• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-03-13 07:12:17 följande:
    Jag har spända och ömma bröst. När jag vänder mig i sängen så rinner det liksom till i dom. Lite molvärk då och då, måste nattkissa, lite lätt illamående hela tiden, är aldrig sugen på nåt. När jag blir hungrig så känns det som att magen aldrig nånsin har fått mat och bara är ett tomt hål som gapar :)

Det är nog det hela. Har ont i huvudet med men tror att det är pga att jag slutade med min förebyggande medicin mot migränen. Det stod att de kunde påverka fostret så då slutade jag tvärt.

Ganska gråtmild med :)

Hur känner du dig?

De gånger jag tog crinone så räckte det precis fram till td.
    Jag måste också nattkissa. Ömma bröst har jag, men det får jag även av crinonen. Men bröstvårtorna känns lite känsligare. Sen har jag mensvärk/molvärk, mensvärken kommer i vågor, speciellt på kvällen och natten och då gör det rätt så ont. Sen känns det som träningsvärk där ner, det "bränner" liksom. Vill bara det sks bli 4/4 då man förhoppningsvis får se ett hjärta ticka :)
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-03-13 08:25:11 följande:

Jag måste också nattkissa. Ömma bröst har jag, men det får jag även av crinonen. Men bröstvårtorna känns lite känsligare. Sen har jag mensvärk/molvärk, mensvärken kommer i vågor, speciellt på kvällen och natten och då gör det rätt så ont. Sen känns det som träningsvärk där ner, det "bränner" liksom. Vill bara det sks bli 4/4 då man förhoppningsvis får se ett hjärta ticka :)

Känns som att man sträcker sig där nere när jag hostar.

Jag hänger i den här tråden nu, det kan väl du också göra när du känner sig redo? Kul att följas åt! ;)

www.familjeliv.se/forum/thread/76345536-hostbebisar-efter-ivf-2016
  • Libra1
    Kajo skrev 2016-03-12 16:03:02 följande:

Ni som plussat; slutade ni med crinone på testdagen?

Jag tar Lutinus fortfarande och är idag i vecka 7+5. Är lite äldre samt har fått något missfall. Ska sluta vid nästa VUL den 22 mars.
  • Kampenombarnlängtan

Hej alla!

Vilka resor ni har gått igenom, ni är så grymt starka kvinnor:)

Jag hoppar in i denna tråden då vi ska börja med IVF i slutet av april på Nordic.

Jag har en son på 2,5 år som kom till efter 5 års kämpande via IVF som lyckades på första försöket på Rmc. Han var en blastocyst o vi fick även en till frysen. 1,5 år senare så skulle vi sätta in FET syskonförsök på Rmc men plussade aldrig o man vart otroligt knäckt. Vi bestämde oss för att försöka själva så länge vi orkar med tanke på vårt förflutna.

Nu har vi försökt i 15 aktiva månader o 2 år oskyddat o det har ej tagit sig. Jag har aldrig lyckats blivit gravid på egen hand under alla dem här åren. Jag är 28 år o min fästman 31år o alla prover o undersökningar är bra. Har regelbunden mens o ägglossning oxå.

I december 2015 så var vi på Nordic o träffa Pia för att kolla så allt fortfarande är bra och det var det o även simmarna är fortfarande topp. Hon var otroligt chockad hur ett sånt ungt, friskt, hälsosamma par inte kunnat blivit gravid 1 enda gång på dem här 4 åren vi försökte med vår son.

Nu i alla fall så kontaktade jag dem i dag o vi fick en tid där vi ska på vårt inskrivningsamtal o välja ut vilken behandlingen jag ska få. Dem har min journal från Rmc o hon sa i telefonen att oftast om det funkat bra o visat ett bra resultat på Rmc så brukar dem köra samma behandling. Jag körde det långa, men hon sa att man nedlegerar i 3 veckor innan, stämmer det? Varför gör man det så länge? Ni som kört långa protokollet, hur många dagar körde ni med nedlegering, sen hormonsprutor? Minns inte att vi körde så länge på Rmc. Började typ 9 dagar innan beräknad mens.

Ber om ursäkt för ett långt inlägg. Känns spännande att få börja med detta då jag mått så otroligt dåligt i ett år nu och så fort vi bestämde oss att nu kör vi så blev jag en helt annan människa. Är inte alls ledsen varje dag, gråter inte, är inte arg och känner mig mycket lättare.

