• joss82

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Mensen kom idag. Nytt BIM blir runt 28/4. Andra försöket. Någon som vill lägga till mig?

• joss82
    Vinterdröm skrev 2014-03-27 15:31:09 följande:
    Hej!

Jag hoppas att det är ok att jag hänger på här?! Jag är 33 år och maken 35, planerar första barnet. Just nu väntar jag in mensen som aldrig tycks komma, är på BIM +8  idag. Gjorde ett graviditetstest på BIM +4 men det visade negativt, vilket inte var helt oväntat eftersom jag inte har några speciella graviditetssymptom. Typiskt att mensen ska strula när vi äntligen har börjat försöka. Vi är inne på tredje månaden med aktivt försök.

Välkommen! Min mens bestämde sig också för att strula nu när vi började försöka på riktigt den här månaden, men nu har den i alla fall kommit igång. Lycka till!
  • joss82
    Vinterdröm skrev 2014-03-31 08:09:57 följande:
    Så kom mensen i helgen på BIM +11, vilket i ju för sig var skönt för då kan vi börja försöka igen. Ny BIM blir 30/4, någon får gärna lägga till mig på listan. Lillgrodan och Joss 82, vi har BIM nästan på samma datum, denna gång får det banne mig ta sig! ;)

Ja, nu håller vi tummarna för oss!!!
  • joss82

MagicQueen: grattis till giftermålet!! jag går lite och väntar på att min sambo ska fria, vi har pratat en del om det på sistone och skojat om att "ja, vi får väl se vem som hinner först". Hade en plan på att göra det själv, men nu tycker jag nog att det vore mysigt om han gjorde det.

Annars går jag och väntar på äl. Borde komma någon gång under veckan tycker jag, kanske till helgen. Började testa igår. Hoppas lite att den dröjer, så chansen ökar för ett januaribarn.

• joss82
    CorneliaVelvet skrev 2014-04-07 21:27:33 följande:
    Här har man ÄL på g testade med rfsu ÄL-teststickor denna gången ist för testlagret. Visade sig att jag hade ÄL tidigare än jag tänkt mig...fick två tydliga streck i lördags redan. Så nu får vi väl se om det fäster denna gång :) Sen ska jag och mannen på semster i veckan oxå så kanske blir inte väntan till BIM lika lång.

Håller tummarna! jag testar också med rfsu den här månaden, tyckte testet var aningen starkare i går än i förrgår, hoppas stegringen fortsätter och att jag får äl till helgen som jag borde.
  • joss82
    Ljusfat skrev 2014-04-10 09:41:53 följande:
    Jag fick banne mig två streck i morse Vad gör man nu???

grattis!!! ta det lugnt några dagar, ta in att du är gravid och sen vet jag inte riktigt vad man gör Obestämd...
  • joss82
    {#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    mimmih 8/4 
    MrsLowlife 21/4
    MagicQueen 23-27/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 28/4
    Vinterdröm 30/4
    Lantlollan 5/5
    Majja77 7/5

Plus Plussat Plus    
    Vildhallon, BF 15/9   
    Bebislängt, BF 24/9   

L 1977, BF 4/10   
    Aftonstjärna BF 17/10  

Mjölkchoklad 2/11  
    Mon bébé 26/11  
    Pealuttan  
    jamieblue   
    MissErabel
    Ljusfat
  • joss82

Nu vill jag att min äl ska komma snart! Tycker mig se en svag stegring, hoppas hoppas. Är det knäppt eller överdrivet att testa två gånger om dagen de dagar det är störst sannolikhet för äl? Stämmer det att stegringen kan vara så kort att man missar den om man testar en gång per dygn?

• joss82
    {#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    mimmih 8/4 
    MrsLowlife 21/4
    Mysmia79 23/4
    MagicQueen 23-27/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 30/4
    Vinterdröm 30/4
    Lantlollan 5/5
    Majja77 7/5

Plus Plussat Plus    
    Vildhallon, BF 15/9   
    Bebislängt, BF 24/9   

L 1977, BF 4/10   
    Aftonstjärna BF 17/10   
    Mjölkchoklad 2/11  
    Mon bébé 26/11  
    Pealuttan  
    jamieblue   
    MissErabel
    Ljusfat

Flyttar fram mitt BIM en aning. Har helt klart äl idag. Tyvärr fick min käre sambo lite prestationsångest imorse. Ska prova igen ikväll, annars hade vi sex senast i förrgår kväll och det känns kanske lite längesen =(.
  • joss82
    Tedax skrev 2014-04-17 19:32:34 följande:
    Sånt händer ibland. Rynkar på näsan Spermierna lever ju i ganska många dagar så chansen finns ju definitivt ändå! Glad
    Ja visst, tyvärr blir jag lätt lite väl stressad och pessimistisk i den här processen. Vi hade sex på äl-kvällen också så nu är det bara att vänta... Hur går det för dig?
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?