• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Måla mitt hjärta har du ägglossning varje månad? Jag har ÄL cd 21, lång cykel.

Hoppas att det går vägen så du slipper vänta en cykel till.

För oss blir det ev oktober. Hoppades på september men inser nu att immunologiska behandlingen ej är klar tills dess. Vi siktar på oktober. En månad känns oerhört lång när man har en cykel på 34 dgr men vad gör en månad mer eller mindre om man mot förmodan får sitt efterlängtade plus.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-22 09:55:10 följande:

Måla mitt hjärta har du ägglossning varje månad? Jag har ÄL cd 21, lång cykel.

Hoppas att det går vägen så du slipper vänta en cykel till.

För oss blir det ev oktober. Hoppades på september men inser nu att immunologiska behandlingen ej är klar tills dess. Vi siktar på oktober. En månad känns oerhört lång när man har en cykel på 34 dgr men vad gör en månad mer eller mindre om man mot förmodan får sitt efterlängtade plus.

Läkaren såg ju att äl var p G på vulet, men antingen har jag missat det eller hade jag inte äl denna månaden?

Har haft frukansvärt äl värk men kan kanske ha det utan att få äl?

Min cykel på 28-32 dagar så det borde gett utslag.

Såklart surt att vänta en månad. Men ja när man väl får ett + så kan det kvitta.

Håller tummarna för er :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-22 09:07:08 följande:
    Vilken jobbig väntan! Känner med dig! Jag vet hur den känns!
    Vänjer mig aldrig vid denna väntan!

Blir dock en månad till att försöka gå ner i vikt och dra ner på kaffet.. 
  • MålaMittHjärta

Pratade med nordic och läkaren tyckte vi skulle åka in på besök och kolla så allt var "bra" Känns iaf bra att de kollar upp. 

• Mella79

saknar hopp!!!

Var på ivf kliniken Idag för en bedömning! Och ja jag har för få ägg och de är inte så bra ! Efter mina två misslyckade försök på rmc kan det vara lönlöst att fortsätta med ivf om det tredje blir samma resultat! Bar ska jag hitta kraften till att försöka!?! Än en gång rasade min värld!

• Gina43
    Mella79 skrev 2015-09-24 13:03:03 följande:

saknar hopp!!!

Var på ivf kliniken Idag för en bedömning! Och ja jag har för få ägg och de är inte så bra ! Efter mina två misslyckade försök på rmc kan det vara lönlöst att fortsätta med ivf om det tredje blir samma resultat! Bar ska jag hitta kraften till att försöka!?! Än en gång rasade min värld!

Hur lågt är ditt AMH då? Och hur ser era resultat ut? Vet ni säkert att det är dålig kvalitet på äggen (eller är det kanske att du och din man inte "matchar"?). Jag känner en som hade "icke mätbart resultat" för AMH (så lågt var det), hon fick maxdos stimulering och fick barn, väntar nu syskon. Så visst kan det gå. Vad sa Nordic?
  • MålaMittHjärta

Varit på kliniken idag för en koll då jag inte fått omslag på äl testet. Läkaren kunde se att jag har haft ägglossning och att flera ägglosningstest på marknaden ger felaktiga resultat. Tog även ett blodprov för att mäta progesteron för att få bekräftat att jag faktiskt har haft ägglossning. Lite surt då jag faktiskt använt digitala för att vara säker men men.. Inget jag kan göra något åt ändå!

Nästa månad blir det ett stimulerat FET för att slippa vara med om detta igen. Så i slutet av nästa månad blir det förhoppningsvis återföring.

Får helt enkelt trösta mig med att det kan bli några glas vin i helgen :) 

• MålaMittHjärta
    Mella79 skrev 2015-09-24 13:03:03 följande:

saknar hopp!!!

Åh vad jobbigt!

Tänker nordic göra någon annorlunda plan än rmc? 
  • Mella79

De tog mitt amh värde idag ! Jag har få ägg typ 6 men jag har bara tagit 175 ml gonalf de birde väl höja dosen nu? Fick höra att 400 var maxdos varför fick jag bara 175!?!?! De ska testa menopur sista gången ! Vad är maxdosen för det?

• Gina43
    Mella79 skrev 2015-09-24 19:52:32 följande:

De tog mitt amh värde idag ! Jag har få ägg typ 6 men jag har bara tagit 175 ml gonalf de birde väl höja dosen nu? Fick höra att 400 var maxdos varför fick jag bara 175!?!?! De ska testa menopur sista gången ! Vad är maxdosen för det?

Menar du att du har AMH 6 eller att du får ut ca 6 ägg per uttag? Det är inte så dåligt! På klinikerna siktar se på att få ut 5-10 ägg i normalfallet. Du bör inte jämföra dig med andra som du läser om här, de som blir på gränsen till överstimulerade och som därför får ut större mängder. Man brukar anpassa dosen efter AMH och kvinnans förutsättningar, så man har kanske varit försiktiga för att undvika överstimulering i ditt fall? Sedan är visserligen vissa kliniker mer försiktiga än andra..

Alla är olika! Min väninna fick bara ut ett ägg och fick barn. En annan fick som sagt ut bara två och det blev barn på ett av dem (och det andra till frysen!). Att man vill prova Menopur tyder på att man kanske hoppas på bättre kvalitet. Kan vara värt ett försök? Har ni problem med att embryona inte delas? Eller är det befrukningen som går dåligt för er?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö