• joss82

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Mysmia79 skrev 2014-07-21 07:57:24 följande:

I dag kom tanten :(

Jag fick kortare cykel i alla fall, nu med bidrottninggele gick den från 35 dagar till 28

Tråkigt att höra, mysmia. Men skönt med kortare cykel. Här verkar det som att äl är på gång, typ minst en vecka tidigare än väntat. Ska kolla med test i eftermiddag. Vore skönt om jag också fick kortare cykel.
  • joss82
    Annica80 skrev 2014-07-22 11:29:05 följande:

Hoppar in här om det går bra!

Är 34 år, sambon 37 och vi försöker få till vårt första barn. Detta är vårt fjärde försök. Denna månad kände jag av äl ovanligt mkt, förrutom tokstarkt positivt ältest så hade jag int i magen i två dagar och rikligt med flytningar. Slutade med Cerazette i februari och har aldrig någonsin känt av på detta sätt så jag hoppas att det är ett gott teckenGlad

Bim 3-4/8.

Lycka till alla!

Välkommen! Hoppas vi får ett plus i tråden då i början av augusti =).
  • joss82
    Nrk79 skrev 2014-07-21 07:24:14 följande:

Jaha, då blev det inget denna gång heller. Surt! Funderar på att snart besöka en gynekolog som får hjälpa till lite på traven. Ni som kör äl-stickor, hur väl funkar dem? Något ni hört mycket om på familjeliv?

jag tycker att det funkar bra med äl-stickor, använder dem från RFSU. Nu efter några månader märker jag själv av när ÄL är på gång och använder stickorna mest för att bekräfta det. Sen har de ju inte funkat på det sättet att jag blivit gravid av det än så länge ;). Märker du av din ÄL på andra sätt? Hur många gånger har ni försökt? Min ÄL är på gång nu, men vi är på olika orter så blir inget den här gången =(. Har gjort fyra försök hittills.
  • joss82

Fick just reda på att en vän är gravid, på första försöket. Känner mig bara jätteledsen just nu.

• joss82
    majja77 skrev 2014-07-25 23:17:01 följande:

Drömmer  Bim + 1 idag, inte testat, vågar inte, igår grät jag när min vännina skickade ett sms och frågade om min son ville med till badlandet hahaha!! ingen mens värk inget ont i brösten, bara lite stickningar kring nedre delen vid äggstockar som strålar ut i ljumskarna.....Drömmer

Håller tummarna!!
  • joss82

Hur går det för er härinne? Maja77? Ni andra? Eftersom vi med all säkerhet missade ÄL helt den här gången känns väntan oändlig till nästa gång! Suck.

• joss82
    Lulita skrev 2014-08-07 07:45:28 följande:

Hej! Antligen en trad som passar mig Skrattande

35ar, forsta barnet, 7e forsoket (aven om vi missat endel da maken vart bortrest) BMI igar men har just nu en jattekort cykel pa 25 dagar.. vagar inte testa da jag ar overtygad att mensen ar pa G och orkar inte bli besviken en gang till.....

Onskar att jag hade kommigt igan tidigare med bebis verkstaden men traffade antligen min man vid 34 ars alder efter en laaaang singel vantan pa 7 ar

Välkommen! Håller tummarna för att du plussar i dagarna då!
  • joss82
    Lulita skrev 2014-08-07 10:36:10 följande:

JOSS82 TACK! Hoppas verkligen att det ar min tur men tror tyvarr inte det, har haft mensvark i 3 dagar nu och kanner bara pa mig att det inte ar nagot dar inne.. men men vi fortsatter att forsoka tills det hander nat helt enkelt Skrattande aven om det tar pa en att bli besviken manad efter manad.
    Tog beslutet att inte haka upp mig pa detta men det ar som sagt svarare sagt an gjort ;) drog ner pa alkohol och annat roligt i borjan av forsoken men lever nu som "vanligt" igen

Har du/ni forsokt lange?

Blir femte försöket efter den här mensen. Väntar på den inom några dagar, men var på olika håll den här gången så det är helt osannolikt att jag skulle vara gravid nu. Räknar inte ens in det i våra "försök". Men börjar redan tröttna och är orolig att något ska vara fel.
  • joss82
    Lulita skrev 2014-08-07 14:26:33 följande:

FruA78 Stort tack :)

Joss82 förstår att det känns tungt men det är absolut inget fel på dig, du har alla chanser att bli gravid! Snittet ligger runt 7 mån om båda är sk fertila och de flesta av dom jag känner ( som oxå är under 30) sa att det tog dom ca 10-11 mån innan plusset kom.

Håller tummarna för dig nästa månad!!

Tack för stöttning. I min vänskapskrets har det varit lite tvärtom. Antingen har folk blivit gravida innan de knappt hunnit tänka ordet bebis eller så har de stora problem och är igång med IVF osv. Nog därför jag blir stressad, så skönt att höra att det kan vara på andra sätt också.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?