forsyne skrev 2015-10-03 22:16:39 följande:
Vad jag förstått så får man högre tsh av ivf-behandlingen, och det är en anledning till att de vill ha det lågt innan man börjar. Kanske ställde dina nivåer om sig själva när kroppen fick hämta sig från behandlingen? Jag har tappat förtroendet för läkare till stor del när det gäller sånt här. Dels känner jag till många skräckhistorier, och dels har jag själv tagit prover med ett års mellanrum, med exakt samma resultat, och där ena läkaren sa det var okej, medan andra läkaren skrev ut Levaxin. Man måste ha stenkoll själv.
Jag hade mer än ett år mellan IVF 1 och IVF 2, så den föregående behandlingen kan nog inte ha påverkat läget inför IVF 2. Jag förstår precis vad du menar om att läkare gör ilika bedömningar. Ibland vet man inte vad man ska tro. Men i det här fallet gjorde klinikchefen sign off, så jag litar på bedömningen.
Är nu i vecka 10. Seeegt att vänta ut de sista veckorna av första trimestern.. inte för att jag kan slappna av helt då, utan för att det vore skönt att ha "nästa etapp" klar. Jag planerar KUB och räknar med dåligt utfall även denna gång (hade låga hormoner förra gången och fick hög sannolikhet för trisomi 13 och 18 då), men kanske blir det annorlunda denna gång. Det blir iaf inget fostervattensprov eller moderkaksprov denna gång. Äter Trombyl och vill inte störa fostret där inne med något ingrepp öht. Funderar över NIPT.