• joss82

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Kul att det kommit lite nytt folk till den här tråden, kändes nästan som att den var på väg att dö en stund =).

Jag använder RFSU stickor för att kolla ägglossning, tycker de funkar bra och är inte i närheten av så dyra som cb. Ibland svårt att veta exakt vilken dag som är ÄL, men i vilket fall gäller det ju att ligga i lite lagom hela perioden runt ÄL så det spelar väl egentligen ingen roll.

• joss82

Här kom mensen med besked i natt. Men känns skönt, visste ju att vi missat helt den här gången så nu ser jag framemot att få göra ett ordentligt försök. Började äta bidrottninggelé imorse, hoppas att den om inte annat ska förkorta min cykel litegrann.

• joss82
    Aiko skrev 2014-08-10 11:08:04 följande:

Hur går det, Lulita? Fortfarande ingen mens?

Joss82; Vad är bidrottninggelé?

Mysmia79: Så vitt jag förstår det hade ni sex två-tre dagar före ägglossning och då ska det ju vara goda möjligheter för att bli gravid, eftersom spermierna överlever 3-5 dagar? :)

Ha en fin söndag och lycka till allihopa! :) Kramar från mig! :)

Jag är inte jättepåläst, men bidrottninggelé ska dels kunna förkorta och stabilisera menscykeln, dels ge kraftigare ägglossning eller mer ÄL-flytningar eller något åt det hållet. Finns en massa skrivet här på FL.
  • joss82
    Mysmia79 skrev 2014-08-10 19:18:54 följande:
    Detta är andra månaden jag har ätit bidrottninggele. Första mån hade jag mycket äl flytning men inte denna, första jätte ont i tittarna 2,5v vid äl inget denna, förra fick inte riktigt utslag på äl test denna starkt positivt, både denna och förra mensvärk sen nån dag innan äl som håller i sig ca 1,5v. Gick från en oregelbunden cykel på 35 dagar till 27 dagar. Är väl det jag har märkt. Stor skillnad vid äl, känns mycket mer
    Hur äter du dem? Slutar du vid äl eller äter du hela tiden? Blir inte riktigt klok på hur man borde göra?
  • joss82

Ja, tänk att man gått så länge och väntat på detta och nu blir det bara ännu mer väntan och oro och uppgivenhet. Förstår verkligen att det känns tungt att ni ska vara ifrån varandra på ÄL, Lulita. Men det är ju absolut inte kört för att han är borta fyra dagar, framförallt inte om ÄL kommer någon av de första dagarna.

Apiforce (bidrottninggelé) kan du köpa på tex apotea.se eller i hälsokostbutiken. Där finns också någon annan variant av bidrottninggelé. Jag känner mig lite fånig men har faktiskt inte berättat för min sambo att jag äter dem. Han blir så lätt stressad över detta i vilket fall, rädd att han ska bli mer stressad om han märker att jag vidtagit "åtgärder". Eller att han ska tycka att det är lite fånigt med medicinskt obevisade preparat...

• joss82
    Mysmia79 skrev 2014-08-11 09:55:16 följande:
    Ja har ätit från första mensdagen till äl och på kvällen, läste att det skulle va bättre
    På kvällen? Ok. Jag tar nog på morgonen som det står på burken, men tänker också sluta vid ÄL. Åh, hoppas den kommer lite tidigare nu!
  • joss82
    Lulita skrev 2014-08-11 13:00:48 följande:

Tack Iskristall och Joss82 för era svar, det är verkligen så tråkigt att man inte kan njuta av denhär tiden som jag sett fram emot i 6år utan bara känna ångest, ser bara gravida överallt på gatan suck

Jag förstår att du Joss82 inte har sagt till man att du äter bidrottninggele, dom behöver inte veta allt tycker jag. Om han frågar så säg att det är för PMS besvär, det är tydligen vanligt att äta dom för det.

Min man blev så stressad ett tag när jag prövade ÄL stickor att jag lovade att bara informera under veckan som det var dags och inte själva dagen när det verkligen skulle ske, han kände sig pressad att prestera då vilket jag kan förstå

Ja, så har vi också gjort med ÄL-Stickor. Jag berättar så lite som möjligt. För min egen skull också, känns konstigt ibland att ligga för att göra barn istället för att man bara är sugen.
  • joss82
    MrsLowlife skrev 2014-08-10 18:39:44 följande:

Hej alla!
    Det har varit tyst från mig ett tag men läget är oförändrat. 9 försök och ännu ingen graviditet. Har testat med ÄL-stickor några gånger men det känns mest som pengaslöseri. Nu senast började jag tom känna mig illamående och hoppades att det skulle gått vägen. Funderar på att kontakta en fertilitetsmottagning och se om man redan nu kan få en tid. Jag fyller 34 och min man är 39 så tiden rinner ju iväg.

Hej! Trist att höra det det går dåligt för er. Tycker absolut du ska kontakta en klinik och se vad de säger. I Skåne vet jag att de är väldigt strikta med att man ska ha försökt ett år. Men det finns ju också möjligt att söka privat, både för hel fertilitetsutredning och för besök hos gynekolog och bara kolla att allt funkar som det ska med ägglossningen och att värdena ser bra ut. Om vi missar detta och kanske nästa försök, ska jag boka ett gynekologbesök. 
  • joss82

Svårt att se något, mysmia79. Avvakta några dagar och ta nytt test sen! Hoppas!!

• joss82
    Mysmia79 skrev 2014-08-17 18:24:09 följande:

Köper ett digitalt i morgon då är jag på äl+11 sen vet jag. Men tycker jag börja få lite menskänningar

Äter bidrottninggelé nu och tycker att jag har som svag molvärk/mensvärk redan nu på dag 10. Inga ÄL-flytningar än dock. Något du känner igen? Tycker inte jag brukar känna så här förrän efter eller möjligen under ÄL.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?