• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Sunshine1979
    dalin79 skrev 2014-11-06 13:06:11 följande:
    Hej!

Jag har ju fått bruna flytningar som ibland kommer i trosskyddet och ibland bara på pappret då jag torkar mig. De är jämnbruna oftast ganska ljusa och ibland väldigt ljusa med bruna strimmor i. Har tänkt lite som så med att det borde vara mer och "klumpigt" om det är missfall. Samtidigt som ju embryot ännu är så litet så kanske det inte blir så "klumpigt" vid tidigt missfall? Tänker också lite högt...
    Jag har ju av erfarenhet inte varit med om att det bara blir brunaktiga flytningar vi missfall. Första gången hade jag mensliknande i 6 dagar tror jag att det var med klumpar som man inte tog miste om var det var. Då var jag i 5 veckan. Denna gång så har jag bra blött i 3 dagar och det var betydligt mindre blod än då och än förra MF men mer än bara färgade flytningar. Om du inte haft mer än det Dalin79 så tror jag inte du behöver oroa dig, detta säger jag med ingen utbildning i bakgrunden utan baserat på mina erfarenheter som sagt. Hoppas det bara var ägget som satte sig för dig. Hur långt skulle du vara i veckor i så fall?
  • dalin79
    Sunshine1979 skrev 2014-11-06 17:57:16 följande:
    Jag har ju av erfarenhet inte varit med om att det bara blir brunaktiga flytningar vi missfall. Första gången hade jag mensliknande i 6 dagar tror jag att det var med klumpar som man inte tog miste om var det var. Då var jag i 5 veckan. Denna gång så har jag bra blött i 3 dagar och det var betydligt mindre blod än då och än förra MF men mer än bara färgade flytningar. Om du inte haft mer än det Dalin79 så tror jag inte du behöver oroa dig, detta säger jag med ingen utbildning i bakgrunden utan baserat på mina erfarenheter som sagt. Hoppas det bara var ägget som satte sig för dig. Hur långt skulle du vara i veckor i så fall?
    Tack för dina inlägg Sunshine1979, får hoppet att vara uppe lite till. Är i v.6+0 idag. Borde inte ägget satt sig tidigare än i lördags (v.5+2)? Eller hur lång tid tar det efter befruktning?
  • Sunshine1979
    dalin79 skrev 2014-11-06 19:38:34 följande:
    Tack för dina inlägg Sunshine1979, får hoppet att vara uppe lite till. Är i v.6+0 idag. Borde inte ägget satt sig tidigare än i lördags (v.5+2)? Eller hur lång tid tar det efter befruktning?
    Jo, om det gått så långt så borde ägget satt sig redan. Men jag är ganska säker på att det inte är MF. Det blöder mer då och oftast känna det i magen ...Jag håller tummarna för dig. Ta ett test till kanske.? Jag har slutat blöda nu efter 3 dagar så jag hoppas med även fast det inte ser lika ljust ut för mig.
  • dalin79
    Sunshine1979 skrev 2014-11-06 20:38:04 följande:
    Jo, om det gått så långt så borde ägget satt sig redan. Men jag är ganska säker på att det inte är MF. Det blöder mer då och oftast känna det i magen ...Jag håller tummarna för dig. Ta ett test till kanske.? Jag har slutat blöda nu efter 3 dagar så jag hoppas med även fast det inte ser lika ljust ut för mig.
    Ja jag köpte test på Apoteket idag så ska testa imorgon på morgonen tänkte jag. Så får vi se vad det visar. Sist var det Gravid 1-2 och det var söndag 26/10.
    Håller tummarna för dig med!!!
  • Sunshine1979
    dalin79 skrev 2014-11-06 21:06:23 följande:
    Ja jag köpte test på Apoteket idag så ska testa imorgon på morgonen tänkte jag. Så får vi se vad det visar. Sist var det Gravid 1-2 och det var söndag 26/10.
    Håller tummarna för dig med!!!
    WOW, spännande! Uppdatera snälla...
  • UpplandsKubb

Hej,

Jag är ny här och det verkar som om jag och maken tänkte försöka få till en kotte under nästa år. Jag är 37 och han 35 så vi har bara lite tid på oss att se om vi kan få barn på naturlig väg. Jag kan i princip ingenting om hur man ska förbereda sig så jag tänkte hålla koll på ägglossningen och ha sex på de dagarna och hoppas på det bästa. Och äta folsyra. Det är lite "funkar det så funkar det" attityd. :)

• dalin79
    Sunshine1979 skrev 2014-11-06 21:10:21 följande:

WOW, spännande! Uppdatera snälla...

Gravid 2-3 stog det på morgonurin nu och 1-2 på ej morgonurin 26/10. Vad tror ni? Borde det inte visat 3+?
  • Sunshine1979
    dalin79 skrev 2014-11-07 05:34:55 följande:
    Gravid 2-3 stog det på morgonurin nu och 1-2 på ej morgonurin 26/10. Vad tror ni? Borde det inte visat 3+?
    Va roligt!!! Stort grattis till dig. Det kanske var väldigt tidigt vecka 2 förra gången. Gud va roligt!!! Njut nu och gläd dig åt detta. Lycka till med allt!
  • Sunshine1979
    UpplandsKubb skrev 2014-11-06 21:29:43 följande:

Hej,

Jag är ny här och det verkar som om jag och maken tänkte försöka få till en kotte under nästa år. Jag är 37 och han 35 så vi har bara lite tid på oss att se om vi kan få barn på naturlig väg. Jag kan i princip ingenting om hur man ska förbereda sig så jag tänkte hålla koll på ägglossningen och ha sex på de dagarna och hoppas på det bästa. Och äta folsyra. Det är lite "funkar det så funkar det" attityd. :)

Välkommen! Åh jag önskar att jag hade den inställningen.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?