• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • babylove78

Så härligt ni är gravida, svårt kalla mig gravid. Bara vecka 5 och orolig. Sista dagen med lutinus idag. Hittade sju st crinone hemma. Funderar på att ta dom. Skadar väl inte med lite extra progesteron? Hur hade ni gjort?

• livia84

Förstår din känsla... Men kroppen ska kunna ta över/sköta produktionen själv så du ska inte behöva ta mer än vad läkarna säger..
    När d tog sig för mig denna gången var det en ostimulerad naturlig cykel och det funkade :)

• snobben00
    babylove78 skrev 2014-09-02 20:08:31 följande:
    Så härligt ni är gravida, svårt kalla mig gravid. Bara vecka 5 och orolig. Sista dagen med lutinus idag. Hittade sju st crinone hemma. Funderar på att ta dom. Skadar väl inte med lite extra progesteron? Hur hade ni gjort?
    Jag har för mig att jag fortsatte länge med extra progesteron (fram till v.9 tror jag) bara för att jag var orolig och det ska inte skada men som sagt förmodligen har din egen kropp redan tagit över produktionen.

• Mandelmumsa

Livia och Mocha: Då är vi lika långt gångna! Jag går in i v. 17 imorgon. Har tydlig gravidmage! :) Även jag har två tidiga missfall i bagaget. Detta var 9:e insättningen! Skam den som ger sig!!! När ska ni göra RUL? Jag har mitt 22/9!

• mocha8676
    Mandelmumsa skrev 2014-09-03 18:27:55 följande:

Livia och Mocha: Då är vi lika långt gångna! Jag går in i v. 17 imorgon. Har tydlig gravidmage! :) Även jag har två tidiga missfall i bagaget. Detta var 9:e insättningen! Skam den som ger sig!!! När ska ni göra RUL? Jag har mitt 22/9!

Jag har RUL 23/9, längtar! Vi hoppas på att få reda på könet! Vill du veta?
  • Mandelmumsa

Nej vi ska inte ta reda på det :) Mannen och jag tror olika, men det får bli en överraskning :)

• babylove78

Inne på vecka sju nu( 6:2) lite rött 2 ggr och bruna flytningar med flera dagars uppehåll i mellan åt ingenting. Inte så jag har varje dag men det räcker för att skrämma upp mig rejält. Endast i samband vid toabesök. Så tröttsamt vänta på ul inte veta något. Hoppas på att nåt av mitt embryo stannat kvar att man hade missfall sist gör inte saken bättre. Vill verkligen inte gå igenom den skiten igen. Detta är det lägsta jag kommit. Suck. Hoppas ni andra har det bra.

• mocha8676
    babylove78 skrev 2014-09-13 16:02:27 följande:

Inne på vecka sju nu( 6:2) lite rött 2 ggr och bruna flytningar med flera dagars uppehåll i mellan åt ingenting. Inte så jag har varje dag men det räcker för att skrämma upp mig rejält. Endast i samband vid toabesök. Så tröttsamt vänta på ul inte veta något. Hoppas på att nåt av mitt embryo stannat kvar att man hade missfall sist gör inte saken bättre. Vill verkligen inte gå igenom den skiten igen. Detta är det lägsta jag kommit. Suck. Hoppas ni andra har det bra.

Har du ont? Tror inte du behöver oroa dig (lätt att säga till andra, men inte lätt att göra). När har du VUL? Om man är så orolig kanske du kan be om att få det tidigare?

Jag får till och från svagt rött blod på toapappret, ibland brunt. Är i vecka 18. RUL nästa tisdag.. Inte ska man ha en lugn graviditet, varje dag har varit oro för mig fram till ca vecka 15.
  • babylove78

Mocha - Nej inget ont. Haft lite molvärk varit lite öm.Har vid denna vecka blivit rejält yr vid två tillfällen. Väldigt obehagligt. Har ömma bröst och trög mage. Inget illamående vilket oroar mig. Flytningarna men kommer då och då vid toabesök då e det lite rött och brunt. Har tid den 22e sep. Dom ville inte ge mig någon tidigare tid så får vänta och se. Har du fått någon förklaring till varför du fått lite brunt och rött? Hoppas det slutar för dig snart. ??Så jobbigt och oroligt.

• mocha8676
    babylove78 skrev 2014-09-14 17:19:36 följande:

Mocha - Nej inget ont. Haft lite molvärk varit lite öm.Har vid denna vecka blivit rejält yr vid två tillfällen. Väldigt obehagligt. Har ömma bröst och trög mage. Inget illamående vilket oroar mig. Flytningarna men kommer då och då vid toabesök då e det lite rött och brunt. Har tid den 22e sep. Dom ville inte ge mig någon tidigare tid så får vänta och se. Har du fått någon förklaring till varför du fått lite brunt och rött? Hoppas det slutar för dig snart. ??Så jobbigt och oroligt.

Dom säger att det inte är något att oroa sig för, men nu var det nog två veckor sen sist, så hoppas det slutat helt nu :)

Jag har inte mått illa en enda gång.

Väntan är så jobbigt, men vi IVFare borde va vana. Men det blir man väl aldrig. Jag började gråta av lycka när jag såg fostret första gången. Snart blir det fjärde gången jag ser den lilla.
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare