• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall

Spännande Daisy80, då får vi också följas åt. Vi är några tjejer i olika trådar som har äl runt samma datum den här gången! Lycka till!

• dalin79

Hej, ny här. Letade och letade efter fler som försöker skaffa sitt första barn och inte är 20+ utan lite äldre.

Jag är själv 35 och slutade med p-piller i slutet av mars 2014 efter att ha ätit det i ca 20 år.

Anledningen till att jag inte försökt skaffa barn innan är att jag inte träffat "mannen i mitt liv" och att jag haft mycket omkring mig. Men nu känns det jätterätt och jag hoppas verkligen att det ska fungera.

Mensen kom igång ok direkt efter jag slutade med pillren och den har kommit nästan på dagen med +- 1-2 dagars skillnad (varierat mellan tis-tors) Har 28-dagars cykel.

Har BIM tis-tors (21-23 okt) någon gång och har känt en del symtom. Det började lördagen v.41 med jätteillamående och frossa på kvällen som la sig efter npgon timma. Har/sedan dess haft difust illamående då och då samt en mage som varit gasig och svullen och allmänt ur spel. Har fått mycket finnar och ömma bröstvårtor och lite onbt i brösten då jag ligger på mage. Sambon tycker med att brösten blivit lite större. Har känt som träningsvärk långt ner i magen samt ilningar och stickningar i underlivet och ljumskarna.

Kan säkert vara skengravid för känns som lite tidiga symtom. Men hoppas kan man ju.

Tog ett test (CB) BIM -8 och det visade såklart ett minus. Sedan dess har jag hållt mig och väntar och ser. Har mensen ej kommit på måndag kanske det är dags för nytt test.

Det var lite info om mig till att börja med.

• Asali79

Lycka till nu med er väntan Daisy80 och Iskristall!!
    De verkar som om er mens beräknas till ungefär samma datum som min äl, dvs jag ligger en halv månad efter...
    Har ni använt ägglossningstest? Det har jag aldrig gjort men funderar nu på att testa.

• Asali79

Va kul Dalin79! Spännande som sjutton.
    Det där med att vara skengravid känner jag igen... Härligt och underbart medans det varar och man känner sig glad och förhoppningsfull. Håller tummarna för att du inte får besök av mensen innan måndag (och inte därefter heller förstås). 

• dalin79

Tack Asali79, vi får hoppas tillsammans här inne i forumet???? Skönt att få dela med sig lite eftersom man kanske inte pratar så mycket om detta med folk runt omkring sig.

Jag misstänker dock att mensen är på g för har de bekanta smärtorna nere i magen och huvudvärk.

• Iskristall

Välkommen dalin79! Vi håller tummarna och hoppas för dig!
    Jag är 37 och är i samma sits som dig, inte förr träffat "mannen i mitt liv". Men nu hoppas jag att det är dags för mig, för dig och för alla andra som väntar och längtar.

Asali79: Jag använder mig av äl-test. Men den här månaden kom äl tidigare än jag förväntat haha och missade totalt stegringen. Men annars är jag helt nöjd med detta sätt att ha koll på äl

• dalin79

Tack Iskristall! Skönt att hittat denna sida.

Sitter här nu och undrar om mensen ska komma idag eller inte....Man vill knappt inte gå på toaletten för man vill ju inte se något rött på papperet. Men om så är fallet så är det bara att ta nya tag.

Hoppas ni alla får en fin dag!

• Asali79

Okej, bra Iskristall, då ska jag beställa på Apotea idag. 
    Jag vet Dalin79 man vill verkligen inte gå på toaletten när mensen närmar sig. Jag skulle nog kunna hålla mig ett helt dygn i nån konstig tro att mensen då håller sig borta Glad Hjärnan är bra rolig ibland. 
    Imorse kom min längtan över mig och jag började gråta i badrummet. Tänk om det bara kunde ta sig och man kan koppla av den här inre stressen. Det är jobbigt att pendla mellan hoppet och hopplösheten. Men, det löser sig, nån gång Gravid

• dalin79

Ja Asali79, vissa dagar längtar man lite extra mycket. Då kan tårarna komma, men det är nog bra att släppa ut det ibland. Efter det så fortsätter man sin lilla kamp ????

Men visst är stressen jobbig. Jag är dessutom sjukskriven för utmattningssyndrom och utreds för annan sjukdom så det blir ju extra bördor att bära. Men jag kämpar på. Bara att ta en dag i taget och göra det bästa utav det som är här och nu.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?