• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • mocha8676
    lillatrollet85 skrev 2015-08-07 16:06:08 följande:

Åh vad roligt å låsa om er!! Grattis till era guldklimpar.. Och dubbelt grattis Snobben!!

Va länge sen jag va här inne nu... Va med i starten av denna tråd.

Önskar er all lycka!!! ????

Kul att höra från dig! Har du lyckats än eller kämpar ni fortfarande?
  • Grimm

Hej gamla gänget! Nu jäklar händer det grejer här. Grattis till er som fått barn och nu även gravida på nytt eller håller på med syskonförsök :)

Vi hade bokat in oss på syskonförsök i slutet av augusti men jag blev gravid på naturlig väg innan dess! Är nu i vecka 7 men misstänker missfall på gång pga kraftig värk o lite blödningar...jobbigt att pendla mellan lycka o sorg men man börjar ju vänja sig. Min son Bruse är 14 månader och tröstar mamma. Så glad att han finns.

• mocha8676
    Grimm skrev 2015-08-11 13:22:57 följande:

Hej gamla gänget! Nu jäklar händer det grejer här. Grattis till er som fått barn och nu även gravida på nytt eller håller på med syskonförsök :)

Vi hade bokat in oss på syskonförsök i slutet av augusti men jag blev gravid på naturlig väg innan dess! Är nu i vecka 7 men misstänker missfall på gång pga kraftig värk o lite blödningar...jobbigt att pendla mellan lycka o sorg men man börjar ju vänja sig. Min son Bruse är 14 månader och tröstar mamma. Så glad att han finns.

Oj! Naturlig väg.. Det är ju drömmen. Hoppas hoppas du slipper missfall. Två av tre försök slutade med missfall. Tredje gången gillt blev det :)

Själv är det konstigt här.. Ellie föddes i feb, och jag hade vanlig mens i april och maj. Sen dess har jag inte haft nån igen. Gjort två sena gravtest med negativt resultat. Jobbigt. Ska ringa MVC nån dag nu när den hoppat över tre månader.
  • Grimm
    mocha8676 skrev 2015-08-11 17:41:05 följande:

Oj! Naturlig väg.. Det är ju drömmen. Hoppas hoppas du slipper missfall. Två av tre försök slutade med missfall. Tredje gången gillt blev det :)

Själv är det konstigt här.. Ellie föddes i feb, och jag hade vanlig mens i april och maj. Sen dess har jag inte haft nån igen. Gjort två sena gravtest med negativt resultat. Jobbigt. Ska ringa MVC nån dag nu när den hoppat över tre månader.

Tack, ja igårkväll la sig den sk mensvärken och idag känns det bra. Bara lite gammalt blod som visar sig. Vi får se, jag jobbar på som vanligt. Ja skumt din mens beter sig. Har det hänt tidigare? Vi e ju vana vid att inte vara som andra. Du misstänker graviditet fast det visar negativt? Eller du vill bara reda ut vad som pågår?
  • mocha8676
    Grimm skrev 2015-08-12 11:20:03 följande:

Tack, ja igårkväll la sig den sk mensvärken och idag känns det bra. Bara lite gammalt blod som visar sig. Vi får se, jag jobbar på som vanligt. Ja skumt din mens beter sig. Har det hänt tidigare? Vi e ju vana vid att inte vara som andra. Du misstänker graviditet fast det visar negativt? Eller du vill bara reda ut vad som pågår?

Har alltid haft regelbunden.

Har inga typiska graviditetssymtom, men jag har det i bakhuvudet då och då att jag kanske endå är gravid. Kanske borde köpa test igen. Men det tar emot att göra det. Det visade ju trots allt neg så sent. Har dessa månader fått mensvärk ett par dagar då jag borde fått mens.. Ska ringa mvC imorn och rådfråga. Sen inbillar jag mig dom senaste dagarna att jag känt små "buffar" i magen. Men jag tänker hela tiden att jag kan inte vara gravid. Min hjärna spelar väl ett spratt :)

Har du inte fått tid för vul?
  • Grimm
    mocha8676 skrev 2015-08-13 00:21:48 följande:

Har alltid haft regelbunden.

Har inga typiska graviditetssymtom, men jag har det i bakhuvudet då och då att jag kanske endå är gravid. Kanske borde köpa test igen. Men det tar emot att göra det. Det visade ju trots allt neg så sent. Har dessa månader fått mensvärk ett par dagar då jag borde fått mens.. Ska ringa mvC imorn och rådfråga. Sen inbillar jag mig dom senaste dagarna att jag känt små "buffar" i magen. Men jag tänker hela tiden att jag kan inte vara gravid. Min hjärna spelar väl ett spratt :)

Har du inte fått tid för vul?

Hej, fått tid på onsdag. Gynmottagningen på Hbg sjukhus är under all kritik. Eg väntetid 2 månader! Personal säger upp sig så det måste vara taskig arbetsmiljö el dåligt betalt.

• Grimm

MA här, nu blir det FET till hösten, längtar redan efter isbiten. Snart är du hemma.

• mocha8676

Hur går det för dig Grimm med syskonförsök? Och du snobben, har graviditeten varit bra?

Nu har jag lyckats gå ner 20 kg, 6 kg kvar tills jag får göra syskonförsök. Så tänkte satsa på 8 kg.. Hoppas på att klara dessa 8kg på sex veckor... :)

• snobben00

Mocha8676; Vad duktig du är med viktnedgången! Snart syskonförsök då :)

Den här graviditeten har varit tuffare än den första! Illamående och kräkningar de första 10 veckorna och nu järnbrist trots järntillskott och jag är jättetrött och har ont i kroppen och är stor och klumpig redan nu i v.25

• Grimm

Vilken kämpe du e Mocha! Vi har alla våra strider.. Jag ska börja med stimulerad FET i december, har fått vänta pga järnbrist o undervikt så ville de inte börja förrän detta var bättre. Inte kul o vara så mager så läkaren säger bara ät kött med feta såser så blir det bättre. Men tror allt kommer i ordning när jag nu ät föräldraledig igen o får vara hemma med min älskade son o inte stressa med jobb.

mocha8676 skrev 2015-11-02 21:54:25 följande:

Hur går det för dig Grimm med syskonförsök? Och du snobben, har graviditeten varit bra?

Nu har jag lyckats gå ner 20 kg, 6 kg kvar tills jag får göra syskonförsök. Så tänkte satsa på 8 kg.. Hoppas på att klara dessa 8kg på sex veckor... :)

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare