• Anonym (Gift(ig) man)

Mest män på Happypancake?

Brukar hänga där ibland, och blir inte riktigt klok på kvinnorna, eller också är det jag som inte har koll på "Koderna" som gäller där?

Det är svårt att överhuvudtaget få kontakt med nån, särskilt när man angett att man är gift, trots att man skriver att man inte är ute efter ett "snedsteg", utan bara söker nån att snacka med.
    Går bättre (men bara lite) när man inte anger civilstånd.

Tolkar det som att det är ett kraftigt överskott på män, så kvinnorna kan välja och vraka! 
    Samtidigt när man hängt där ett bra tag, så ser man att en del kvinnor är kvar, ända sen man gick med faktiskt, så dom kanske har svårt att hitta den rätta?

Nån som har koll på ungefärlig procentsats på fördelningen?

Finns ju 3 kategorier: Vänskap, kort romans och seriöst förhållande.
    Vänskap och seriöst förhållande är förstås vanligast i annonserna! 

Det borde väl gå att hitta nån som kanske inte vill mer, än att "snacka lite skit" i all enkelhet?

Ser väl hyfsad ut (har bild som öppnas vid anmodan), ett trevligt sätt också, skötsam.
    Dock lite blyg, som kanske ligger mig i fatet?

• Svar på tråden Mest män på Happypancake?
  • herrjohndoe

Om HP (HappyPancake).

Vet faktist inte vilka användre som är mest representerade på HP, men de personer man pratat med så får tjejerna vanligtvis avsevärt många fler flirtar, gilla (likes) och mail än vad killarna någonsin får!
    Läste nyligen en "Profil-presentation" som skrev "förlåt", hon hade fått över 2,5-tusen besökare och massor med mail hon omöjligt hann att svara på.....
    Så visst är det väl till kvinnans fördel att dejta numera.....!!!

Det verkar som många tjejer som är med på Hp mest är intresserade av att bli bekräftade, få bättre självkänsla och prata lite spännande relationssnack eller försöker hitta den ultimata drömprinsen... (som troligtvis inte finns på HP iallafall)!

Om detta är fallet så kan det EVENTUELLT vara mer eller mindre omedvetet, för det är ju så att tjejer och killar oftast får olika uppfostran....

När nu kvinnorna har uppnått sin någorlunda likvärdiga status i samhället som män hade ensamrätt på "förr i tiden", så blir det ju en del icke önskvärda effekter som manlig person.....
    (Lite till kvinnans försvar men mannens dilemma.....)

Tyvärr saboterar en del killar det för de som är seriösa, genom tex sex-anspelningar i olika former, det finns andra hemsidor för sån verksamhet!

Det tyvärr troliga är att NÄR en kille/man VERKLIGEN är seriös och vill ha kontakt, så försvinner man möjligen i mängden med användare och mail....

Fördelen för den person som tex använder en dator/mobil vid nätdejting och ej är intresserad eller avspisar någon, är att slippa direktkonfrontation!

Likheten finns i stora drag även i samhället, tex när man söker jobb el dyl, det är ytterst sällan den arbetssökande får något svar överhuvudtaget!

Överflödet gör att man oftast ej orkar bry sig om att svara alla, man svarar de man tycker är intressanta för "egen" vinning.....

Seriös HP-användare sedan flera år (tyvärr).....,  (hade hellre haft en relation)  ;)

PS Enligt en undersökning så är Stockholm världens singel-tätaste stad. DS

• Anonym (Sämst)

Jag har ett konto på Happypancake som jag ibland går in på. Såg en tjej utan bild som varit inne och skickat en flirt först i december och nu för nån dag sen hade han gillat min profiltext. Jag skrev ett rätt långt och seriöst brev för nån dag sen. Vad händer? Inget svar... Såklart. Trodde väl att jag skulle få svar då hon visat intresse för mig.

En annan tjej hade en trevlig profiltext. Hon verkade vara min typ helt enkelt. Dock var hon väldigt snygg och hade bara en massa bilder med putmun och urringning. Jag försökte pika henne lite för det, men skrev förutom det ett väldigt långt och ärligt mail där jag frågade en massa relevanta frågor och gav henne beröm för annat än sina bilder.

Fick faktiskt svar. Hon skrev att det var "dåligt game att dissa hennes bilder" och att "det ger ett lite märkligt intryck". Då har hon alltså hakat upp sig så till den milda grad på min lilla pik att hon inte ens läste vidare. Snacka om att ha liten självdistans och dåligt självförtroende. 

Den tredje tjejen jag skrev till var jättesöt och hade också gillat min profil. Inget svar där heller... Såklart.

Jag fattar ingenting alltså. Vad hände med normalt hyfs? Tycker själv jag skrev väldigt öppna och trevliga meddelanden som hade noll sexanspelning eller nåt annat otrevligt.

• NellieMaja9497

Men hallå ????

Vem är intresserad av att prata med en gift man ? Prata med din fru .

Pratar väl

Hellre med singlar .

Många där vill ha nått vid sidan om .

Koder . Behövs inga koder.

Ingen vill väl

Prata med en gift man .

Herregud

• Anonym (Uppsalakille)

de flesta utan bild är fula.

Eller för falska för att kunna ha bild då dem troligtvis legat med hälften som cirkulerar på sidan

• Anonym (1+2=3)

Fåse... vi låtsas att du har nåt mellan benen som många vill ha.

Du lägger ut en annons för du känner dig lite sugen på kuk
    Du får 3234234234234 erbjudanden om kuk
    Du väljer de som du tycker verkar bäst
    Du inser att fan det här var ju ett jävligt bra sätt att få kuk när du vill

Nu kommer kuggfrågan....

Kommer du...

A plocka bort din annons tillika utomordentliga verktyg för att få kuk

B Ha kvar annonsen och fortsätta och välja och vraka bland kukar?

• Lytzen

Jag tycker att det är tråkigt att läsa om hur det är. Jag håller med om att det är jobbigt när vi kvinnor inte vill ha en liten stund för att prata. Jag vill ha vänner och du är välkommen att kontakta mig om du vill.

• Anonym (Ocks)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-19 10:50:54 följande:

Det är sjukt jobbigt att vara singel och sökande som kvinna idag.

Det vi främst vill ha är trygghet. Tänk om en kille/man kunde kontakt en och lyckas förmedla:

-Hej ensam kvinna, jag erbjuder dig trygghet, styrka och mod.

Men det vi får är följande:

-Hej ålder? Sugen? Har du fler bilder på din kropp? Ska vi ses ikväll jag kan smita från jobbet? Nej jag är inte gift....? Fina bröst du har. Är du kåt? Hur smeker du dig själv? Gillar du 16 cm? Har du testat analsex? Varför inte, är du flata eller? Bla Bla bla.

Eller:

-Hej...... Vad gör du?......ok.......kul.........ja.......nej.......

godmorgon......vad gör du?.........aha......

Zzzzzzzzz........

Vad är det män inte fattar?

• Anonym (Ocks)

Det blir bara fel på sidan när jag försöker svara!

Ville bara tillägga att det inlägget jag citerade var mitt i prick!

Har precis avslutat mitt konto på Match.com efter max EN månad! Det var bara skit!

Mina "bästa" matchningar bodde inte ens i Sverige och kunde inte heller svenska el engelska.

Ingen kille orkade svara ordentligt och med följdfrågor och jag skrev för mycket och för långt; "jobbigt att läsa" gnällde de om.

Ingen ville tydligen veta ngt om mig, så varför skicka flörtar och meddelanden?!!

Aldrig några föjdfrågor, fick dra ur dom info och då hade DE skickat "flörtar" och satt upp mig som "favorit"!

Jag hade angett i kriterierna; att han ska bo i Sverige, max 15 km från min ort, och att jag pratar endast svenska och engelska.

NEJ på typ 3 olika ställen att jag INTE har barn och INTE VILL HA BARN!

Att jag endast var intresserad av äkta kärlek, ett seriöst förhållande.

Är ni män läskunniga?!

Men jag duger inte av den anledningen att jag tvingades acceptera sjukersättning (skattepliktig!) då varken FK, AF el landstinget ville rehabilitera mig istället.

Jag dumpades direkt av alla "seriösa" män, utan att ens få berätta varför jag har sjukersättning och att jag ALDRIG skulle be en man försörja mig!

Jag fyller snart 40 och jag tänker inte leva resten av mitt liv ensam. Eftersom just sjukersättningen är det enda jag inte kan ändra på i mitt liv, så förblir jag ju ensam.

Så när jag planerat det hela ordentligt så jag inte missar något och vaknar upp i detta helvete igen, så ska jag ta livet av mig.

Det finns ingen annan väg. Ingen har någonsin älskat mig och uppenbarligen KAN ingen man stå ut med att jag har sjukersättning, trots att jag lever ett relativt normalt vardagsliv.

Så tydligen är både mitt utseende och min personlighet så motbjudande att ingen kan överse var min inkomst kommer ifrån. INGEN gav mig ens en chans att förklara, jag bara dumpades direkt, utan att de ens skrev en dålig ursäkt/lögn.

Och då hade JAG gjort mig besväret att svara på ALLA meddelanden, även från dom jag inte var intresserad av el passade ihop med, endast pga att jag vet hur det känns att bli ignorerad och inte ens få en chans.

Men även de som utseendemässigt såg värre ut än mig, som skrev som en 7-åring och som var minst 10-20 år äldre än mig (jag är 40), dumpade mig när jag var 100% ärlig om allt.

Vad är det för mening att ljuga om något som jag förr el senare måste berätta? Dessutom blev jag ju av med alla de män som hade varit sååå jävla intresserad innan.

Seriösa eller hur?! Det finns inget annat sätt för mig att kunna ta kontakt med män, på krogen är det inte lönt.

Det finns inte äkta kärlek, ingen kommer någonsin att älska mig för den jag är och det orkar jag inte leva med.

• Anonym (anon)
    Anonym (Ocks) skrev 2017-04-30 12:17:36 följande:

Det blir bara fel på sidan när jag försöker svara!

Ville bara tillägga att det inlägget jag citerade var mitt i prick!

Har precis avslutat mitt konto på Match.com efter max EN månad! Det var bara skit!

Mina "bästa" matchningar bodde inte ens i Sverige och kunde inte heller svenska el engelska.

Ingen kille orkade svara ordentligt och med följdfrågor och jag skrev för mycket och för långt; "jobbigt att läsa" gnällde de om.

Ingen ville tydligen veta ngt om mig, så varför skicka flörtar och meddelanden?!!

Aldrig några föjdfrågor, fick dra ur dom info och då hade DE skickat "flörtar" och satt upp mig som "favorit"!

Jag hade angett i kriterierna; att han ska bo i Sverige, max 15 km från min ort, och att jag pratar endast svenska och engelska.

NEJ på typ 3 olika ställen att jag INTE har barn och INTE VILL HA BARN!

Att jag endast var intresserad av äkta kärlek, ett seriöst förhållande.

Är ni män läskunniga?!

Men jag duger inte av den anledningen att jag tvingades acceptera sjukersättning (skattepliktig!) då varken FK, AF el landstinget ville rehabilitera mig istället.

Jag dumpades direkt av alla "seriösa" män, utan att ens få berätta varför jag har sjukersättning och att jag ALDRIG skulle be en man försörja mig!

Jag fyller snart 40 och jag tänker inte leva resten av mitt liv ensam. Eftersom just sjukersättningen är det enda jag inte kan ändra på i mitt liv, så förblir jag ju ensam.

Så när jag planerat det hela ordentligt så jag inte missar något och vaknar upp i detta helvete igen, så ska jag ta livet av mig.

Det finns ingen annan väg. Ingen har någonsin älskat mig och uppenbarligen KAN ingen man stå ut med att jag har sjukersättning, trots att jag lever ett relativt normalt vardagsliv.

Så tydligen är både mitt utseende och min personlighet så motbjudande att ingen kan överse var min inkomst kommer ifrån. INGEN gav mig ens en chans att förklara, jag bara dumpades direkt, utan att de ens skrev en dålig ursäkt/lögn.

Och då hade JAG gjort mig besväret att svara på ALLA meddelanden, även från dom jag inte var intresserad av el passade ihop med, endast pga att jag vet hur det känns att bli ignorerad och inte ens få en chans.

Men även de som utseendemässigt såg värre ut än mig, som skrev som en 7-åring och som var minst 10-20 år äldre än mig (jag är 40), dumpade mig när jag var 100% ärlig om allt.

Vad är det för mening att ljuga om något som jag förr el senare måste berätta? Dessutom blev jag ju av med alla de män som hade varit sååå jävla intresserad innan.

Seriösa eller hur?! Det finns inget annat sätt för mig att kunna ta kontakt med män, på krogen är det inte lönt.

Det finns inte äkta kärlek, ingen kommer någonsin att älska mig för den jag är och det orkar jag inte leva med.

Om jag var du skulle jag

1. inte berätta att jag hade sjukersättning åtminstone i det skedet.. vad spelar det för roll liksom??..samma som att jag inte skulle skriva om toalett vanor eller liknande

2. skulle inte vara "100% ärlig" om allt

3. kanske finns bättre sätt än nätdejting :(
  • Anonym (Ocks)

Så jag ska ljuga om vad jag gör om dagarna när männen kanske frågar? Och för eller senare måste de ju få veta sanningen, känner de sig inte lurade och svikna då? Det skulle jag göra!

Jag vill inte ljuga/undanhålla saker för någon som jag kanske blir ihop med, blir kär i. Jag tycker redan att det mesta i samhället är så falskt och jag vill inte vara en faksk människa...

Om de inte kan acceptera sjukersättning över huvud taget så blir jag ju ändå dumpad till slut, och kommer att känna mig ledsen och arg över sveket att bli övergiven och kanske få mitt hjärta krossat igen. Jag orkar inte gå igenom det igen, kanske flera gånger.

Dessutom var ändå största problemet att jag inte var särskilt bra matchad med någon, typ ingenting gemensamt förutom att vi var i ungefärlig samma ålder. De flesta ville ju inte ens gifta (om) sig OCH hade barn på deltid, eller ville skaffa barn. Det vill inte jag och snart är jag ändå för gammal för det (40 år).

Det känns som jag blir tvungen att leva resten av mitt liv ensam och jag står inte ut med den tanken...

• Mockarutor

Dom flesta kvinnor har nog kommit förbi det där stadiet att bara prata bort tid.

Söker dom seriöst som jag gör vill man se en bild på första sidan.

• Blir inte happy

Happypancake är en bra träning och prövning för de flesta mäns tålamod/självkänsla/självförtroende. Frustrerande som fan, men så länge man inte accepterar bottenskrapet bara för att de är de enda som behagar hör av sig har man inte förlorat något.

Sen att det skapar en skev syn bland kvinnor, som överskattar sin attraktionskraft, är ett problem som tjejer får brottas med.

• Anonym (HPdam)
    Anonym (Gift(ig) man) skrev 2013-10-31 14:35:07 följande:

Brukar hänga där ibland, och blir inte riktigt klok på kvinnorna, eller också är det jag som inte har koll på "Koderna" som gäller där?

Det är svårt att överhuvudtaget få kontakt med nån, särskilt när man angett att man är gift, trots att man skriver att man inte är ute efter ett "snedsteg", utan bara söker nån att snacka med.
    Går bättre (men bara lite) när man inte anger civilstånd.

Tolkar det som att det är ett kraftigt överskott på män, så kvinnorna kan välja och vraka! 
    Samtidigt när man hängt där ett bra tag, så ser man att en del kvinnor är kvar, ända sen man gick med faktiskt, så dom kanske har svårt att hitta den rätta?

Nån som har koll på ungefärlig procentsats på fördelningen?

Finns ju 3 kategorier: Vänskap, kort romans och seriöst förhållande.
    Vänskap och seriöst förhållande är förstås vanligast i annonserna! 

Det borde väl gå att hitta nån som kanske inte vill mer, än att "snacka lite skit" i all enkelhet?

Ser väl hyfsad ut (har bild som öppnas vid anmodan), ett trevligt sätt också, skötsam.
    Dock lite blyg, som kanske ligger mig i fatet?

HP är en dejtingsite. Har du missat detta? Varför tror du folk är där? Varför tror du kvinnor inte tar sig tid för en chatt med en man som inte kommer leda till det de vill ha?

Att mängden män där dessutom är fler än kvinnorna kan du knappast ha undgått heller.

De män som är intresserade av samma som HPs syfte - dvs dejting - är fler än jag har tid för.

Om du vill chatta - vänd dig till en webb som har detta som syfte. Bortsett från att målgruppen är fel för detta på HP så är gränssnittet urdåligt. Det är int en chattplattform
  • Anonym (humbug)
    Anonym (Loptete) skrev 2023-09-11 12:15:47 följande:

Jag kan rekomendera https://tonzes.com/datingse.htm En väldigt mysig dejtingsida.

Vem klickar på sådana konstiga adresser som inte ens har egen domän? Verkar inte seriöst nånstans.
  • Anonym (Råger)
    Blir inte happy skrev 2017-06-02 07:41:20 följande:

Happypancake är en bra träning och prövning för de flesta mäns tålamod/självkänsla/självförtroende. Frustrerande som fan, men så länge man inte accepterar bottenskrapet bara för att de är de enda som behagar hör av sig har man inte förlorat något.

Sen att det skapar en skev syn bland kvinnor, som överskattar sin attraktionskraft, är ett problem som tjejer får brottas med.

Många på HP är upptagna tjejer som använder HP som en bekräftelseboost när
    dom får mycket uppmärksamhet.
Svar på tråden Mest män på Happypancake?