Blåblomman skrev 2014-11-07 22:41:11 följande:
Jo min sambo är införstådd i allvaret. Vi har ju nu försökt i 18 månader. Vi lyckades ju i maj men det slutade i missed abortion. Just nu genomgår vi en fertilitetsutredning så förhoppningsvis får vi svar i december om vi behöver hjälp på traven.
MrsLowlife - sänder en massa styrkekramar till dig. Och var inte rädd för att söka hjälp. börja i tid är mitt råd, tror gränsen går vid 12 månader , 6 månader om man är över 35. För såna här utredningar och ev kö till ivf kan ta tid. Och jag känner att jag hellre vill veta om något är fel än att pröva månad efter månad utan resultat.
Jag har tittat lite på inseminering, tänkte söka hjälp om det inte blivit något i vår. Såklart är det inget vi vill men vad ska man göra. Jag har märkt att jag blivit otroligt nere efter detta MF. Förra gången var det mer som ett väghinder som vi var tvungna att passera. Jag hade ju hört att det kan vara ganska vanligt med MF innan andra barnet av något anledning som jag inte vet. Men när nu andra MF kom så tog jag det hårt faktiskt. Jag kan inte se det som en bump i vägen, känns mer som en stop skylt.