• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • forsyne
    Gina43 skrev 2015-10-03 21:49:01 följande:

Bra fråga men jag är rätt säker på att det var TSH handlade det om. Hade ett test vid IVF nr 2 där läkaren tyckte att jag låg högt och pratade om ev. tillskott av Levaxin. Man tog om provet och nivån var då normal. Hade helt ok prover vid IVF nr 1 och 3. Det är några månader mellan IVF nr 2 och 3. Sjuksköterskan nämnde att nivån kan variera. Men hon sa också att det är fler markörer än en som man tittar på.

FSH har man nog inte diskuterat med mig. Jag har normal och regelbunden ÄL och hög äggreserv.

Vad jag förstått så får man högre tsh av ivf-behandlingen, och det är en anledning till att de vill ha det lågt innan man börjar. Kanske ställde dina nivåer om sig själva när kroppen fick hämta sig från behandlingen? Jag har tappat förtroendet för läkare till stor del när det gäller sånt här. Dels känner jag till många skräckhistorier, och dels har jag själv tagit prover med ett års mellanrum, med exakt samma resultat, och där ena läkaren sa det var okej, medan andra läkaren skrev ut Levaxin. Man måste ha stenkoll själv.
  • Gina43
    forsyne skrev 2015-10-03 22:16:39 följande:

Vad jag förstått så får man högre tsh av ivf-behandlingen, och det är en anledning till att de vill ha det lågt innan man börjar. Kanske ställde dina nivåer om sig själva när kroppen fick hämta sig från behandlingen? Jag har tappat förtroendet för läkare till stor del när det gäller sånt här. Dels känner jag till många skräckhistorier, och dels har jag själv tagit prover med ett års mellanrum, med exakt samma resultat, och där ena läkaren sa det var okej, medan andra läkaren skrev ut Levaxin. Man måste ha stenkoll själv.

Jag hade mer än ett år mellan IVF 1 och IVF 2, så den föregående behandlingen kan nog inte ha påverkat läget inför IVF 2. Jag förstår precis vad du menar om att läkare gör ilika bedömningar. Ibland vet man inte vad man ska tro. Men i det här fallet gjorde klinikchefen sign off, så jag litar på bedömningen.

Är nu i vecka 10. Seeegt att vänta ut de sista veckorna av första trimestern.. inte för att jag kan slappna av helt då, utan för att det vore skönt att ha "nästa etapp" klar. Jag planerar KUB och räknar med dåligt utfall även denna gång (hade låga hormoner förra gången och fick hög sannolikhet för trisomi 13 och 18 då), men kanske blir det annorlunda denna gång. Det blir iaf inget fostervattensprov eller moderkaksprov denna gång. Äter Trombyl och vill inte störa fostret där inne med något ingrepp öht. Funderar över NIPT.
  • Pingvin

Ska börja med ivf snart och ska på första samtalet... Utredning är redan gjord.Hur lång tid tar första mötet? Eftersom vi tänkte ta med vår 21 månaders pojke...har ingen barnvakt! Tar det lång tid??

• MålaMittHjärta
    Pingvin skrev 2015-10-05 12:32:22 följande:

Ska börja med ivf snart och ska på första samtalet... Utredning är redan gjord.Hur lång tid tar första mötet? Eftersom vi tänkte ta med vår 21 månaders pojke...har ingen barnvakt! Tar det lång tid??

Vi har haft med vår son han två gånger han är 3,5 år och de brukar ta runt 15-20 min för ett läkarbesök. Tror första läkarbesöket tog runt 20 min ( max) för oss. 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Pingvin

Ok det låter bra!!

MålaMittHjärta skrev 2015-10-05 13:40:58 följande:

Vi har haft med vår son han två gånger han är 3,5 år och de brukar ta runt 15-20 min för ett läkarbesök. Tror första läkarbesöket tog runt 20 min ( max) för oss. 

• Libra1
    Gina43 skrev 2015-10-03 21:49:01 följande:
    Bra fråga men jag är rätt säker på att det var TSH handlade det om. Hade ett test vid IVF nr 2 där läkaren tyckte att jag låg högt och pratade om ev. tillskott av Levaxin. Man tog om provet och nivån var då normal. Hade helt ok prover vid IVF nr 1 och 3. Det är några månader mellan IVF nr 2 och 3. Sjuksköterskan nämnde att nivån kan variera. Men hon sa också att det är fler markörer än en som man tittar på.

FSH har man nog inte diskuterat med mig. Jag har normal och regelbunden ÄL och hög äggreserv.
    Så var det för mig. TSH låg först på 2,7 vilket är över gränsen. Men nästa gång låg det på 1,1. Så lite kan det variera. :)
  • Pingvin

Visar de hur man ska ta sprutorna då? Måste man göra VUL med?

MålaMittHjärta skrev 2015-10-05 13:40:58 följande:

• MålaMittHjärta
    Pingvin skrev 2015-10-05 14:48:21 följande:

Visar de hur man ska ta sprutorna då? Måste man göra VUL med?

Ja det gjorde VUL och pratade lite om läkaren kollade igenom journalen från rmc. Vi fick ta blodprov med och fick en snabb genomgång av sprutorna, är undersköterska så kände mig ganska säker på hur sprutorna ska tas så vi tog det i stora drag. 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Pingvin

Ok då vet jag:)

MålaMittHjärta skrev 2015-10-05 20:05:27 följande:

Ja det gjorde VUL och pratade lite om läkaren kollade igenom journalen från rmc. Vi fick ta blodprov med och fick en snabb genomgång av sprutorna, är undersköterska så kände mig ganska säker på hur sprutorna ska tas så vi tog det i stora drag. 

• Mella79

Har fått redan på amh värdet 6,3! Lågt men kan bero på nedregleringen med synarela! Vad ligger ni andra på?

Frågade också om melatonin och DHEA ! Tydligen inget man jobbar med i Sverige endast utomlands !

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö