• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • snobben00
    babylove78 skrev 2014-09-14 17:19:36 följande:
    Mocha - Nej inget ont. Haft lite molvärk varit lite öm.Har vid denna vecka blivit rejält yr vid två tillfällen. Väldigt obehagligt. Har ömma bröst och trög mage. Inget illamående vilket oroar mig. Flytningarna men kommer då och då vid toabesök då e det lite rött och brunt. Har tid den 22e sep. Dom ville inte ge mig någon tidigare tid smile4.gif så får vänta och se. Har du fått någon förklaring till varför du fått lite brunt och rött? Hoppas det slutar för dig snart. ??Så jobbigt och oroligt.
    Jag hade inte heller något illamående nu med vår lilla kille i magen så det behöver inte betyda något alls.

Min första graviditet hade jag jätteömma bröst (tyvärr blev det missfall sen) denna gång hade jag inte ömma bröst i början så det kan vara väldigt olika och en del blöder till och från pga att slemhinnorna blir mycket skörare när man är gravid. Jag blödde inget men däremot näsblod och blödande tandkött mer eller mindre dagligen.
    Försök att njuta (lättare sagt än gjort, jag vet) Jag var livrädd ända fram till KUB-testet i v.12

• babylove78

Så härligt att höra mocha! Håller tummarna du slipper, du har kommit långt redan.

Måste vara overkligt att få se sin lilla första gången

Vi ivfare är riktiga kämpar och bara vi kan förstå hur svår denna resa kan vara. Väntan olidlig.

Skönt att inte

• babylove78

Tack snobben för stödet. Har ju två embryon så hoppas att en är kvar. Tröttsamt. Om det är missfall så är det väldigt trögt att det inte kommer igång! Hoppas inte. Kram

• babylove78

Varit på första ultraljudet idag! Gick in med darriga ben Och fick se ett foster med tickande hjärta. Allt såg fint ut och var normalt. Chockad blödningarna betyder inget sa läkaren. Äntligen min tur! Går in i vecka 9 imorgon totalt sex insättningar puh vilket svårt år! Nu kan man börja andas ut äntligen. Har nog inte fattat det än kram på er

• mocha8676

[quote=74038914][quote-nick]babylove78 skrev 2014-09-22 10:25:07 följande:[/quote-nick]

Varit på första ultraljudet idag! Gick in med darriga ben Och fick se ett foster med tickande hjärta. Allt såg fint ut och var normalt. Chockad blödningarna betyder inget sa läkaren. Äntligen min tur! Går in i vecka 9 imorgon totalt sex insättningar puh vilket svårt år! Nu kan man börja andas ut äntligen. Har nog inte fattat det än kram på er

[/

Visst är det härligt!! Jag börja gråta när jag såg den lilla! Sen på kub testet kunde jag inte sluta skratta då den lilla var så söt och verkligen såg ut som en liten bebis! Och imorn har jag RUL! Som jag längtar.

• mocha8676

Igår passerade 50% av graviditeten enligt gravidappen. Känns stort! På mitt RUL fick vi se en frisk envis/bestämd tjej som inte ville vara medgörlig för mätning och fotografering. Så fick ingen bra bild, men bild fick vi! Har nu bf 19/2!

Idag åker vi till underbara barn mässan i Stockholm! Ska bli kul. Mår otroligt bra bortsett från att tröttheten slog mig som en vägg igen i vecka 20..

• babylove78

Underbart mocha!!!! Hon måste ha varit ursöt

Mina små blödningar verkar ha slutat bokade ett till ultraljud privat i veckan för att jag blev så orolig. Allt så fint ut och jag fick höra på hjärtat! Är det inte fantastiskt bara i vecka 10!!! Han tyckte sig se ett "blåmärke" eller en blodsamling nedan för livmodern inte där den lilla ligger är utan utanför. Lite svårt att förklara, kan hända att det kommer därifrån? Hursomhelst känner mig lugnare och börjar faktiskt få svårt att dölja magen är väl en hel del svullo mage men inte lätt. Redan haft två kunder som frågat. Bytt bh storlek tre storlekar! Hjälp så tidigt trodde jag inte man kunde få så mycket förändringar.

Så glad efter sån svår kamp att det äntligen blev min tur. Sluta inte kämpa ni där ute ?? kram

• mocha8676
    babylove78 skrev 2014-10-03 08:37:04 följande:

Underbart mocha!!!! Hon måste ha varit ursöt

Mina små blödningar verkar ha slutat bokade ett till ultraljud privat i veckan för att jag blev så orolig. Allt så fint ut och jag fick höra på hjärtat! Är det inte fantastiskt bara i vecka 10!!! Han tyckte sig se ett "blåmärke" eller en blodsamling nedan för livmodern inte där den lilla ligger är utan utanför. Lite svårt att förklara, kan hända att det kommer därifrån? Hursomhelst känner mig lugnare och börjar faktiskt få svårt att dölja magen är väl en hel del svullo mage men inte lätt. Redan haft två kunder som frågat. Bytt bh storlek tre storlekar! Hjälp så tidigt trodde jag inte man kunde få så mycket förändringar.

Så glad efter sån svår kamp att det äntligen blev min tur. Sluta inte kämpa ni där ute ?? kram

Ja, det var hon verkligen. Jag såg ena foten inzoomat, såg ut som en söt bebisfot.. Kom på i efterhand att jag velat haft den bilden..

Skönt att allt såg bra ut!! Har inte haft några mer blödningar!

Nu har jag nästan förträngt den jobbiga tiden innan. Fast jag behövde ju "bara" 3 insättningar. Kan knappt tänka mig hur ni som gjort fler mått. Kommer ihåg att jag sa till min man att ifall det inte går vägen denna gången vill jag göra ett längre uppehåll. Men det slapp jag :)

Har till och med handlat lite kläder!!

Vad konstar ett privat ul?

Jag har däremot gått ner i vikt (gick upp mycket på kort tid innan graviditeten då jag var väldigt deprimerad) så jag har inte gått upp i några storlekar än. Men börjar känna att höstjackan är lite för tajt över magen. Men det är ju snart dax att byta till vinterjacka hoppas jag!!
  • snobben00

Stort grattis babylove och mocha! Gravid Äntligen er tur! Allt kämpande lönar sig till slut!

Visst är det fantastiskt med ultraljud!!! Man blir såååå fascinerad!

Själv har jag inte långt kvar nu... bf 28 okt och det är lite nervöst och läskigt eftersom det känns så stort med en förlossning och allt nytt efteråt. Det är ju något man aldrig varit med om.
    Önskar mig en så lindrig och bra förlossning som möjligt när vi äntligen ska få träffa vår efterlängtade och redan djupt älskade guldklimp!

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare