• Anonym (Gift(ig) man)

Mest män på Happypancake?

Brukar hänga där ibland, och blir inte riktigt klok på kvinnorna, eller också är det jag som inte har koll på "Koderna" som gäller där?

Det är svårt att överhuvudtaget få kontakt med nån, särskilt när man angett att man är gift, trots att man skriver att man inte är ute efter ett "snedsteg", utan bara söker nån att snacka med.
    Går bättre (men bara lite) när man inte anger civilstånd.

Tolkar det som att det är ett kraftigt överskott på män, så kvinnorna kan välja och vraka! 
    Samtidigt när man hängt där ett bra tag, så ser man att en del kvinnor är kvar, ända sen man gick med faktiskt, så dom kanske har svårt att hitta den rätta?

Nån som har koll på ungefärlig procentsats på fördelningen?

Finns ju 3 kategorier: Vänskap, kort romans och seriöst förhållande.
    Vänskap och seriöst förhållande är förstås vanligast i annonserna! 

Det borde väl gå att hitta nån som kanske inte vill mer, än att "snacka lite skit" i all enkelhet?

Ser väl hyfsad ut (har bild som öppnas vid anmodan), ett trevligt sätt också, skötsam.
    Dock lite blyg, som kanske ligger mig i fatet?

• Svar på tråden Mest män på Happypancake?
  • panicorion

Jag är inte medlem där men har vart på andra sidor för som

Du söka någon att prata med och få lite inspiration är lycklig med min man och vill veta ha vänskap men tyvärr så får man ofta någon som vill knulla både mig och min man vilket kan bli lite problematiskt. Har hittat lite trevliga människor dock både här inne på darkside och fetlife men de två är ju mer inriktade på fetisch och kanske det är så att de människorna man möter där har en större tolerans än på en vanlig dejting site... Sen självklart så kommer det godingar där med som får för sig att de skall erbjuda mig både det ena och det andra men det finns guldkorn :)

• Dejtande

Jag finns på HP och letar efter en partner, inte en vän, så jag sållar bort gifta och oftast också de som bara är ute efter vänskap. Vänner har jag tillräckligt med IRL och jag spenderar hellre tid med dem än en cybervän.

Är tveksam till att det är så många som söker nya vänner på HP (ännu färre som är ute efter någon att bara prata med, dvs inte en vän man kan göra roliga saker med), de flesta verkar vara ute efter en partner, men sätter "vänskap" för att det inte ska bli för seriöst och man ser vad det leder till. Tror du gör ett misstag att inte ha en bild, då det blir ett större steg att få se bilden och det då är enklare att ta nästa man på listan.

Du borde kanske fundera på om HP är rätt forum för dig.... Lycka till!

• Chockocola

En fråga. Kan man "ta bort" besökare som inte passar en? Blir ju så många så man glömmer om man varit inne på deras profil;) Liksom sålla lite..

• nanneN

Det är väl som på alla andra kontaktsidor, det är kvinnornas marknad!
    Som kvinna kan man välja och vraka, som man har man tur om man ens får ett enda svar på sina kontaktförsök.

Jag trodde faktiskt inte att det verkligen var sådan stor skillnad förrän en kille bad mig att skapa en falsk profil, utge mig för att vara man och försöka få kontakt.
    Trots att det var en profil som verkligen borde attrahera kvinnor så fick jag som bäst ett svar på ca 200 kontaktförsök. Det var verkligen en ögonöppnare när man som tjej har inboxen full varje gång man loggar in utan att man ens behöver göra något.

• Sansa Snark

HP är en dejtingsida, dvs de flesta där söker en relation (av olika seriositetsgrad). Ville jag ha brevvänner hade jag hängt på nån annan site. 

Också sjukt irriterande med de som bara visade bild "på begäran". Varför göra så stor grej av det, om du inte vänsterprasslar? 

• Anonym (j)
    nanneN skrev 2014-06-23 16:35:50 följande:

Det är väl som på alla andra kontaktsidor, det är kvinnornas marknad!
    Som kvinna kan man välja och vraka, som man har man tur om man ens får ett enda svar på sina kontaktförsök.

Jag trodde faktiskt inte att det verkligen var sådan stor skillnad förrän en kille bad mig att skapa en falsk profil, utge mig för att vara man och försöka få kontakt.
    Trots att det var en profil som verkligen borde attrahera kvinnor så fick jag som bäst ett svar på ca 200 kontaktförsök. Det var verkligen en ögonöppnare när man som tjej har inboxen full varje gång man loggar in utan att man ens behöver göra något.

+1
  • Anonym (Man)
    Anonym (j) skrev 2014-06-23 20:05:03 följande:
    +1
    +100

Men det roliga är ändå att vissa tjejer tror att dom har en chans bara för att det är sådan övervikt av killar. Som om jag skulle sänka kraven och ställa mig i kö ungefär. Näpp. Ligga får man alltid och det går mycket lättare utanför HP. 
  • Chockocola

Varför är det så många utan bild tro? Man vill ju ha en liten hint om hur dom ser ut? Känner inte för att flirta tillbaka alls när ingen bild finns att se

• Sensitiveguy
    Chockocola skrev 2014-06-24 17:31:52 följande:

Varför är det så många utan bild tro? Man vill ju ha en liten hint om hur dom ser ut? Känner inte för att flirta tillbaka alls när ingen bild finns att se

Har nästan aldrig stött på en kvinna på HP utan bild. Varit aktiv i 2 och 1/2 år och har dessutom bara fått ett spontant mail från en kvinnna och några fåtal flirtar. Några enstaka spontana besök från kvinnor och en del mail, under förutsättning att jag tagit första iniatiativet. Det är den verkligheten man får förhålla sig till som man på HP.
  • Anonym (Varför?)

Varför går en man in på min profil 18 gånger och flirtar 16 gånger av dom, och skriver ingenting i mailen?? Verkar lite stört.

Svar på tråden Mest män på Happypancake?