• mom2012

Kampenombarnlängtan - skillnaden mellan "korta" och "långa" protokollet är att du med långa protokollet har nässprej som kontrollerar att ingen ofrivillig ägglossning sker. Varför man börjar 3 v innan är för att det tar en stund för kroppen att "nedregleras" inför en cykel.
     Med korta protokollet så använder du senare i processen sprutor för att hindra ägglossning. Korta protokollet börjar om jag minns rätt strax efter en mens, medans långa protokollet börjar du med nässprej och inväntar en blödning.
     Men en sak kan jag säg och det är långa protokollet också känns "fort". Det som känns som en hel evighet är när man ruvar på ett ägg som är återfört.
    Lycka till! Du har varlt en bra klinik. Jag har min fina blastcyst i frysen där och väntar på att hitta rät tillfälle att åteföra den!

• Kampenombarnlängtan
    mom2012 skrev 2016-03-17 18:50:43 följande:

Kampenombarnlängtan - skillnaden mellan "korta" och "långa" protokollet är att du med långa protokollet har nässprej som kontrollerar att ingen ofrivillig ägglossning sker. Varför man börjar 3 v innan är för att det tar en stund för kroppen att "nedregleras" inför en cykel.

Med korta protokollet så använder du senare i processen sprutor för att hindra ägglossning. Korta protokollet börjar om jag minns rätt strax efter en mens, medans långa protokollet börjar du med nässprej och inväntar en blödning.

Men en sak kan jag säg och det är långa protokollet också känns "fort". Det som känns som en hel evighet är när man ruvar på ett ägg som är återfört.

Lycka till! Du har varlt en bra klinik. Jag har min fina blastcyst i frysen där och väntar på att hitta rät tillfälle att åteföra den!

Tack för svar:)

Jag körde oxå det långa protokollet på Rmc men började inte så tidigt med att nedreglera utan började ca 9 dagar innan beräknad mens. Men men. Det ska i alla fall bli skönt att få sätta igång igen o slippa denna eviga väntan om ett barn.

Val av klinik känner jag bekväm med då vi var där i december o pratade med Pia. O jag har läst så mycket bra om den kliniken o läst igenom hela denna tråden vad alla har gått igenom o tänker:)

Hur har det gått för er alla? Är det någon mer som ska sätta igång med behandling?
  • mom2012

Jag är "på G" hoppas jag. Planen är att göra FET ÅF I april på min ägglossning då, alt. en homronstimulerad ÅF så fort jag fått min mens i April börjar jag I så fall med hormone. Då sker ÅF I början av maj.
    Jag har så svårt att bestömma om jag ska göra ÅF I naturlig cykel eller hormonstimulerad. Alla dessa beslut Skäms

• Libra1
    mom2012 skrev 2016-03-18 10:16:40 följande:

Jag är "på G" hoppas jag. Planen är att göra FET ÅF I april på min ägglossning då, alt. en homronstimulerad ÅF så fort jag fått min mens i April börjar jag I så fall med hormone. Då sker ÅF I början av maj.
    Jag har så svårt att bestömma om jag ska göra ÅF I naturlig cykel eller hormonstimulerad. Alla dessa beslut Skäms

Svåra beslut ja. Ett stort lycka till i alla fall. :)
  • BusigaSyrran
    mom2012 skrev 2016-03-09 21:05:21 följande:

Insemination ska landstinget kunna stötts med vid fertilitetsutredning. Iaf där vi bor får man några försök. Har de undersökt äggledare (spolat ) samt gjort hysteroskopi av livmodern?

Vi satsar på ett syskon, första blev till på första försöket men nu har vi försökt aktivt i snart två år.

Vi får absolut inget av landstinget utan får lägga upp vår egna plånbok.

Gjort alla tester och de hittar inga fel, dock har jag inte orkat skriva här på ett tag då jag ev inte har en ägglossning denna månaden trots pergotime men fick ju äta antibiotika pga halsfluss utöver så vette tusan. Känns bara riktigt tungt just nu och därför undrade jag lite hur de med inseminationen ser ut för räknas det som vanligt samlag och att chansen inte är så hög trots att man ska ta hormoner är de vara ivf isåfall vi får ta mot sommaren.

Känns så ensamt i all försökande där inga fel hittas men ingen bebis blir det ändå.
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-03-18 10:16:40 följande:

Svårt beslut men håller tummarna för er och lycka till :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö