• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • dalin79

Jag följer er med spänning här nu. Vore så roligt om det blev några till gravida nu så att vi kan följas åt genom de 9 månaderna. Håller alla tummar och tår för er.

Här har förkylningen blivit värre vad gäller näsa/bihålor. Brukar alltid få problem med det så lite frustrerande nu då bara Alvedon och Nezeril är det säkraste att använda. Men försöker dricka mycket, snyta mig ordentligt och så tänkte jag köra lite ångbad (handduk över huvudet och kokhett vatten i kastrull ;) ) Mottar gärna fler tips om ni har!

Hoppas ni får till det även ikväll Asali79 ;) Vore ju perfekt...och mysigt!

• daisy80

Tack för tummarna Asali och Dalin! Åå man känner sig så otålig inombords, vill veta nu...

Jo Asali, jag har läst och googlat en massa på flytningarna, vet inte om man alltid blir klokare av det, men det känns ändå bra att läsa om andra som haft likadant och varit gravida, så det inger ju lite hopp om inte annat. Fick ni till lite mer mystid? Och som du säger så lever de små rackarna ju ett bra tag därinne så det finns ju gott hopp ändå, även om ni bara skulle fått till det en gång :) jag använde oxå äl stickor (testlagrets) och vi körde på direkt när strecken var lika starka. Håller alla mina tummar tillbaka till dig!!

• Micka!

Hejsan!

Trodde mensen kommit, och att ja hopp då var det kört för denna månad, tänkte jag, med modet nere vid tåknölarna......!!!! Fick ju rosa flytningar efter att jag haft sex....det blev lite mer rött ...men sen bara brunt och nu minskar det bruna också.....kan det ha varit sköra slemhinnor och absolut ingen mens.... att jag kan vara gravid....men tog ett test rfsu:s vanliga och det visade negativt i morse...på bim + 1......har mina gravsymtom kvar.....! Vad tror ni.....ska jag prova att testa om 3 dagar om inte mensen kommit? Är Clearblue känsligare...stod ju att man kan testa 4 dagar innan bim på dom! De är de jag plussat med på bim +1 tidigare när jag fått mina barn!

Så frustrerad!!!

• MrsLowlife

Mens igen! Försök nummer 12 så nu känns det rätt jobbigt. Trevlig helg på er alla och håll modet uppe.

• Micka!

Här också..kom mensen!

Hoppas på bättre lycka nästa gång...chansen ökar ju för varje månad.... Det är väl 80 % som plussar inom ett år......vi går in i sjunde försöket nu!

• Blåblomman

Och jag går och väntar på min. Borde komma sön eller måndag. Blir vårt 15-16:e försök på 18 mån nu.

• Iskristall

Då är vi några stycken som kan hoppas och peppa varandra här framöver iallafall!

Men blåblomman, vi hoppas ju att din inte kommer!

• 3oyo
    Asali79 skrev 2014-10-29 11:41:56 följande:

Tack Daisy80!!!

Vi tjejer i tråden befinner ju oss alla i olika situationer men med samma längtan. Jag har precis som Micka! redan två barn. Två pojkar som är 8 och 6 år. Nu drömmer jag om ett tredje barn, starkare än nånsin. Min man och jag sa i samband med den första födelsen att 3 barn vill vi ha. Sen har åren gått och vi har haft det jättebra, och varit mer än väl nöjda med våra två barn. Allt har fungerat jättebra. Men med åren har min längtan vuxit sig allt starkare medans Tobias känner sig nöjd som det är idag. Det är ett svårt läge tycker jag, pga att vi inte står på samma avsats. Jag vill inte tvinga honom, jag vill inte övertala honom, jag vill bara att han ska vilja lika mycket som jag och att det ska komma naturligt. Jag längtar också efter att vara gravid (vilket Tobias såklart inte förstår på samma sätt) och jag känner att barnen skulle bli underbara storebröder. Fyra personer som kan överösa en liten plutt med kärlek. 

Tobias säger att han vill försöka men sen blir han trött...el liknande dagen för äl.. Ibland får vi till det, men ändå inte då pluset ju lyser med sin frånvaro..Min situation känns därmed lite annorlunda än era, men ändå är vi ju i samma sits med vår längtan. Puh, jag hade visst ett behov av att skriva av mig. Hoppas ni inte misstycker. Okej, jag håller tummarna för ingen mens imorgon (el på fredag), på söndag samt den 3-4/11. Hur mår du Dalin79?

Vi har ungefär samma ålder på våra stora. Vi har alltid sagt tre barn men åren har gått och jag har inte varit redo. Men nu, för ett år sedan började vi försöka. Det tog 8 mån, hade ingen ägglossning på 6 mån av någon anledning. Nu är jag gravid v 26 och det är så roligt att dela detta med barnen. Syrrorna är förväntansfulla, frågvisa och längtar jättemycket. Det är jättestor skillnad mot mellan ettan och tvåan då ettan var rätt liten. Hoppas innerligt att ni lyckas för det är värt det, alla gånger. Jag har haft ångest till och från och funderat på vad vi ställt till med, det var ju bra som det var, nu måste vi dra ner på tempot och allt blir krångligare. Men jag tror att i slutändan blir det jättebra och vi längtar. Lycka till!
  • dalin79

3oyo Vad härligt det låter att dela det med de,större tjejerna. Att se dem förväntansfulla och nyfikna. Blir ju lite annan syskonrelation då det skiljer lite. De blir ju säkert mer omhändertagande och gos än då det bara skiljer 2-3 år.

Här är det sådär idag. Ligger med grym "mensvärk" och har tagit Alvedon. Har förstått det är vanligt från v.6 pga att livmodern växer.Så får väl gilla läget och ej oroa mig.

Tråkigt att läsa att så många av er fått trist besök. Men nya tag och mys och gos om 1-2 v. Jag följer er med spänning.

Kram

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?