• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-02-29 07:47:37 följande:

Ja vi vände oss till London för en sk. 2nd opinion. Jag mådde så oerhört dåligt vid graviditeten att jag misstänkte själv att kroppen körde igång med fullt försvar mot embryo som lyckats fästa. Jag har fått många svar och ny behandlingsplan med nya mediciner. Jag har även varit aktiv på ett forum för personer med förhöjt prolaktin och vad vi pratat om där är sammhanget mellan att flera  av oss fått missfall när vi på rekommendation från gyn slutat med medicineringen. Så nu har jag bytt till en äldre medicin som jag kan äta iaf till v.20 eller längre.

Nu är kroppen snart I ordning, men jag är oerhört rädd att embryo I frysen inte är livsdugligt. Varför skulle vi ha sådan tur att 2 embryon I samma äggplock är kanon  när vi gjort 10 misslyckade IVF innan. Jag försöker vara realist samtidigt som jag hoppas så att jag håller på att gå I bitar

Hoppas den nya medicinen hjälper för er! Hur verkar läkarna i london om man jämför de i grekland? Låter verkligen galet att de inte kollar upp immunologiska biten i sverige..

Det är alltid nervöst att tina upp embryo men hoppas får tillbaka en liten fighter <3 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Libra1
    mom2012 skrev 2016-02-29 07:47:37 följande:

Ja vi vände oss till London för en sk. 2nd opinion. Jag mådde så oerhört dåligt vid graviditeten att jag misstänkte själv att kroppen körde igång med fullt försvar mot embryo som lyckats fästa. Jag har fått många svar och ny behandlingsplan med nya mediciner. Jag har även varit aktiv på ett forum för personer med förhöjt prolaktin och vad vi pratat om där är sammhanget mellan att flera  av oss fått missfall när vi på rekommendation från gyn slutat med medicineringen. Så nu har jag bytt till en äldre medicin som jag kan äta iaf till v.20 eller längre.

Nu är kroppen snart I ordning, men jag är oerhört rädd att embryo I frysen inte är livsdugligt. Varför skulle vi ha sådan tur att 2 embryon I samma äggplock är kanon  när vi gjort 10 misslyckade IVF innan. Jag försöker vara realist samtidigt som jag hoppas så att jag håller på att gå I bitar

Jag ska hålla alla tummar och tår för er!!!
  • mom2012

Sverige tror inte på immunologiska problem I samband med fertilitetsproblem pga det saknas "studier" kring området. Men Luleå IVF klinik har fått upp ögonen för det och har nu börjat införa viss del av behandlingen. Sk. Intralipid-dropp. Det är sojalösning/näringsdropp som man ger äldre eller premature bebisar som ej kan äta, och de har visat sig kunna sänka de sk. NK cellerna. De som attackerar främmande celler, tex tumör eller i vårt fall ett embryo.

Jag misstänkte det redan från början 2010 då vi gjorde första iVF. Jag blev influensasjuk varje gång och samma tidpunkt, Ruvardag7. Då jag tog upp detta med RMC så sa de bara "trams". När jag tog upp det med min privata klinik efter fri-försöken så lyssnade de och gav mig kortison - då tog det sig Men nu behövs tydligen tyngre grejor.

Målamitthjärta - London verkar vara bra, mer noggranna och mer tester, även på mannen. Vi upptäckte tex att jag har antikroppar mot min man (troligen efter graviditeten 2011, sk. sekundär barnlöshet) Men deras priser är ju skyhöga jämfört med Grekland. Biter hårt I plånboken...

• BusigaSyrran
    Gina43 skrev 2016-02-27 22:25:57 följande:

Jag tror inte att betalningsanmärkningar är ett problem vid ett mindre välmotiverat medlemslån hos facket. Fast hur tänker ni kring huslån - får han sådant beviljat då? Det är ju lite tyngre och då är bankerna hårdare. Har ni bra kontakt med er bank borde det dock inte vara några bekymmer heller. Börja där!

Adoption kostar från 100 000 kr till ca 200 000 kr. Tror att det är vanligare uppåt det högre beloppet.

Jag hoppas att ni lyckas på Pergotime! Var försiktiga med Pergotime bara..det sätter rätt stor press på sexlivet.

Vi tycker inte de sätter stor press :) snarare tvärtom de känns som de händer någonting i utredningen.

Även om jag har fått en riktig ökad mens att jag blöder igenom menskoppen då den blir full snabbt. Haft mens lika länge som jag brukar dock (5dagar).

Är på andra kuren nu o tagit den andra tabletten.

Adoption vad jag har läst kostar mellan 80-190.000 men kan stiga beroende på landet man vill ha resan mm. Sen kan man ansöka om bidrag till försäkringskassan o få upp till 40.000 men adoption är de sista provar gärna ivf först om de ej går vägen snart.

Vi får ej huslån om vi ej har en borgenär.

Trots att vi har ärvepengar till ett hus. Men ja vi får se. Antingen får vi låna av de pengarna o köra ivf eller så får vi bara låta de ta tid. Även om vi är inne på ivf mot sommaren.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2016-03-05 14:43:10 följande:

Libra när har du v7 vul?

Jag ska dit på måndag för en extra kontroll. Annars är det den 14 mars. :D
  • mom2012

Inga problem hoppas jag? 14 mars är ju snart (även om tiden går väldigt långsamt när man är i den fasen själv).

• Libra1
    mom2012 skrev 2016-03-06 13:40:23 följande:

Inga problem hoppas jag? 14 mars är ju snart (även om tiden går väldigt långsamt när man är i den fasen själv).

Jag har mycket smärtor till och från. Var först orolig för ett X. Men det kommer i samband med tarmtömning så det är säkert bara mina förstorade äggstockar som gör ont.

Vi fick se en liten hinnsäck med en gulekropp i tisdags. Så det verkar positivt iaf. :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-03-07 13:26:36 följande:

Idag fick vi se ett litet litet hjärta slå! Den lyckan!!! <3

UNDERBART <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö