• joss82

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

majja77 skrev 2014-06-26 10:32:46 följande:

bim+4 ingen tant ännu Skrattande  vågar inte testa Drömmer

Åh, så spännande!! Har du symtom? När vågar du testa?
  • joss82

Usch, jag vet att det är onödigt och lite fånigt men jag kan inte låta bli att gå runt och stressa upp mig över att jag inte blivit gravid. Har ju bara försökt tre gånger, fjärde nu, vet att det är många som får försöka betydligt längre än så. Ändå går tankarna och maler. Har ju trots allt oregelbunden och ganska lång menscykel och är lite överviktig vilket också kan vara ett problem. Eller tänk om det är min sambo som har kassa spermier? Usch, dessa tankar och denna oro! Antar att det finns andra som känner igen sig? 

• joss82

Tråkigt med mens! Här är fortfarande väntan lång. BIM 10/7 men räknar med att mensen mycket väl kan komma innan dess, det gör den nästan varje gång...

• joss82
    Vikkan333 skrev 2014-07-07 22:12:52 följande:
    Ja det blev det verkligen ! Och ja det finns det!
    Grattis!!! Så härligt!!
  • joss82
    Tedax skrev 2014-07-14 16:59:32 följande:

Mens igen. Rynkar på näsan Sen ÄL igen och tidig konstig mens. Undrar vad som händer. Vi har bara försökt sedan i våras, men jag börjar redan bli less på allt. Vill ju så gärna få ett litet syskon till sonen...

Trist! Jag börjar också bli less redan. Fyra misslyckade försök är ju inte extremt alls, men jag börjar misströsta.
  • joss82
    Tedax skrev 2014-07-15 19:58:49 följande:
    Det är så lätt att göra det, speciellt med tanke på att sonen blev till på försök 15 och vi fick två missfall på vägen. Dessutom har jag ju inte blivit yngre sen sist... Rynkar på näsan

Nej, det här har inte varit några bra dagar. Men det är bara att bryta ihop och gå vidare. Flört
    ah, ja förstår att ni inte vill ha det så igen. Jag har aldrig varit gravid och börjar bli rädd att jag inte kan bli det. men som sagt, bara att bryta ihop och gå vidare. Den här månaden ska jag inte testa och vi missar troligtvis ÄL pga att vi är på olika orter då. Lika bra att tänka att det inte blir den här månaden och fokusera på annat!
  • joss82
    Mysmia79 skrev 2014-07-16 21:17:10 följande:

Inne på 5:e försöket, 1:a gången jag använder bidrottninggele. Fick stegring på äl test men aldrig helt positivt. Men den dagen det va starkast hade jag jätte äl sekret på morgonen och ihållande värk på höger äggstock hela kvällen. Har haft pms symtom sen dess....kul! Ont i bröstvårtorna, mensvärk i 1,5 veckor nu. Vad jag har läst på nätet ska man ju få mindre pms av bidrottning gelé inte ökad, som jag fått. Ja i dag är jag väl ca på bim-6

Spännande med bidrottninggelé, vad ska det ha för effekter? Har förstått att man ofta märker av ägglossningen mer. Ska den påverka menscykeln på något sätt också? har du fått ÄL tidigare/senare än vanligt?
  • joss82
    Mysmia79 skrev 2014-07-17 15:24:14 följande:
    Den hjälper väl mot lite allt möjligt som jag förstått. Om man har oregelbunden mens (som jag) så ska den bli lite mer regelbunden. Gör väl så man blir lite mer fertil, känner av äl mer. Ska minska pms besvär. Hjälper på nåt vid hyn. På mig vet i fan asså. Är väldigt torr i ansiktet och måste smörja mig när jag duschat det behövde jag inte med dessa. Fick dock aldrig helt positivt på äl test (fick stegring). Hade jätte äl sekret samma morgon sen inget mer. Samma kväll hade jag jätte ont över höger äggstock och fick ont i bröstvårtorna två dagar innan dess. Haft mensvärk varje dag sen dess med. Typ som mycket mer pms än jag brukar ha, från äl till nu bim -5. Har sovit som fasen de två senaste dagarna. Så vi får väl se
    Låter ju lite jobbigt helt klart...
  • joss82
    Mysmia79 skrev 2014-07-20 15:47:04 följande:

I dag fick jag ett super svagt streck. Går bara att se i vissa vinklar och när men lyser i genom det men hoppas det blir starkare :)))

Åh, håller tummarna!! Om du får plus nu ska jag prova bidrottninggelé nästa menscykel.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?