• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Micka!
    dalin79 skrev 2014-10-27 08:19:02 följande:

Hej på er och tack för "grattisen"! Här är det ok och jag tänkte ringa BM redan idag, känns lika bra då jag har lite funderingar kring sjukdomar jag har m.m Känns bäst att komma in i det hela direkt nu då.

I övrigt blev jag förkyld med halsont och frossa igår kväll, såååå typiskt

Micka! Då det gäller att få ihop tillvaron så kämpar jag på. Var rätt djupt nere på botten så har varit sjukskriven i ca 1,5 år nu. Tuft men samtidigt inswtt att det är nödvändigt om jag ska kunna återhämta mig ordentligt. Nu funderar jag ju lite på hur FK kommer se på det hela, vad min ersättning som mammaledig kommer bli då jag är sjukskriven etc. Visst, det är ett tag kvar och mkt kan hända på vägen. Men saker börjar ju snurra redan nu.

Hur mår du själv just nu?

Ni som varit gravida innan och fått barn, har ni några tips på vad jag ska fundera över och ta tag i redan nu. Tacksam för tops gällande allt.

Kram till er!

Har mått bättre, men det går väl åt rätt håll! 

Bara att ringa BM, och att läsa på lite vad man ska undvika att äta, ex sånt som kan innehålla bakterier, som sushi och skaldjur mm. Annars bara njut Stort grattis igen.....vet hur lycklig och samtidigt orolig man blir när man får ett plus!
  • Asali79

Okej Micka!, och BIM är en förkortning på mensens första dag, visst?
    Tror nog att mensen håller sig borta. Det där urusla humöret är ju ett gott tecken Glad

• Micka!
    Asali79 skrev 2014-10-27 13:57:14 följande:

Okej Micka!, och BIM är en förkortning på mensens första dag, visst?
    Tror nog att mensen håller sig borta. Det där urusla humöret är ju ett gott tecken Glad

Japp, står för beräknad inte mens! Eftersom inte vill ha den, men den är beräknad att komma då!

Ja, humöret blir bara värre......är en riktig suris just nu......men det är ju också för att jag är rädd att mensen ska komma!

Hoppas du har rätt, att den håller sig borta
  • Iskristall
    Asali79: Jag vill inte att mensen ska dyka upp på söndag som beräknat för mig.
    Lycka till mot stundande äl!

Micka!: Hoppas mensen håller sig undan! 
  • Micka!
    Iskristall skrev 2014-10-27 19:58:05 följande:
    Asali79: Jag vill inte att mensen ska dyka upp på söndag som beräknat för mig.
    Lycka till mot stundande äl! Micka!: Hoppas mensen håller sig undan! 
    Tack! Försöker hålla humöret uppe!
  • daisy80

Välkommen Micka! Hur går det för dig?

dalin79, otur med halsont och frossa, hur mår du nu? Ringt BM?

Jag är lite osäker på vad jag ska räkna som bim den här månaden. Enligt min vanliga cykel ska den komma 7 nov. Men nu hade jag ju äl tidigare än vanligt så borde räkna det till runt 3-4 nov..

Ja lycka till Asali79 till att snart försöka igen :)

• Asali79
    Tack Daisy80!!!

Vi tjejer i tråden befinner ju oss alla i olika situationer men med samma längtan. 

Jag har precis som Micka! redan två barn. Två pojkar som är 8 och 6 år. Nu drömmer jag om ett tredje barn, starkare än nånsin. 
    Min man och jag sa i samband med den första födelsen att 3 barn vill vi ha. Sen har åren gått och vi har haft det jättebra, och varit mer än väl nöjda med våra två barn. Allt har fungerat jättebra. 
    Men med åren har min längtan vuxit sig allt starkare medans Tobias känner sig nöjd som det är idag. 
    Det är ett svårt läge tycker jag, pga att vi inte står på samma avsats. Jag vill inte tvinga honom, jag vill inte övertala honom, jag vill bara att han ska vilja lika mycket som jag och att det ska komma naturligt. Jag längtar också efter att vara gravid (vilket Tobias såklart inte förstår på samma sätt) och jag känner att barnen skulle bli underbara storebröder. Fyra personer som kan överösa en liten plutt med kärlek. 
    Tobias säger att han vill försöka men sen blir han trött...el liknande dagen för äl.. Ibland får vi till det, men ändå inte då pluset ju lyser med sin frånvaro..

Min situation känns därmed lite annorlunda än era, men ändå är vi ju i samma sits med vår längtan. 

Puh, jag hade visst ett behov av att skriva av mig. Hoppas ni inte misstycker. 

Okej, jag håller tummarna för ingen mens imorgon (el på fredag), på söndag samt den 3-4/11. 
    Hur mår du Dalin79?
  • dalin79

Hej på er alla!

Hoppas att mensen håller sig bort för er som "väntar" på den och för er som väntar på ÄL så hoppas jag att ni "får till det" på de rätta dagarna och att det tar sig ;)

Håller med Asali79om att vi alla här befinner oss i lite olika situationer som på olika sätt kan vara jobbiga alternativt spännande och roliga. Men jag hoppas att vi alla får bli lyckliga och njuta av ett kommande barn oavsett om det är det första eller det 3,4,5.... :)

Skriva mycket för man gärna göra, ibland behöver man skriva av sig :) Vi väljer ju om vi vill läs eller inte!

Igår var jag hos BM och det gick bra. Blev mest "invägning" och prat om mat, alkohol och tobak. Men hon tyckte jag verkade så "duktig" och påläst så vi småpratade mest. Hon hade själv träffat kärleken runt 30-års åldern och fått sitt första barn då hon var 38 år sedan kom det andra 15månader senare :) Så hon var inte alls "negativ" til att man är lite äldre vilket också kändes skönt. Kommer dock inte träffa henne framöver då hon bara var inne och jobbade extra nu då det är höstlov. Hon rekommenderade mig även att boka tid för första ULJ som skulle göras i julveckan så den 22/12 är det dax :) Valde att göra KUB med men vet inte om vi kommer gå vidare om det visar något i alla fall. I så fall får det vara stark misstanke om något...Min sambo sa att han kände att jag helt fick avgöra om vi skulle göra KUB elelr inte. Han är inte så mycket för att läsa på osv utan vill nog mest bara vara och njuta av stunden nu. Han är väldigt glad och kallar mig redan "mamma" och planerar ändå mycket gällande roliga saker som vagn, namn, boende etc. Så det är kul.

Var på stan med mina föräldrar en stund idag och skulle köpa ett bar nya byxor för de jag hade som jag trivs i just nu och som är väldigt stretchiga och sköna hade gått sönder då jag sliter ganska bra mellan låren. Blev lite komiskt då expediten ville hälpa mig att hitta byxor och tyckte att jag tog lite för stor storlek (en större än vad jag kanske borde just nu för jag tänkte att de ska passa ett tag). Så jag fick förklara lite tyst för henne hur det var ställt för att hon skulle vara med på noterna. Hon blev jätteglad och undrade om inte de (mina föräldrar) visste något än och då jag sa nej så tyckte hon det var lite roligt att hon fick veta. Så hon gick och myste lite i affären och kom och pratade lite i provrummet samt gav mig tips på nyårstoppar jag kunde prova som nog skulle sitta bra då ;)  Mamma hängde tillbaka en topp åt mig och sa sedan: Hon tog L till dig, det var väl alldeles för stort!! Så då fick jag bortförklara mig lite fint och sa att expediten tyckte de skulle sitta lite löst och ledigt. Undrar om hon misstänker något :) Mammor brukar ju vara bra på att läsa av en tycker jag.

I övrigt försöker jag att bara flyta med nu i vardagen och inte sväva iväg för mycket i graviditetstankarna. För det kan ju bli att man vill köpa en massa och det är ju onödigt såhär tidigt. Sedan tänker jag ju lite orostankar med. T.ex. har jag tänkt att jag kanske inte är gravid nu och vill testa igen då jag läst att det ibland kan vara så att det kanske släpper om man testat och fått positivt tidigt i graviditeten. Men tycker ju samtidigt att om man ser ett plus BIM -3 till -5 så borde man väl i så fall märka av det i form av tidigt missfall....Så jag försöker att inte fundera så mycket.

Då det gäller vännerna jag var ute med på aw i fredags så har en av dem hört av sig och varit nyfiken så hon är än så länge den enda som vet (förutom expediten ;) ). Denna vän pratade mycket med mig då de försökte skaffa barn och hon var ledsen etc över att det ej tog sig. Hon vet också hur gärna jag velat ha barn under många många år så nu är hon jätteglad och skickar pepp-sms.

Nu blev det långt inlägg från mig med.

Kram till er!

• daisy80

Tack för era inlägg Asali och Dalin! Roligt att få en lite närmre inblick i era livssituationer just nu :) det måste kännas härligt dalin79, att veta att det "funkar", och roligt med första besöket hos BM :)

Jag hade ju några mörka flytningar 4-6 dagar efter äl. Sen har det inte varit någonting alls i 3 dagar. Fram tills idag, då jag haft rosa flytningar två gånger. Är något förvirrad... Har aldrig mellanblödningar annars. Är öm i brösten sedan några dagar tillbaka. Kroppen kan ju spela en ett spratt... Men hoppet är det sista som sviker :)

• Asali79

Tack för läsningen Dalin79! Försök att inte oroa dig och tänka så mycket, utan försök istället att njuta desto mer och bara ta det lugnt. Tiden går så himla fort och det märker man ju oftast inte förrän något senare... Din situation låter urmysig.

Tänk om det kunde vara den 6, 7, 8.. november Daisy80 så att vi får veta nån gång.. Har du låst nåt om flytningarna och färgen? Jag kan inte heller minnas att jag brukar ha sånt.. Heja heja! Håller tummarna så dom nästan krampar Glad

Jag provade äl-test i måndags och igår med resultatet endast ett streck (ska va två).
    Sen provade jag igår eftermiddag och det var det ett tydligt och ett suddigt streck. Kl 23.00 typ (också igår), fick vi till lite lovetime och i morse kl 07.00 hade äl-stickan 2 tydliga streck. Jag hoppas vi får till det ikväll igen... men jag hoppas också att de små liven simmar och överlever här inne i 24 timmar el mer... Tungan ute

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?