• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • mocha8676

Hej!

Vår lilla Ellie kom till världen på bf, 20/2. Hade en underbar graviditet och en underbar förlossning där jag lyckades sova från 2 cm till fullt öppen! Fort gick det också! Vilken upplevelse :) nu är Ellie lite mer än fyra veckor. Vilken underbart snäll bebis hon är. Vi får sova på nätterna!

Lycka till nu babylove!

Hur ser småbarnslivet ut för dig nu snobben?

• snobben00

Åh vad kul att höra från er båda Skrattande
    För min del går det fint med lilla Viktor, han är redan 5 månader!!! Så kul att se utvecklingen som sker hela tiden.
    Här får vi också sova, han äter sista gången kl.21 och somnar runt kl.22 sen sover han fram till frukost vid kl. 6-7

Vi har redan börjat planera för syskonförsök, har inget att vänta på då jag redan är 35 år så vi tänkte att vi gör ett försök före sommarstängningen. Vi har ju 9 embryon i frysen.
    Problemet är väl dock att det kostar en del!!! 11 000kr per frysåterföring!
    Så tråkigt att det ska vara så dyrt! Hälften hade väl varit något mer humant. 
    med tanke på att Viktor var vårt 9:e återförande så känns det som att det blir en dyr historia och att det inte alls är säkert att vi ens har råd Rynkar på näsan
    men men vi får se....

Vill ni ha syskon framöver om det är möjligt?

• babylove78

Så härligt att höra snobben! Tänk att vi lyckades till slut! Ni gör helt rätt om ni känner er redo för det att börja igen. Funderar också på syskon försök. Vi har sju ägg kvar. Undrar om man får föra in två ägg på syskonförsök ? Eftersom vi också gjorde så många försök? Har ni hört något om det? Synd det kostar så mycket. Kommer ni göra det privat? stor kram

• mocha8676

Hej! Jag skulle gärna bli gravid ige. Nu på en gång ???? drömmen är ju att manslukerska bli gravid på naturlig väg.. Men jag ska inte alls tänka på ägglosningar osv, utan jag tror att vi kommer försöka igen om via ivf privat. Måste väl vara privat om man blivit gravid via ivf lsndstinget? Elvatusen.. Oj. Vi har tre ägg kvar. Dom kommer vi nog använda, men om inget av dem fungerar så nöjer vi oss nog med ett. Min man som är 40 år känner sig gammal :) men jag måste gå ner typ 20 kg då jag gick upp mycket under hormonbehandlingarna och missfallen.. Då lockar det med chips, dip och Cola :)

• Grimm

Grattis till er alla! Jag vet hur mycket ni har kämpat och nu är det äntligen er tur:) så glad jag blir! Min Bruse är nu tio månader gammal och en busig en, vi funderar på syskon:) ska också göra en koagulationsutredning pga mina blödningar i graviditeten så man vet om något behöver fixas till. Kram på er!

• snobben00

Så roligt att höra ifrån er alla, vi har ju följts åt på ett eller annat sätt här genom trådarna när vi kämpat för våra guldklimpar Glad

Vi kommer använda våra frysembryon som vi har på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Ringde dock och kollade om vi fick flytta dom till Huddinge eftersom en frysåterföring kostar 8500kr där och 11000kr på Akademiska och det hade varit möjligt för 6000kr om vi inte redan fått Viktor eftersom dom inte gör så många syskonbehandlingar pga att det är så många där som kämpar för sitt första barn.

Så tråkigt om det ekonomiska ska få sätta stopp Rynkar på näsan det bästa vore om det kunde ske naturligt utan hjälp.
    Måste få berätta om min syster... hon har 2 söner 5 respektive 3 år via ivf och inga "fel" har hittats på varken henne eller hennes man.
    För en månad sedan berättade hon att hon är gravid Glad det skedde helt naturligt och hon blev jätteförvånad! Hon är ändå 39 år redan!

• mocha8676

Åh! Vilken lycka för din syster snobben!! Hoppas du får flytta dina embryon! Igår fick min bror en liten tjej! Caisa heter hon och var en stor knubbig tjej. Så söt!!

• mocha8676

Hej på er! Hur går det för er alla? Och babylove, nu har din guldklimp kommit va? Nu är Ellie över tre månader och alldeles underbar! Hon vände sig från mage till rygg idag för första gången och skrattarcnästan hela tiden! Ivf behandlingarna var så värt det!

• snobben00
    mocha8676 skrev 2015-05-25 23:54:49 följande:

Hej på er! Hur går det för er alla? Och babylove, nu har din guldklimp kommit va? Nu är Ellie över tre månader och alldeles underbar! Hon vände sig från mage till rygg idag för första gången och skrattarcnästan hela tiden! Ivf behandlingarna var så värt det!

Visst är dom underbara? Det är verkligen lycka varje dag.

Vi är igång med syskonförsök, har precis gjort ett misslyckat FET för 11 000kr (!!!) Och det är dags i mitten av juni igen innan det blir sommaruppehåll.

Vill så gärna att Viktor ska få ett syskon och jag vill uppleva miraklet igen!

Har du några syskonplaner?
  • mocha8676
    snobben00 skrev 2015-05-27 22:02:17 följande:

Visst är dom underbara? Det är verkligen lycka varje dag.

Vi är igång med syskonförsök, har precis gjort ett misslyckat FET för 11 000kr (!!!) Och det är dags i mitten av juni igen innan det blir sommaruppehåll.

Vill så gärna att Viktor ska få ett syskon och jag vill uppleva miraklet igen!

Har du några syskonplaner?

Syskon.. Jag tror vi ska försöka med det. Men vi väntar att diskutera det i några månader till då vi ska känna efter ordentligt. Fast jag vet redan att jag vill ha ett till. Jag har ju vikten som måste ner.. Och det tar minst 6 månader att få ner den.

Sen är det ju pengarna.. Men beslutar vi oss för syskon så ska inte pengarna stoppa.

Vi har tre ägg i frysen. Sen blir jag sorgsen när folk berättar att dom är gravida eller om jag vet att någon är igång med förlossningen då jag kanske aldrig kommer upplevs det igen.
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare