• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis

Jag har äp nästnästa vecka så då är det Sorana. Hoppas hon är bra då.

Känns inte alls bra att hon inte lyssnade på dig. Det vill man ju verkligen när man betalar.

Med Pia tycker jag man får vara med och bestämma , hon lyssnar verkligen på en.

Är inte Sven kvar? Tyckte att han var väldigt bra.

• Bengalen

Hej,

Smyger mig in i tråden lite såhär vid sidan. Brukar följa den för jag har tidigare haft Pia när hon jobbade på IVF-avdelningen på Cura. Numera delar ju både hon och Sorona sin arbetstid mellan att vara på Nordic varannan vecka och på gyn-mottagningen på Cura den andra veckan där jag är patient.

Jag ville mest inflika lite i er diskussion om full blåsa vid ET. Jag tror mer det beror på vilken läkare det är som ska göra återföringen. De flesta gånger har jag varit tvungen att ha en välfylld blåsa. Det har till om med hänt att de har fått avbryta och så har jag fått hälla i mig 2 liter vatten för att de sen skulle kunna fortsätta.
    Vid min sista återföring för två veckor sedan i Riga blev jag däremot ombedd att precis innan ET gå in på toa och tömma blåsan för läkaren ville ha den tömd och det gick minst lika bra att få embryona på plats.

• Edison

Sven tyckte jag också väldigt mycket om..han var fantastisk. Han var dock bara utlånad från kliniken i göteborg och slutade därför i mars.

• Libra1

Jag börjar bli riktigt nervös. BIM imorgon. Något molar och har sig där inne. Men inget plus i sikte ännu. Men det är nog för tidigt.

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-04-27 22:14:11 följande:
    Jag börjar bli riktigt nervös. BIM imorgon. Något molar och har sig där inne. Men inget plus i sikte ännu. Men det är nog för tidigt.

Håller tummarna! Vilken rd är du på?
  • Libra1

Idag är jag på rd9. Negativa test. Försöker att inte ge upp ännu. På rd11 sist så låg hcg endast på 38. Så det är kanske tidigast då jag kan få plus. Är så rädd för mensen idag. :( Känner mig lite gravid. Svettas och är kissnödig på nätterna. Hungrig kl 3 på natten. Trött på förmiddagen. Något händer. Men om det kommer gå vägen vet jag inte.

• ITM

2014bebis hur går de?

Libra1 hopppas på positiva besked från dig;)

Jag ringde kliniken idag ska ner den 27/5 så antagligen kommer vi att starta då, längtar!!!!!

• 2014bebis

Libra , jag tror sten hårt på dina symptom!!

Sprut dag 4 och det är riktigt drygt denna gången. Vill bara ha äggplocket gjort nu. Känner inget alls så är lite orolig att det inte händer något... Vul på fredag så jag hoppas det hänt något tills dess.

• 2014bebis
    ITM skrev 2014-04-28 22:22:18 följande:
    2014bebis hur går de?

Libra1 hopppas på positiva besked från dig;)

Jag ringde kliniken idag ska ner den 27/5 så antagligen kommer vi att starta då, längtar!!!!!

Skönt att ha ett startdatum, hoppas tiden går fort fram tills dess!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö