• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Mella79

Vi fick ut 6 ägg ! De befruktas men klarar sig inte länge! Max 2 dagar ! Mitt amh värde har jag inte fått ännu! Rmc har aldrig snackat om amh värdet !!! Mina ägg verkar vara dåliga allihopa ! Tänkte att det kanske ökar chanserna om jag får ut fler!!!

• Mella79

Ja högre dos!!!

MålaMittHjärta skrev 2015-09-24 16:02:32 följande:

Åh vad jobbigt!

Tänker nordic göra någon annorlunda plan än rmc? 

• MålaMittHjärta
    Mella79 skrev 2015-09-24 20:38:20 följande:

Ja högre dos!!!

När jag gick på rmc tog jag 175 e gonalf f och nu på nordic höjde dem från första vul till 225 e gondal f. 

Konstigt rmc inte kollat på amh vädet eller talat om det till er.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Mella79 skrev 2015-09-24 20:35:56 följande:

Vi fick ut 6 ägg ! De befruktas men klarar sig inte länge! Max 2 dagar ! Mitt amh värde har jag inte fått ännu! Rmc har aldrig snackat om amh värdet !!! Mina ägg verkar vara dåliga allihopa ! Tänkte att det kanske ökar chanserna om jag får ut fler!!!

Läste precis så Libras blogg  att hög dos D-vitamin och Q10 kan ge äggen lite bättre kvalite. Tänkte mest tipsa dig om detta, fast du har kanske redan provat detta?  

• MålaMittHjärta

Är det någon som gjort stimulerat FET med progynon tabletter?

Vilka biverkningar hade ni?

• Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-25 14:24:58 följande:
    Läste precis så Libras blogg  att hög dos D-vitamin och Q10 kan ge äggen lite bättre kvalite. Tänkte mest tipsa dig om detta, fast du har kanske redan provat detta?  
    Enligt Fertilitetsguiden så kan det fungera. Jag ska göra ett försök. :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-09-25 19:58:28 följande:
    Enligt Fertilitetsguiden så kan det fungera. Jag ska göra ett försök. :)
    Det gör du rätt i :)

Är helt säker på att d vitamin gjorde så vi fick ett så bra resultat sist.

Hur går det annars för dig? 
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-25 20:52:17 följande:
    Det gör du rätt i :)

Är helt säker på att d vitamin gjorde så vi fick ett så bra resultat sist.

Hur går det annars för dig? 
    Väntar fortfarande på operation. Är sjukskriven. Längtar efter att må bra. Det går lite upp och ner. Men idag har jag mått bättre. :)
  • mom2012

Mella79 jag fick gonalf 375 UI. Sen finns det olika hormoner tex menopur. En del svara bättre på den ena av dem.

En del kliniker jobbar med Dhea tex Falun. Dhea skulle jag va försiktig med då det är testosteron och man kan få biverkningar i form av sänkt röstläge och skäggväxt. Ska man ta dhea ska man först kolla upp om man har brist eller ej. Läs mer i tråden dhea.

En del (jag själv) äter kosttillskott. Jag åt full dos d vitamin, q10 minst 3 månader, folsyra. Man kan även ta fiskolja. Mina ägg fick från bra till att jag fått fler blastosyster. Jag tror stenhårt på q10 efter detta halvår. Dock har vi inte blivit gravida ännu. Äggen ligger i frysen. Jag har immunologiska problem och startar behandling på nästa mens.

• mom2012

PS ang antal ägg. Vi fick ut 6 ägg 5 av dem va mogna. Alla befruktades och av dem.fick vi 2 blastosyster. Jag är.40.

Så 6 ägg är inte dåligt. Jag har en väninna som bara fått fram 1-2 ägg på sina försök. Nu är hon 43 eller 44 så de har bett henne överväga äggdonation gör kommande försök.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö