• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • BusigaSyrran

Hej tjejer, jag och min man vill göra ivf om några månader om det ej tar sig med läkarens "prövningar". Vi har kämpat aktivt i 1,5 år nu men kör oskyddat och försökt pricka in i 3,5 år :(

Försökte hitta en massa info om priser men förstår inte riktigt då de mesta är med en donator. Men både jag och mannen funkar som vi ska. Dvs jag har ägglossning och hans spermier är bra. Gjort utredning och ätit en kur pergotime nu.

Vet ni vad de kostar för oss då vi vill ha min mans spermier? Vi är 25 & 26 år.

Tacksam för svar om ni kan :)

Hoppas att vi alla plussar snart.

• Regnbågsdröm
    BusigaSyrran skrev 2016-02-26 17:47:26 följande:

Hej tjejer, jag och min man vill göra ivf om några månader om det ej tar sig med läkarens "prövningar". Vi har kämpat aktivt i 1,5 år nu men kör oskyddat och försökt pricka in i 3,5 år :(

Försökte hitta en massa info om priser men förstår inte riktigt då de mesta är med en donator. Men både jag och mannen funkar som vi ska. Dvs jag har ägglossning och hans spermier är bra. Gjort utredning och ätit en kur pergotime nu.

Man får inte göra IVF med donator på privata kliniker, så konstigt om du bara läst om det? Det görs bara inom landstinget.

Vet inte vad det kostar på Nordic, men det kan ju andra här svara på
  • Gina43
    BusigaSyrran skrev 2016-02-26 17:47:26 följande:

Hej,

Får ni inte remiss av läkaren för IVF inom den offentliga vården (som är landstingsfinansierad) där ni får 1 eller upp till 3 försök beroende på landsting? Eller vill ni gå till privat klinik direkt?

Jag vet inte vilka prislistor som ni har tittat på, men utgångspunkten för de flesta IVF-behandlingar i Sverige är med egna ägg och spermier såvida man inte har behov av donation.

Jag har inte just Nordics prislista, men den brukar finnas på deras webbsida. Om ni går privat får ni i runda slängar betala ca 32-34 000 för en engångsbehandling och ungefär det dubbla för ett tre-pack (som alltså innebär en behandlingsserie som är slutförd om ni får ett levande barn på något av försöken) beroende på vilken klinik ni väljer. Kostnader för första läkarbesök, ev provtagningar och mediciner tillkommer. De vanligaste IVF-medicinerna som används faller under högkostnadsskyddet så ni betalar egentligen bara upp till fribeloppet på ett år, ca 2000 kr tror jag att det är.

Tänk på att får ni barn via privat behandling kan ni inte senare vända er till landstinget för att "ta ut gratisförsök" eftersom landstinget inte finansierar syskonförsök.

Hoppas att ni lyckas med Pergotime och slipper göra IVF. Lycka till!

Vi har fått ett barn med IVF och jag väntar nu ett syskon.
  • Gina43

Hur mår du Libra?

Håller tummarna för er!! Hoppas innerligt att allt går vägen den här gången! Stor kram

• BusigaSyrran
    Gina43 skrev 2016-02-26 22:18:45 följande:

Hej,

Får ni inte remiss av läkaren för IVF inom den offentliga vården (som är landstingsfinansierad) där ni får 1 eller upp till 3 försök beroende på landsting? Eller vill ni gå till privat klinik direkt?

Jag vet inte vilka prislistor som ni har tittat på, men utgångspunkten för de flesta IVF-behandlingar i Sverige är med egna ägg och spermier såvida man inte har behov av donation.

Jag har inte just Nordics prislista, men den brukar finnas på deras webbsida. Om ni går privat får ni i runda slängar betala ca 32-34 000 för en engångsbehandling och ungefär det dubbla för ett tre-pack (som alltså innebär en behandlingsserie som är slutförd om ni får ett levande barn på något av försöken) beroende på vilken klinik ni väljer. Kostnader för första läkarbesök, ev provtagningar och mediciner tillkommer. De vanligaste IVF-medicinerna som används faller under högkostnadsskyddet så ni betalar egentligen bara upp till fribeloppet på ett år, ca 2000 kr tror jag att det är.

Tänk på att får ni barn via privat behandling kan ni inte senare vända er till landstinget för att "ta ut gratisförsök" eftersom landstinget inte finansierar syskonförsök.

Hoppas att ni lyckas med Pergotime och slipper göra IVF. Lycka till!

Vi har fått ett barn med IVF och jag väntar nu ett syskon.

Okej tack, vi har barn sen innan som blev till på första försöket men ett syskon vill sig inte alls. Snart tagit oss två års aktiva försök. Men egentligen försökt längre. Tagit en kur pergotime men fick mensen igår några dagar tidigare än vad jag egentligen skulle.

Men de har inget paket alls som garanterar ett barn? Velar nämligen lite ändå då vi vill köpa hus o betala 60.000 o ej få ett barn ändå.

Tråkigt dock att vi ska behöva betala hela denna stora summan själv :( för att ens få ett barn till..

Håller tummarna för ert syskon :)
    Libra1 skrev 2016-02-27 07:24:12 följande:

Prislista Malmö: nordicivfcenter.se/malmo/malmo-priser/

Tack
  • Libra1
    Gina43 skrev 2016-02-27 08:05:19 följande:

Hur mår du Libra?

Håller tummarna för er!! Hoppas innerligt att allt går vägen den här gången! Stor kram

Tack! :)

Jag mår bra. Mår väldigt illa, är hungrig och trött. Det känns bra än så länge.
  • Regnbågsdröm
    BusigaSyrran skrev 2016-02-27 09:56:49 följande:
    Okej tack, vi har barn sen innan som blev till på första försöket men ett syskon vill sig inte alls. Snart tagit oss två års aktiva försök. Men egentligen försökt längre. Tagit en kur pergotime men fick mensen igår några dagar tidigare än vad jag egentligen skulle.

Men de har inget paket alls som garanterar ett barn? Velar nämligen lite ändå då vi vill köpa hus o betala 60.000 o ej få ett barn ändå.

Tråkigt dock att vi ska behöva betala hela denna stora summan själv :( för att ens få ett barn till..

Håller tummarna för ert syskon :)
    Libra1 skrev 2016-02-27 07:24:12 följande:

Prislista Malmö: nordicivfcenter.se/malmo/malmo-priser/

Tack
    Paket som garanterar barn? Hur menar du nu? Hade det funnits något som garanterade barn så hade ju alla köpt det Jag förstår nog inte hur du menar, haha!
  • MålaMittHjärta

Mom2012 hur går det för er? 

Libra: Underbart, spännande med vul om det finns en eller två :) Lycka till <3

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö