• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    mom2012 skrev 2016-04-11 14:58:48 följande:

Lycka till på KUB Libra! Innebär det att du är kring v.14 nu då?

Jag går in i v13 imorgon. :)

Ett stort lycka till med FET. Bra att du får progesteron. Jag tog Lutinus till v10.
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-04-11 18:41:43 följande:

Hej!

Jag har inte skrivit här på länge, fick missfall i somras och gjorde efter en paus ny behandling ijanuari.

Det lyckades och är nu i v 13, går in i v 14 på fredag och då ska jag även till mödravården och senare på dagen gå på kub testet.

Nervös inför kuben, rädd för att det ska visa att hjärtat slutat slå som i somras.

Dom har varit otroligt stöttande på Nordiv och jag fick komma på ett extra ultraljud i v 11.

Vill sända mina lycko önskningar till er som ska påbörja en ny eller är i en pågående ivf behandling <3

Då ligger vi väldigt lika. Jag går in i v13 imorgon. Ett stort lycka till på KUB. Jag är också orolig. Men fick också se och höra hjärtat slå i v11.
  • CB1982
    Libra1 skrev 2016-04-11 19:47:10 följande:

Då ligger vi väldigt lika. Jag går in i v13 imorgon. Ett stort lycka till på KUB. Jag är också orolig. Men fick också se och höra hjärtat slå i v11.

Ja det är vi!

Känner igen dig även från gruppen "Höstbebisar efter Ivf 2016" om jag nu inte tar fel.

Ett av mina problem sedan jag blev gravid är att jag är väldigt virrig.

Jag tror oron vi har är just mycket pga ivf, att man vet att det inte är så lätt att få barn samt att längtan är så stor. Man faller så långt om man får missfall. Även om jag har fruktansvärt illamående så är jag ändå rädd för att hjärtat ska ha slutat slå för så var det sist.

Lycka till på Kuben idag, jag tror och hoppas att vi kan slappna av efter Kuben. Då har man fått sett miraklet efter v 12 då största missfalls risken är över. Men å andra sidan så har jag efter de vul jag gjort varit lugn 1-2 dagar sedan har oron kommit tillbaka. Är det så för dig med?
  • mom2012

Äntligen har även vi en plan med datum!

VUL 15/4, ev. ägglossning 19-22/4 och sedan FET 6 dgr senare.
    All immunmedicinering är I full gång.

• Libra1
    CB1982 skrev 2016-04-12 04:43:31 följande:
    Ja det är vi!

Känner igen dig även från gruppen "Höstbebisar efter Ivf 2016" om jag nu inte tar fel.

Ett av mina problem sedan jag blev gravid är att jag är väldigt virrig.

Jag tror oron vi har är just mycket pga ivf, att man vet att det inte är så lätt att få barn samt att längtan är så stor. Man faller så långt om man får missfall. Även om jag har fruktansvärt illamående så är jag ändå rädd för att hjärtat ska ha slutat slå för så var det sist.

Lycka till på Kuben idag, jag tror och hoppas att vi kan slappna av efter Kuben. Då har man fått sett miraklet efter v 12 då största missfalls risken är över. Men å andra sidan så har jag efter de vul jag gjort varit lugn 1-2 dagar sedan har oron kommit tillbaka. Är det så för dig med?
    Ja jag är med i den gruppen också. :D

Visst är man orolig hela tiden. Det kan gå någon dag efter ett UL sen är man rädd igen. Jobbigt! Man får försöka ta en dag i taget.
  • Libra1

KUB gick jättebra!!! Bebisen var 6 cm och vi fick lägsta risken, 1 på 20000. Trodde vi aldrig vid min ålder. :D

• Libra1
    mom2012 skrev 2016-04-13 15:01:02 följande:

Vad skönt att ha en plan!!! :D

Har en IVFvän som funderar på Grekland. Men det verkar dyrt. Kan man få någon svensk läkare att översätta recepten eller hur funkar det?
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-04-13 15:01:02 följande:

Vad skönt med en plan :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-04-13 16:51:47 följande:

KUB gick jättebra!!! Bebisen var 6 cm och vi fick lägsta risken, 1 på 20000. Trodde vi aldrig vid min ålder. :D

Vad skönt med en låg risk och att allt var bra med mini <3 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö