• Anonym (Gift(ig) man)

Mest män på Happypancake?

Brukar hänga där ibland, och blir inte riktigt klok på kvinnorna, eller också är det jag som inte har koll på "Koderna" som gäller där?

Det är svårt att överhuvudtaget få kontakt med nån, särskilt när man angett att man är gift, trots att man skriver att man inte är ute efter ett "snedsteg", utan bara söker nån att snacka med.
    Går bättre (men bara lite) när man inte anger civilstånd.

Tolkar det som att det är ett kraftigt överskott på män, så kvinnorna kan välja och vraka! 
    Samtidigt när man hängt där ett bra tag, så ser man att en del kvinnor är kvar, ända sen man gick med faktiskt, så dom kanske har svårt att hitta den rätta?

Nån som har koll på ungefärlig procentsats på fördelningen?

Finns ju 3 kategorier: Vänskap, kort romans och seriöst förhållande.
    Vänskap och seriöst förhållande är förstås vanligast i annonserna! 

Det borde väl gå att hitta nån som kanske inte vill mer, än att "snacka lite skit" i all enkelhet?

Ser väl hyfsad ut (har bild som öppnas vid anmodan), ett trevligt sätt också, skötsam.
    Dock lite blyg, som kanske ligger mig i fatet?

• Svar på tråden Mest män på Happypancake?
  • nanneN
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-22 21:01:49 följande:

Hur mycket respekt har man för sig själv när man drar hem okända män och delar det mest intima av sig själv med nån man inte känner? Sjukdomar?

Vem har pratat om det mest intima? Vi pratar väl om att ha sex?
    Försök förstå att för många så är sex faktiskt bara sex, inget särskilt intimt, hemligt eller skamfyllt utan något man ägnar sig åt för att man gillar det.

Och vad gäller sjukdomar så redan på 1800-talet uppfann företaget Goodyear något som kallas kondom. Du kanske skulle ta och googla på det, en mycket användbar uppfinning. Dessutom är det ju inte alla som går runt och bär på en massa sjukdomar, finns ju ganska gott om friska människor här i världen också.

Men det är klart ni killar klappar varför? På ryggen, ni vill ju bara tömma och glömma och det går inte med tjejer som har självrespekt ;)

Jag är tjej och jag klappar!
    Jag vill också bara ha spontan sex ibland, drar gärna hem en snygging från krogen för ett snabbt ligg och skickar hem honom morgonen efter för att aldrig se honom igen.
    Jag får det jag vill ha och han får det han vill ha och ingen tar skada, så varför inte? Kan inte se något negativt med det. Att det dessutom retar upp moraltanter så trosorna snurrar sig på dom ser jag enbart som ett stort plus. :D

• rossolito

Tycker det relativt lätt att träffa kvinnor på HP. Varit med en vecka och säkert fått 10 st gilla och flirtar varje dag. Får en del mejl samt får ofta svar på mejl jag själv skriver. Tycker männen på tråden bara gnäller över utebliven kärlek. Tänker mig att männen slarvar att läsa vad kvinnorna söker? Jag som är 42 år skriver ju inte till en 21 årig tjej direkt om de inte söker någon i min ålder? Kärlek får man inte bara. Man måste ta tag i det själv också. Däremot en hel del kvinnor utan bild. Otrogna eller blyga? Teorier? Osäker själv på det.

• nanneN
    rossolito skrev 2015-01-21 13:24:38 följande:

Tycker det relativt lätt att träffa kvinnor på HP. Varit med en vecka och säkert fått 10 st gilla och flirtar varje dag. Får en del mejl samt får ofta svar på mejl jag själv skriver. Tycker männen på tråden bara gnäller över utebliven kärlek. Tänker mig att männen slarvar att läsa vad kvinnorna söker? Jag som är 42 år skriver ju inte till en 21 årig tjej direkt om de inte söker någon i min ålder? Kärlek får man inte bara. Man måste ta tag i det själv också. Däremot en hel del kvinnor utan bild. Otrogna eller blyga? Teorier? Osäker själv på det.

Det är faktiskt så enkelt att man som tjej inte behöver ha någon bild.
    En helt blank profil får hundratals mail per vecka även om man inte fyller i ett skit så länge det står att det är en kvinna.
  • rossolito

Okej.. Men om någon utan bild får intresse för en kille så kanske han inte bryr sig om att svara om hon saknar bild? Jag har inte så stort intresse av bildlösa profiler direkt. Tänker att det finns nån anledning av att inte ha bild som inte är positiv.

• Anonym (Bild)

Jag finns på HP utan bild, men där är jag nästan aldrig. Jag har ingen bild eftersom jag lever med en man och vill inte bli igenkänd. Vi har ingen sexuell relation men det vet ju ingen annan om. Men även om jag vore helt fri skulle jag nog inte skylta med bilden på en dejtingsida, jag är lite för privat för det. På bc har jag bild på min kropp, med så pass neutrala kläder så ingen skulle känna igen mig.

• Anonym (Bild)
    Anonym (Bild) skrev 2015-01-21 15:07:15 följande:

Jag finns på HP utan bild, men där är jag nästan aldrig. Jag har ingen bild eftersom jag lever med en man och vill inte bli igenkänd. Vi har ingen sexuell relation men det vet ju ingen annan om. Men även om jag vore helt fri skulle jag nog inte skylta med bilden på en dejtingsida, jag är lite för privat för det. På bc har jag bild på min kropp, med så pass neutrala kläder så ingen skulle känna igen mig.

Detta var ett svar på Rossolitos fråga här ovan.
  • nanneN
    rossolito skrev 2015-01-21 14:41:48 följande:

Okej.. Men om någon utan bild får intresse för en kille så kanske han inte bryr sig om att svara om hon saknar bild? Jag har inte så stort intresse av bildlösa profiler direkt. Tänker att det finns nån anledning av att inte ha bild som inte är positiv.

Som tjej behöver man inte visa något intresse, det handlar mer om att välja bland dom hundratals erbjudanden man får ändå. :)
  • rossolito

Kan vara så ja..måste vara en enorm egoboost för en del tjejer då det knappast får samma uppmärksamhet i "vanliga" vardagen.

• Anonym (NotMrPerfect)
    nanneN skrev 2015-01-21 13:02:03 följande:
    Försök förstå att för många så är sex faktiskt bara sex, inget särskilt intimt, hemligt eller skamfyllt utan något man ägnar sig åt för att man gillar det.

Och vad gäller sjukdomar så redan på 1800-talet uppfann företaget Goodyear något som kallas kondom. Du kanske skulle ta och googla på det, en mycket användbar uppfinning. Dessutom är det ju inte alla som går runt och bär på en massa sjukdomar, finns ju ganska gott om friska människor här i världen också.

Men det är klart ni killar klappar varför? På ryggen, ni vill ju bara tömma och glömma och det går inte med tjejer som har självrespekt ;)

Jag vill också bara ha spontan sex ibland, drar gärna hem en snygging från krogen för ett snabbt ligg och skickar hem honom morgonen efter för att aldrig se honom igen.
    Jag får det jag vill ha och han får det han vill ha och ingen tar skada, så varför inte? Kan inte se något negativt med det. Att det dessutom retar upp moraltanter så trosorna snurrar sig på dom ser jag enbart som ett stort plus. :D

• Anonym (NotMrPerfect)
    nanneN skrev 2015-01-21 13:02:03 följande:

Svar på tråden Mest män på Happypancake?