• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • daisy80

Välkommen Dalin 79!! Hur går det för dig?? håller tummarna att mensen håller sig borta! Haha jag känner igen det där ni beskriver med att man knappt vågar gå på toaletten när bim närmar sig... Blod är det sista man vill se!

Vi verkar vara i ungefär samma sits flera av oss. Jag har längtat väldigt starkt efter barn i princip hela mitt liv, men bara inte träffat den rätte förrän nu. Är 34 år. Jo jag kör med ägglossningstest, men får oftast inget utslag på clear blues (trots att jag har tydliga äl-flytnigar osv), så har provat testlagrets senaste gången och där fick jag en fin stegring, så det var skönt.

Men nu till något konstigt som jag måste berätta för er: igår på dagen fick jag en stor brunröd flytning, blev alldeles chockad när jag som vanligt tittade på toapappret. Hade det varit några dagar senare hade jag blivit överlycklig och tänkt att det är en nidblödning, men detta var ju bara 3-4 dagar efter äl?! Har aldrig någonsin haft blödningar mellan mensperioderna eller kring äl förr, detta var något helt nytt. Idag är det helt normalt igen. Jag försöker se det som att allt som inte är som det brukar, är positivt..

Kram på er tjejer!

• Iskristall
    Asali79: Det finns ju olika äl-test. Vissa billigare som man själv får tyda med streck som gravtest. Eller cb där man får gladgubbe vid äl och ett test som är ännu mer avancerat där man får låg och sen hög fertilitet. Jag har varit lite snål och gått på de billiga och sen vid ev oklarhet testat med ett enkelt cb test som bekräftat med gladgubbe då förhoppningsvis. Det kan ju lätt bli en del pengar om man är testoman och speciellt om man har oregelbunden cykel.

daisy80: Skumt med brunröda flytningen, men som du säger allt som inte är som det brukar får vi se som positivt!
  • dalin79

Tack Daisy80!

Ingen mens i sikte än men grym huvudvärk, bubblig mage och spränger ner i benen så känns mer och mer som den är på intågande.

Har aldrig testat äl-test. Kanske dags att göra det....

• dalin79

Godmorgon på er alla!

Hoppas ni kan slappna av lite och njuta av kommande helg.

Här blir det aw med några vänner, dock alkoholfritt här för"indianerna" lyser fortfareande med sin frånvaro.

Har börjat komma ihåg massa drömmar nu och inatt drömde jag om MF. Känns som detta verkligen påverkar hela livet nu.

Kram till er!

• Asali79

Det låter ju lovande Daisy80, det måste jag säga Glad Nu blir jag jättenyfiken. Hoppas hoppas!!
    Och det är spännande för dig också Dalin79. Håller tummarna jättehårt. 
    Hur känner du dig Iskristall? Du är i samma fas som Daisy80, visst? En vecka typ "efter" Dalin79 om man utgår från beräknad mens.

Själv har jag beräknad äl den 31/10. Så nu lyser hoppet med sin närvaro!!! (så känns det ofta innan äl tycker jag).

Trevlig helg!

• daisy80

Härligt att hoppet finns där Asali79! Jag brukar känna likadant innan äl, "nu jäklar".. :)

Dalin79, bra att mensen håller sig borta, jag är oxå nyfiken på hur du känner dig, om det fortfarande känns som att mensen är på G? Men det kan ju vara gravsymtom oxå men ja visst påverkar det hela livet, man tänker på det nästan konstant..

Jag tror att jag och Iskristall är i samma fas nu, att vi båda hade äl förra helgen. Lite tidigt att kunna känna några symtom kanske, jag känner mig som vanligt, förutom brunröda flytningen i onsdags förstås. Hur känner du dig Iskristall?

Ha en trevlig helg allihopa!

• dalin79

Symtomen är fortfarande lite som att mensen är på g med lite huvudvärk och känslan i magen som brukar inbfinna sig varje månad.

Vad gäller brösten så brukar jag ej känna mycket i dem men nu har jag ju haft ömma bröst ett tagoch det kliar även lite på dem. Har också sett några mörkare små fläckar typ leverfläckar på ena bröstvårtan som jag ej vet om jag haft där innan samt en mörklila rand kring delar av ena bröstvårtan.

Men jag trir fortfarande bara/det är inbillnibg och kroppen som spelar mig ett spratt. Man studerar ju kroppen och känner efter så mycket nu så....

Hoppas ni andra snart får lite symtom ni som haft ÄL och att det för övriga tar sig. Vi kanske alla sitter här med en liten kula i början av 2015!!!

• Iskristall

Asali och daisy: Jo, precis hade ju äl förra helgen så äl +7 i morgon.

Jag känner dock ingenting, allt är absolut som vanligt så jag har inga förhoppningar för denna omgång.

Dalin: Håller tummarna för att mensen håller sig borta!

• dalin79

Iskristall, ibland kanske det är bra att inte känna något alls med, många som blivit gravida skriver ju faktiskt att de inte hade några symtom alls. Så möjligheten och hoppet kan alltid finnas där.

Ingen mens i sikte än här.

Vännerna på aw igår undrade om jag var gravid i och med jag tog alkoholfritt så nu börjar ju folk reagera...Tycker det är svårt att "ljuga" så sa bara att min mens är lite sen så kör det säkra före det osäkra.

Daisy80 hur går det för dig, några mer blödningar och hur känner du dig?

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?