• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • daisy80

Ja jag håller med, ibland kanske frånvaron av symtom är ett symtom i sig :)

Men vad spännande dalin79, skulle inte du haft mens för några dagar sedan egentligen? Håll oss uppdaterade!

Jo jag fick en liten brun flytning igen igår e.m, och likadant imorse. Så jag är helt förvirrad! Har aldrig haft så förut. Funderar på om det kan vara en nidblödning som håller på i flera dagar från och till, jag har verkligen ingen aning. Men det känns lite spännande iallafall, det är ju något helt nytt och det ser jag som positivt, som sagt! I övrigt känner jag mig ganska som vanligt, pyttelite öm i brösten men det behöver ju inte betyda nåt.

Ikväll ska jag ut på en pub med lite folk och då kommer jag till samma situation som dig dalin79, kanske ska försöka beställa alkoholfritt i smyg så inte folk börjar undra ;) OM det nu skulle vara nåt..

• dalin79

Daisy80 ja det låter ju som att det skulle kunna vara nidblödning...Spännande att se vad det blir av det.

Jo jag skulle haft någon gång 21-23 okt så är ju på bim+2 som minst. Idag har jag mått illa mycket och känt hugg i magen och stickningar/ilningar i underlivet ganska så mycker.

Hade inte tänkt berätta något alls igår heller men då första stället vi var på ej hade alkoholfritt vin och bara ett alternativ utan där man liksom såg vad det var så var det svårt att låtsas man drack vin. Och eftersom jag alltid brukar ta vin annars så lös det ju igenom lite....

Hoppas du får en trevlig kväll ute Daisy80.

• daisy80

Tack dalin79, jag hade en trevlig kväll och lyckades beställa alkoholfri öl i baren som jag direkt hällde upp i glas, så ingen märkte nåt :) hur går det för dig? Lyser mensen fortfarande med sin frånvaro? Nyfiken! Håller tummarna!

• dalin79

Vad bra Daisy80 att kvällen blev trevlig och att du kunde undvika nyfikna vänner

Ja mensen lyser med sin frånvaro och jag kunde ej avstå köpa ett CB då vi var på stan idag. Sambon tyckte jag skulle testa idag men jag sa att vi väntar. Men då han gick och la sig lite så smög jag in på toan och testade och det stod GRAVID!!! Då var alla symtom sanna.

• daisy80

Men HURRA dalin79!! Så underbart!! Måste kännas fantastiskt :) stort grattis!! Nu får du smitta av dig på oss :)

• Micka!
    dalin79 skrev 2014-10-23 12:43:35 följande:

Ja Asali79, vissa dagar längtar man lite extra mycket. Då kan tårarna komma, men det är nog bra att släppa ut det ibland. Efter det så fortsätter man sin lilla kamp ????

Men visst är stressen jobbig. Jag är dessutom sjukskriven för utmattningssyndrom och utreds för annan sjukdom så det blir ju extra bördor att bära. Men jag kämpar på. Bara att ta en dag i taget och göra det bästa utav det som är här och nu.

Hej! Grattis till plusset Försöker själv bli gravid med 3:dje barnet, sedan ett halvår...men inte lyckats än... är 33 år. Har bim 30/10 . Har nu också blivit sjukskriven för utmattningssyndrom, undrar lite hur du har det och får ihop tillvaron?
  • dalin79

Hej på er och tack för "grattisen"! Här är det ok och jag tänkte ringa BM redan idag, känns lika bra då jag har lite funderingar kring sjukdomar jag har m.m Känns bäst att komma in i det hela direkt nu då.

I övrigt blev jag förkyld med halsont och frossa igår kväll, såååå typiskt

Micka! Då det gäller att få ihop tillvaron så kämpar jag på. Var rätt djupt nere på botten så har varit sjukskriven i ca 1,5 år nu. Tuft men samtidigt inswtt att det är nödvändigt om jag ska kunna återhämta mig ordentligt. Nu funderar jag ju lite på hur FK kommer se på det hela, vad min ersättning som mammaledig kommer bli då jag är sjukskriven etc. Visst, det är ett tag kvar och mkt kan hända på vägen. Men saker börjar ju snurra redan nu.

Hur mår du själv just nu?

Ni som varit gravida innan och fått barn, har ni några tips på vad jag ska fundera över och ta tag i redan nu. Tacksam för tops gällande allt.

Kram till er!

• Asali79

G R A T T I S Dalin79!!! Gud så roligt! Lycka till nu hela vägen framåt.

Hej Micka, kul att du är med och bidrar här i tråden!

Daisy80 och Iskristall, fortsatt lycka till. När vill vi inte att mensen ska dyka upp?

Jag köpte äl-test och provade i morse. Bara ett sträck utav två så ingen äl ännu. Ska ha på fredag om jag förstår min cykel rätt..

Trevlig vecka på er!

• Micka!

Hej och tack!

Har ju bim den 30/10, har mått illa av och till, svullen i magen och mensvärk sedan 1 vecka tillbaka!  Och ett urdåligt humör.........

Efter lite mys med karln i morse har jag fått rosa flytningar , (fick även mycket mensvärk under  det hela) känns jobbigt.....antagligen är det mensen som är på väg...brukar få lite spotting några dagar innan den kommer igång!

Urk! Bara att vänta och se.................

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?