• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Idag är det vecka 10 och dags för vårt sista VUL. Jag är så nervös så jag inte vet om jag vågar gå dit. Hjälp!!!

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-03-23 16:55:40 följande:

Allt såg jättebra ut! Vi är så lyckliga!!! :D

Ett stort grattis till er <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Här flyter allt på, ska göra glucosbelastning på fredag och 82 dagar kvar, kan inte riktigt fatta det än att lillebror kommer i sommar :)

Håller tummarna att KUB ska gå bra :)

• Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2016-04-11 14:31:19 följande:

Här flyter allt på, ska göra glucosbelastning på fredag och 82 dagar kvar, kan inte riktigt fatta det än att lillebror kommer i sommar :)

Håller tummarna att KUB ska gå bra :)

Tack! Hoppas det går bra för dig med. :)
  • mom2012

Va roligt att följa era graviditeter! Tänkte på att fråga hur det går för er alla här! Oh Målamitthjärta är det bara 80-ich dagar kvar... vad tiden går fort! Jag tycker det var igår vi var i djupa svackan med MF och allt.

Här är det fullt upp med förberedelser för FET och I samråd med Nordic tog vi slutligen beslut att göra FET I naturlig cykel fast med extra stöd av progesterone då jag fått veta jag ligger lågt I mig själv. Jag beräknas få ägglossning 19/4 och är I full gång med min immunmedicinering nu.

Idag skinner solen och det är t-shirt värme! Jag känner mig riktigt lycklig i hela kroppen.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-04-11 14:56:52 följande:

Va roligt att följa era graviditeter! Tänkte på att fråga hur det går för er alla här! Oh Målamitthjärta är det bara 80-ich dagar kvar... vad tiden går fort! Jag tycker det var igår vi var i djupa svackan med MF och allt.

Här är det fullt upp med förberedelser för FET och I samråd med Nordic tog vi slutligen beslut att göra FET I naturlig cykel fast med extra stöd av progesterone då jag fått veta jag ligger lågt I mig själv. Jag beräknas få ägglossning 19/4 och är I full gång med min immunmedicinering nu.

Idag skinner solen och det är t-shirt värme! Jag känner mig riktigt lycklig i hela kroppen.

Ja tiden går fort!

Håller tummarna för er och tror ni har tagit ett bra beslut! Håller tummarna för ert försök <3 

Underbart med sol och man behöver verklige lite positiv energi :)
  • CB1982

Hej!

Jag har inte skrivit här på länge, fick missfall i somras och gjorde efter en paus ny behandling ijanuari.

Det lyckades och är nu i v 13, går in i v 14 på fredag och då ska jag även till mödravården och senare på dagen gå på kub testet.

Nervös inför kuben, rädd för att det ska visa att hjärtat slutat slå som i somras.

Dom har varit otroligt stöttande på Nordiv och jag fick komma på ett extra ultraljud i v 11.

Vill sända mina lycko önskningar till er som ska påbörja en ny eller är i en pågående ivf behandling <3

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö