• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    Libra1 skrev 2016-03-07 13:26:36 följande:

Idag fick vi se ett litet litet hjärta slå! Den lyckan!!! <3

Wow, vad roligt!! Grattis!
  • mom2012

Oh va härligt! Grattis. Hoppas du slipper smärtorna. Jag har endometrios och hade ont (mer molvärk, inte som missfall ) hela början då livmodern växte och fostret tog plats i magen och puttade undan organ. Barnmorskorna hade svårt att klämma på magrn vid tillvöxtkontrollerna pga magen var hård och spänd hela tiden. Men allt gick bra, är idag 4 år ?

• BusigaSyrran

Någon av er som har provat eller vet mer om insiminering med hormonbehandling?

Jag har egen äl och de har gett oss förslag på det innan ivf. Min mans simmare är det inga fel på och inte mig heller mer än att de inte vill ta sig. Dock kostade det oss 10.000:- så jag vet ej vad som e bäst för oss att prova :/

• mom2012

Insemination ska landstinget kunna stötts med vid fertilitetsutredning. Iaf där vi bor får man några försök. Har de undersökt äggledare (spolat ) samt gjort hysteroskopi av livmodern?

• mom2012

Är inte riktigt med på er resa men har ni förbrukat alla landstingets finansierade ivf? Har ni fått remiss för ivf?

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-03-12 16:03:02 följande:

Ni som plussat; slutade ni med crinone på testdagen?

Jag hade testdag på måndagen och slutade med lutinus på torsdagen :) fast jag drog ut på de sista tre och slutade på fredagen(igår) :)

Grattis igen Kajo, äntligen <3
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-03-12 16:40:47 följande:
    Jag hade testdag på måndagen och slutade med lutinus på torsdagen :) fast jag drog ut på de sista tre och slutade på fredagen(igår) :)

Grattis igen Kajo, äntligen <3
    Tack igen!:)

Jag har så det räcker precis till torsdag. Vad har du för symptom och känningar?
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-03-12 23:12:26 följande:

Tack igen!:)

Jag har så det räcker precis till torsdag. Vad har du för symptom och känningar?

Jag har spända och ömma bröst. När jag vänder mig i sängen så rinner det liksom till i dom. Lite molvärk då och då, måste nattkissa, lite lätt illamående hela tiden, är aldrig sugen på nåt. När jag blir hungrig så känns det som att magen aldrig nånsin har fått mat och bara är ett tomt hål som gapar :)

Det är nog det hela. Har ont i huvudet med men tror att det är pga att jag slutade med min förebyggande medicin mot migränen. Det stod att de kunde påverka fostret så då slutade jag tvärt.

Ganska gråtmild med :)

Hur känner du dig?

De gånger jag tog crinone så räckte det precis fram till td.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö