• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

En fråga till er som gjort FET i naturlig cykel och tempat + tagit ägglossningstester.

Jag har alltid en temp på morgonen runt 36.6. Sen efter ägglossning går den upp till ca 37,2-37,4.

Det märliga är att jag redan nu har 37,2. Jag har inte haft ägglossning vad jag vet då den kommer först om 1 vecka.

Kan man plötsligt få ändrad basal kroppstemp? Jag har iof varit brakförkyld med rejäl luftrörskatarr. Kanske har jag lite feber i kroppen.

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-10-01 15:19:18 följande:

Haft möte med athen idag och mitt immunförsvar var riktigt bra nu så vi bestämde att köra denna cykel. Så akut ner till vårdcentralen för 1a droppet. Så där ligger jag nu..... 4 dropp till att vänta denna cykel. Jag som är så spruträdd. Jag tog ett Embla plåster idag för det va en sköterska som inte är bäst på att sätta nål. Och mycket riktigt hon tog 2 nålar och hon grävde rejält. Aj. Vad gör man inte för att öka chanserna. ....

Åh! Vad bra! Ett stort lycka till nu!!! :)
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-01 18:30:56 följande:

Då kom blödningen idag och dags att börja med progynon, känns rätt skönt att FET:et är igång och att det går bättre denna gången :)

Helt underbart med en mens utan en jävla massa mensvärk :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Lycka till nu!!! :)
  • MålaMittHjärta

mom2012: Usch ja är väl den enda gången man önskar mensen ska dyka upp. Bara påminna mig att komma ihåg att ta piller på morgonen och på kvällen.
    Sen läkartid på fredag, tycker att man väntar som bara den sen när man väl är helt uppe i processen så händer allt så fort.

Tror det blir åf veckan efter er om jag räknat rätt.

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Mella79

Nu har jag tagit melatonin i tre nätter !

Jag sover som en stock! Hur länge behöver jag ta det ni som har gått på det ? Måste erkänna är lite rädd för biverkningarna ! Stoppar i mig så mycket

• forsyne
    Gina43 skrev 2015-10-01 09:59:27 följande:

Jag måste medge att jag inte förstår det här med TSH. Man pratar ibland om det som om det är en kostant nivå eller att den stegvis ändras? Jag har å andra sidan hört att det normalt varierar en del under månaden. Mina mätvärden har iaf varit olika och jag har inte haft behov av Levaxin.

Du blandar inte ihop TSH och FSH? Visst kan tsh variera, men inte så mycket, tror jag. Och vill man bli gravid finns det referensvärden man bör vara under, vilka är lägre än för en vanlig, "frisk" person. Sen är det där med referensvärden lurigt, för det säger inget om hur en person mår.
  • mom2012

DHEA kam hjälpa äggkvaliteten men det är steroider och du bör va försiktig. Har du lågt dhea i kroppen kan du ta det men garanterat du högt får du motsatt effekt. Biverkningar som skäggväxt och dömt röstläge. Ta prover innan. Och minst 3 mån ska de ätas. Melatonin tog jag 2.5-3 mån

• Gina43
    forsyne skrev 2015-10-03 01:19:46 följande:

Du blandar inte ihop TSH och FSH? Visst kan tsh variera, men inte så mycket, tror jag. Och vill man bli gravid finns det referensvärden man bör vara under, vilka är lägre än för en vanlig, "frisk" person. Sen är det där med referensvärden lurigt, för det säger inget om hur en person mår.

Bra fråga men jag är rätt säker på att det var TSH handlade det om. Hade ett test vid IVF nr 2 där läkaren tyckte att jag låg högt och pratade om ev. tillskott av Levaxin. Man tog om provet och nivån var då normal. Hade helt ok prover vid IVF nr 1 och 3. Det är några månader mellan IVF nr 2 och 3. Sjuksköterskan nämnde att nivån kan variera. Men hon sa också att det är fler markörer än en som man tittar på.

FSH har man nog inte diskuterat med mig. Jag har normal och regelbunden ÄL och hög äggreserv.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö