• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-04-30 08:44:13 följande:
    Tack! Men det är nog kört. Rd11 och minus. Blodet har även börjat komma nu. :-/ Vill bara göra ett nytt försök NU men bör väl vänta lite. Augusti kanske. :-/

Vi kör tillsammans i augusti då!! Kram på dig!!!
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-04-30 08:44:13 följande:
    Tack! Men det är nog kört. Rd11 och minus. Blodet har även börjat komma nu. :-/ Vill bara göra ett nytt försök NU men bör väl vänta lite. Augusti kanske. :-/

Oh nej!!! Hoppas ändå att det inte är kört.

Kram
  • Finmamma

Någon har inne som har pubkterat en äggblåsa? Är det samma sak som äggplock?

Jag har 2 stora äggblåsor och en mindre, pia sa att om den lilla växte till sig till imorgon skulle den punkteras så att det inte blir trillingar ( vilket jag tycker är alldeles för långsökt). Är livrädd för att behöva göra det.

• 2014bebis
    Finmamma skrev 2014-05-01 21:14:48 följande:
    Någon har inne som har pubkterat en äggblåsa? Är det samma sak som äggplock?

Jag har 2 stora äggblåsor och en mindre, pia sa att om den lilla växte till sig till imorgon skulle den punkteras så att det inte blir trillingar ( vilket jag tycker är alldeles för långsökt). Är livrädd för att behöva göra det.

Ledsen men har inget bra svar. Förstår inte riktigt hur hon menar. När ska du göra äp?
  • Finmamma
    2014bebis skrev 2014-05-01 22:02:26 följande:

Ledsen men har inget bra svar. Förstår inte riktigt hur hon menar. När ska du göra äp?
    Nej ska inte göra äggplock, jag gör en gonalf stimulering och sedan samlag, inte ivf. Då får det ju inte bli för många ägg
  • 2014bebis

Finmamma, då förstår jag. Vet inte om det är samma som vid äp men är det det så kommer det att gå jätte bra!! Du får bra med smärtstillande. Hoppas ändå att du slipper det. Stort lycka till!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö