• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis

Edison, förstår att du känner dig förvirrad. Och vad tråkigt att det blev så knasigt när du var på kliniken. Vi håller tummarna att pluset blir starkare för varje dag nu. Grattis!!!

Imorgon får jag börja igen. Denna gång har jag gjort scrathing, får trombyl och så ska vi få 2 tillbaka om det finns ägg. Måste bara gå nu. 6e gången gillt!!!

• Libra1

Jag mår ok. Har blivit sjukskriven. Det blev för mycket denna gången. Har börjat analysera mycket för nu KAN jag känna något om jag är gravid. Det molar en del idag, fick metallsmak i går, känner av svanskotan. Symptom som varit positiva de andra gångerna. Åh jag blir galen.

• Libra1

2014bebis: Vad skönt att få börja om. Hoppas det hjälper dig. Jag håller tummarna. :)

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-04-24 08:28:51 följande:
    2014bebis: Vad skönt att få börja om. Hoppas det hjälper dig. Jag håller tummarna. :)

Tack! Skönt att du fått bli sjukskriven, då kan man slappna av lite mer. Hoppas att allt du känner är graviditetssymptom !! :)
  • Nassa

Har varit på VUL idag 6+1 det slutade på akuten med misstänkt utomkvedhavandeskap. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag har precis kommit hem utan att veta något mer än att jag ska tillbaka till KK på lördag för nya blodprover och avvakta och ser vad som händer. Jag har haft väldigt ont i magen men jag har trott att det var som det skulle.... Det började redan vid ruvardag 5, Min man flyger hem i natt och vi har med 99% ställt in vår resa till Syd Afrika på måndag. Det är så mycket att hantera just nu så jag har inte kommit till "bryta ihop stadiet" än......
    kram till er alla!

• Libra1

Nassa: Nej vad tråkigt! Till mig har dem sagt att ett utomkveds inte märks förrän runt vecka 8. Såg de inget på VUL eller vad hände. Hoppas du slipper gå igenom det. :-/

• Edison
    2014bebis skrev 2014-04-24 08:22:07 följande:
    Edison, förstår att du känner dig förvirrad. Och vad tråkigt att det blev så knasigt när du var på kliniken. Vi håller tummarna att pluset blir starkare för varje dag nu. Grattis!!!

Imorgon får jag börja igen. Denna gång har jag gjort scrathing, får trombyl och så ska vi få 2 tillbaka om det finns ägg. Måste bara gå nu. 6e gången gillt!!!
    Tack! Känner mig väl inte superpositiv just nu, men hoppas det inte är ett missfall.

Va skönt att vara igång igen. trombyl, vad tar man det för?
    Hoppas hoppas det går vägen för er denna gång!!! :)
  • Edison

Libra: Vad skönt att du fått en sjukskrivning nu så att du kan ta det lite lugnare :)

Nassa: Neeeeej!! :( vad ledsen jag blir! Kan man se det så här tidigt?
    Hoppas dem har fel och att allt är som det ska. Massa kramar till dig!! 

• Nassa

Jag var på VUL tidigt eftersom vi skulle resa bort i två veckor och Eva sköterskan tyckte att vi skulle kolla att allt såg normalt ut. Jag testar positivt men min livmoder är tom. Så det verkar ha gått upp i äggledaren. Man ser en blåsa inne i livmodern i v.6 om allt är normalt. 
    Nu är det bara att vänta och testa hcg värdet varannan dag och ser hur det ändrar sig. Det är förtidigt att se vart det sitter. 5 % risk att detta händer vid ivf. Ett vanligt missfall känns som en vinstlott om jag jämför med detta.... kommer äggledaren bli förstörd? Hur länge tar det innan vi kan göra ett nytt försök? Det är många tankar som snurrar just nu.

• Libra1

Nassa: Usch! Vad hemskt! Äggledaren behöver inte bli förstörd eftersom de upptäckt det i tid. Man kan t ex få ta cellgifter som tar bort det. Fast då får man inte bli gravid på ett tag. Det finns kanske andra sätt också. Så ledsen för er skull. :( Kramar

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö