• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • Grimm

Puss o kram på er alla därute som kämpar med att bli med barn. Tack även för det stöd jag fick i denna tråden. Nu ska jag försöka med syskon och kände rätt snabbt att herregud va ensam man känner sig åter igen och ingen att prata med. Hur kan det vara så tabu o e det inte rätt vanligt med ivf nuförtiden?

• Grimm

Kram på dig. Ibland behöver man vara ifrån det lite. Lycka till!

lillatrollet85 skrev 2015-11-16 22:58:44 följande:

Vi har paus från allt.. Pengar som sätter stopp... Men längtan är enorm... Kram på er

• BlankaBlanka

Hej var med i den här tråden tidigare. Fick en son oktober 2014. Vi gjorde FET nu i nov på vårt ända ägg som vi hade i frysen. Vi plussade för en vecka sedan och jag är nu o vecka 6! Känns nästan för bra för att vara sant. Vi som fick kämpa så förra gången :).

• Grimm

Grattis! Vi har också bara ett ägg i frysen såvi hoppas på samma tur! Dax imorgon!

BlankaBlanka skrev 2015-12-14 13:49:56 följande:

Hej var med i den här tråden tidigare. Fick en son oktober 2014. Vi gjorde FET nu i nov på vårt ända ägg som vi hade i frysen. Vi plussade för en vecka sedan och jag är nu o vecka 6! Känns nästan för bra för att vara sant. Vi som fick kämpa så förra gången :).

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2015-12-14 13:49:56 följande:

Stort grattis!

Vi följdes ju åt tidigare, jag fick ju också en son i oktober 2014.

Vi gjorde syskonförsök i maj och juni och lyckades redan på andra försöket i juni vilket kändes chockartat med tanke på att sonen blev på 9:e försöket! !!

Nu är jag i v.30 med en liten tjej som är beräknad 24 februari
  • BlankaBlanka
    snobben00 skrev 2015-12-14 22:05:50 följande:

Stort grattis!

Vi följdes ju åt tidigare, jag fick ju också en son i oktober 2014.

Vi gjorde syskonförsök i maj och juni och lyckades redan på andra försöket i juni vilket kändes chockartat med tanke på att sonen blev på 9:e försöket! !!

Nu är jag i v.30 med en liten tjej som är beräknad 24 februari

Åh va fort det gått för dig! Stor grattis. Va härligt med en lite tjej!

Jag tar inget föregivet. Väntar till vi har gjort första UL och se att allt är som de ska. Var dina ägg från samma försök som du fick din son?
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2015-12-16 15:49:44 följande:

Åh va fort det gått för dig! Stor grattis. Va härligt med en lite tjej!

Jag tar inget föregivet. Väntar till vi har gjort första UL och se att allt är som de ska. Var dina ägg från samma försök som du fick din son?

Har du fått tid för UL än?

Ja, det här embryot var från " samma kull " som sonen.

Har börjat våndas inför kommande förlossning. . . nu vet man ju vilken smärta man har att vänta. ..
  • BlankaBlanka
    snobben00 skrev 2015-12-16 22:35:06 följande:

Har du fått tid för UL än?

Ja, det här embryot var från " samma kull " som sonen.

Har börjat våndas inför kommande förlossning. . . nu vet man ju vilken smärta man har att vänta. ..

Ja vi har fått tid för UL den 7de Jan. Så väntan är rätt lång. Hade ju två missfall innan vi gav oss in i IVF karusellen.

Vårat är också från "samma kull" :).

Jag fattar att du oroar dig för förslossningen. Men har man klarat de en gång så klarar man det igen. Så brukar de ju gå snabbare med andra barnet.
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare