• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Edison

Nu har jag slutat blöda. Tog nytt test imorse, negativt. Så var ett tidigt missfall ändå:( känns tungt...men bättre såhär tidigt än som det blev förra gången. Nu ska jag ladda upp för FET i juni. Tänker ringa kliniken igen och prata med dem om att ta medicin inför nästa försök. Förstår inte varför dem ställer sig så negativa till det. Jag har ju ätit kortison och andra mediciner i flera år efterom mitt immunförsvar är överaktivt. Tror ändå att det kan vara en orsak till varför det inte går vägen för oss. Får hoppas dem lyssnar...

• Libra1
    Edison skrev 2014-04-25 09:34:35 följande:
    Nu har jag slutat blöda. Tog nytt test imorse, negativt. Så var ett tidigt missfall ändå:( känns tungt...men bättre såhär tidigt än som det blev förra gången. Nu ska jag ladda upp för FET i juni. Tänker ringa kliniken igen och prata med dem om att ta medicin inför nästa försök. Förstår inte varför dem ställer sig så negativa till det. Jag har ju ätit kortison och andra mediciner i flera år efterom mitt immunförsvar är överaktivt. Tror ändå att det kan vara en orsak till varför det inte går vägen för oss. Får hoppas dem lyssnar...
    Nej vad tråkigt!!! :(

Men som du säger så kan det kanske ha med ditt immunförsvar att göra. När du vet att du har problem. Vem pratade du med om detta? Sorana? Jag får för mig att Pia lyssnar mer. De gick att diskutera mer med henne i alla fall. När man går privat så ska man i alla fall få en chans att diskutera tycker jag. Det är ju bevisat att ett överaktivt immunförsvar kan ställa till det.

Försök stå på dig!!!

Kramar!
  • ITM

Edison tänker på dig! Bara att ta nya tag. Kram

Nassa hoppas att allt löser sig.

Skönt att vara igång igen 2014bebis!!!:)

Trevlig helg

• 2014bebis

Nassa och Edison är så ledsen för er skull. Skickar Styrke kramar till er

Trombylen fick jag för att jag sa att jag aldrig är sjuk så då tyckte Pia att vi kunde testa denna gången. Den är väl lite blodförtunnande och då skulle visst blodtillförseln i livmodern bli bättre. Jag bara slängde ur mig allt när jag var på undersökning och Pia sa ja till alla mina förslag.

Edison jag tycker absolut att du ska prata med Pia om det. Hon verkar vara villig att testa det mesta .

Önskar er alla en trevlig helg!

• Libra1

Idag fick jag kraftig mensvärk och lite rosa Lutinus. Nu ikväll spänner det och molar över ljumskarna. Något borde hända där inne. Men vet inte om det är positivt eller negativt. Kände så förra gången också. Då var det ju positivt. Åh vad nervöst!!! :O

• Edison

Libra: ja det var sorana jag pratade med. Känner mig inte jätteglad på henne just nu. Ska försöka få en tid till pia nästa vecka istället och ta diskusionen med henne. Det minsta man kan begära är väl i vart fall att dem lyssnar på en och går att diskutera med. Vi kunde gått till RMC och fått allt gratis, men valde att betala själv och gå till nordic istället. Privat tycker jag att man kan förvänta sig att dem tar sig tid att lyssna på en...man bör kunna kräva lite mer.

Även funderat lite på återföringen. På mina besök innan vi satte igång, och även i papperna man fick hem så sa dem att det var viktigt att man inte hade tom blåsa innan ET. När jag kom på morgonen så frågade eva med om jag var kissnödig, och då sa jag ja, lite. Då sa hon att jag kunde dricka lite för att bli lite mer kissnödig. Sen när jag ska in i rummet för ET, så säger sorana att jag ska gå på toa. Så sa jag men man skulle väl ha halvfull blåsa? Då sa hon att det inte spela någon roll så jag skulle gå på toa... men de kanske inte spelar någon roll? Men man undrar ju eftersom de säger olika!  

• Edison

ITM: Tack för omtanken!

2014bebis: tack! Hoppas jag kan få tid till pia och prata med henne om det. Jag blir heller aldrig sjuk, och vet ju att jag har ett agressivt immunförsvar. Så hon bör ju lyssna! Hur fungerar det med trombylen? När börjar man ta den, och hur länge ska man ta den osv? Du skulle göra färskförsök denna gången me va? 

• Libra1

Edison: Det där med full blåsa är för att de ska komma åt livmodern bättre vid återföring. Det är tydligen viktigt att den är just halvfull. På RMC fick en tjej skäll för att hon gått på toa innan och inte följt vad som stod. Så konstigt att hon sa så.

Ja ring och försök få prata eller träffa Pia. Det är hon som är verksamhetschef och vill väl såklart att alla ska vara nöjda och glada.

• 2014bebis
    Edison skrev 2014-04-26 08:15:44 följande:
    ITM: Tack för omtanken!

2014bebis: tack! Hoppas jag kan få tid till pia och prata med henne om det. Jag blir heller aldrig sjuk, och vet ju att jag har ett agressivt immunförsvar. Så hon bör ju lyssna! Hur fungerar det med trombylen? När börjar man ta den, och hur länge ska man ta den osv? Du skulle göra färskförsök denna gången me va? 

Jag började med trombylen samma dag som menopur. Sen vet jag faktiskt inte hur länge jag skulle ta den, Pia sa aldrig något om det. Ska på vul nästa v så får fråga då. Det är färsk försök, vi har aldrig fått något att frysa tyvärr.

Känner mig lite orolig för att det blir Sorana på mitt äp. Har inte träffat henne men känns efter det du beskrivit inte så kul.
  • Edison

2014bebis: Kommer du ha ÄP nästa vecka? I så fall får du pia. Nästnästa vecka är det mest troligt att det blir sorana eftersom dem verkar jobba varannan vecka. 

Jag tyckte hon var gullig vid ÄP och ET, bara det att hon gör mig förvirrad för hon säker olika saker hela tiden...och det gör en ju lite undrande. Sen att hon inte alls ville lyssna på mig när jag var där sist gjorde mig irriterad.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö