Vildhallon skrev 2014-01-01 23:17:47 följande:
Jag förstår vad du menar med att det är gott att prata av sig med andra i samma läge. Tror att jag snabbt skulle trötta ut mannen annars. Hehe
Jag beklagar de tidigare missfallen
Jättetråkigt! Vad var det med din sköldkörtel? Jag kollade upp mitt TSH-värde då jag hört att det kan vara en faktor och det låg på 2,5 vilket kag tyckte var högt enligt vad jag läst här samt på andra ställen på Internet men min läkare hävdade envist att mitt värde var helt normalt.
Tack detsamma! Håller tummarna att det blir tredje gången gillt för er med! Tyvärr har de flesta läkare inte så insatta när det gäller TSH-värdets inverkan på fertiliteten. Jag fick till slut (efter att både vårdcentralläkaren och min gynekolog hävdat att mina TSH-värden var normala, då var det 3,28) en fertilitetsläkare att skriva ut medicin till mig. Hon sa till och med att hon inte trodde att det skulle hjälpa.
Men vi blev gravida månaden efter då mitt värde var nere på 2.
Egentligen så är det väl inget fel på min sköldkörtel vad jag vet, men jag måste äta medicin för att kunna bli gravid helt enkelt. Jag hade precis som du läst på nätet att man bör ha under två för att kunna bli gravid, speciellt när man haft missfall tidigare. Nu har även vårdcentralen fattat att jag behöver medicinen så nu skriver läkaren där ut det åt mig. Jag tog ett nytt prov i veckan och då var TSH-värdet 2,38, så det känns ok, men jag skulle gärna sänka det lite till.