• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Målamitthjärta jag har gjort stimulerad fet, 2011. Inga biverkningar. Dock ett plus :)

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-26 07:37:00 följande:

Målamitthjärta jag har gjort stimulerad fet, 2011. Inga biverkningar. Dock ett plus :)

Låter lovande :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-09-25 22:00:33 följande:
    Väntar fortfarande på operation. Är sjukskriven. Längtar efter att må bra. Det går lite upp och ner. Men idag har jag mått bättre. :)
    Hoppas du får tid snart, hur länge har du väntat egentligen? Är det inte 3 mån "garantitid" (eller vad det nu heter :P) 
    Vad skönt du mår bra :) hoppas det håller i sig :)
  • mom2012

Funderade på din operation Libra1. I vanliga fall opererar man och sen behandlar med enanton. Detta för att man under operationen skrapar bort härdar och tar bort ev cystor och sammanvöxtningar. Efter operationen sätts man i klimakteriet med enanton så att inflammationer mm dämpar sig. Fast man kanske kan göra tvärtom me. Har inte hört om det själv bara. Det kanske inte är endometrios och då har du fått en jobbig medicinering i onödan.

Glöm inte kräva att de tar ett vävnadsprov vid operationen. Alla läkare tar inte ett sådant och ibland kan det öppna dörrar att ha endometrios bekräftat även av vävnadsprov.

• mom2012

PS. Ring operationplanerarna och fråga om de fått din remiss. Den kanske kommit på villovägar? Påminn dem även om 3 mån vårdgaranti så ska du se du snart får en tid. Det blev så för mig och jag fick en återbudstid.

• Mella79

Hej! vi står i valet mellan nordic ivf el curakliniken! Har någon erfarenhet av båda?

• Mella79

Tack för alla tips ! Det är en stor trygghet att ha alla er här!! Jag tar q10 30mg ber dag ! Är det rätt dos?

• Mella79

Förresten har någon av er upplevt viktuppgång under ivf? Jag har gått upp ca 7 kg sen kah började ! Har aldrig varit överstimulerade!

• MålaMittHjärta
    Mella79 skrev 2015-09-27 12:15:10 följande:

Hej! vi står i valet mellan nordic ivf el curakliniken! Har någon erfarenhet av båda?

Jag är med i en ivf grupp på facebook och där finns det de som tycker att cura ger ett tråkigt bemötande. Men finns säkert de som är nöjda där med.

När vi valde så hittade vi väldigt mycket negativ kritik om cura (är kanske bättre nu) och valde nordic då de hade bättre betyg. Vi är väldigt nöjda med nordci! 1000 ggr bättre än rmc..
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-26 16:25:42 följande:
    Hoppas du får tid snart, hur länge har du väntat egentligen? Är det inte 3 mån "garantitid" (eller vad det nu heter :P) 
    Vad skönt du mår bra :) hoppas det håller i sig :)
    OP beställdes den 2 juli. Så det kommer att gå över vårdgarantin. De opererar inte alls under sommaren. Bara väldigt akuta fall. Så det är därför. Jag ska ringa och höra hur jag ligger till. :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö