• joss82

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er! Är man välkommen här fastän jag bara är ynka 31? Det är så många 20-åringar i de andra trådarna, känner mig mer hemma bland er mogna kvinnor här! Håller på att planera för barn nr 1 tillsammans med min sambo, tanken är att sätta igång ordentligt först till våren men får väl se om vi kan hålla oss så länge. Känns stort att äntligen planera barn! Håller tummarna för er alla här, lite extra hårt för er som varit med om sena missfall och andra sorgligheter längs vägen.

• joss82

Förresten, Joss81, måste jag ju säga att det är kul att nästan ha en namne i tråden :)!

• joss82

Jag väntar lite med att hoppa in i BIM-listan, tills vi verkligen börjar. Går mest och drömmer om det för tillfället. En mysig fas det med!

• joss82

äsch, nu är min mens mer oregelbunden än någonsin. Nu när jag vill ha så bra koll på min kropp som möjligt! Innan har den varierat mellan ca 29 och 24 dagar, men nu kom den plötsligt efter 25. Suck! Är det större risk att man har svårt att bli gravid om man har oregelbunden mens? Någon som vet?

• joss82

Känner med dig, Vildhallon. Har inga svar på dina funderingar. Räknar med att själv vara orolig för allt möjligt den dagen jag blir gravid och har man varit med om ett missfall tidigare kan jag förstå att den oron ökar ännu mer. Förmodligen är det ju ingen fara.

• joss82

jag är också rädd att inte kunna bli gravid överhuvudtaget.Eller att min sambo inte kan få barn av någon anledning.  Än så länge har vi ju inte ens försökt, men tankarna finns där ändå. Det blir väl så när det är något som är så himmelens viktigt för en, det väcker en massa oro och jobbiga tankar innan man ens har börjat och sen fortsätter väl de där jobbiga tankarna så länge man lever. Antar att jag kommer oroa mig en himla massa för mina barn även när de har kommit ut ur livmodern... Tycker också det skulle vara kul att följas åt hela vägen! Delad oro är mindre oro, delad glädje dubbel glädje!

• joss82

Jag har berättat olika mycket för olika personer. Det är nog bara en vän, kanske två, som vet riktigt mycket och som jag kommer berätta för så fort vi börjar försöka. De är ungefär i samma situation och då känns det roligt och viktigt att prata om. Andra vet att jag är sugen, men inte mer än så. Våra respektive familjer vet i princip ingenting.

• joss82
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-21 19:57:58 följande:
    Aftonstjärna: jag håller med dig om att det är stressigt om många vet! Det får bli som en positiv överraskning sen när man blivit gravid.

L1977: javisst är det skönt att kunna prata av sig här med likasinnadejoss82: kul att ni är flera vänner i samma situation! Jag har en vän som jag tror också vill ha barn nu. Men det har inte känts riktigt naturligt att prata om det med henne (men det beror nog på andra saker också).

MjölkChoklad: det är lite mysigt att ha hemligheter med maken också...hihi

Ja, tyvärr bor just de vännerna långt bort. Av de som finns i närheten är det ingen som är i samma situation, snarare vet jag flera som av olika anledningar inte vill tänka på graviditeter och skulle tycka att det var rätt jobbigt om jag blev gravid (även om de skulle bli glada också, förstås).

Så spännande med alla som går och väntar nu! Håller tummarna för er.
  • joss82

Bebislängt: usch och fy! Vilken jobbig väntan du har framför dig nu. Tycker du gör helt rätt i att välja att tro att där faktiskt finns hjärtslag och att embryot kommer att växa till sig nu. Håller alla tummar för dig!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?