• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Vildhallon
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-04 11:31:00 följande:
    Vad tiden sniglar fram just nu. Man går ju bara och väntar och känner efter hela tiden. Och om det inte har tagit sig så börjar en ny väntan, på ny väntan....gah! Nåväl, i slutändan kommer det ju ha varit väl värt all denna väntan Flört.

Den här helgen har jag massor av grejer inplanerade i alla fall, så då har man lite annat att tänka på.

Vad skönt att ha andra saker att tänka på än att man måste vänta och vänta och vänta... Jag känner igen det där. För mig är det nu en väntan på den 27:e där jag hoppas på att få se ett litet hjärta och att det har gått bra den här gången. Det är ju lite mindre än en vecka kvar till din BIM och det är ju jättespännande! Samtidigt som tiden sniglar sig fram.Jag håller både tummar och tår för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Vildhallon

Jag tog ett nytt test i morse som visade en liten stegring och ett nu i eftermiddags som visade ytterligare stegring. På mig verkar den största stegringen av HCG ske på dagtid. Får alltid starkare streck då. Jag har kommit på att jag kan testa med CB digital en gång i veckan fram till ultaljudet då nästa test förhoppningsvis visar 2-3 och testet efter det 3+. Ursäkta min nojjighet ang detta, men eftersom jag tar progesteron är ju testerna de enda sättet att se att det går framåt. När jag började med proggisarna ni så avtog min bröstömhet vilket kändes läskigt. Det var ju det första symptomet på mitt förra missfall och någon dag efter det kom en lätt blödning. Vi får se, jag måste lita på att det går bra Glad Jag vill ju egentligen kunna njuta av att vara gravid, men än går det inte...

• Mon bébé 81
    Vildhallon: det är ju bra att det ökar! Glad
    Förstår att du är orolig. Jag menar det är ju trots allt det viktigaste i livet vi försöker att "tillverka". Men jag tror att det kommer gå jättebra för dig.
  • lill grodan

Hej! Jag vill också gärna vara med!
    Vi är inne på försök nr 5 nu med det verkar trögt.Trots alla möjliga ägglossningstest !
    Denna månad ska vi försöka med fertilitetsmonitor,efter tips från flera vänner.
    Har en dotter på snart 8år som kom till på 2a försöket efter 2 missfall.

• kmor

Tack! Var kommer ni alla ifrån? Jag bor i Jönköping. :)

• Vildhallon
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-04 16:00:20 följande:
    Vildhallon: det är ju bra att det ökar! Glad
    Förstår att du är orolig. Jag menar det är ju trots allt det viktigaste i livet vi försöker att "tillverka". Men jag tror att det kommer gå jättebra för dig.
    Tack! Jag håller tummarna för dig nu! Glad
  • Tedax
    Vildhallon: Härligt att höra att testerna blir starkare och starkare! Glad
  • Vildhallon
    lill grodan skrev 2014-01-04 16:21:08 följande:
    Hej! Jag vill också gärna vara med!
    Vi är inne på försök nr 5 nu med det verkar trögt.Trots alla möjliga ägglossningstest !
    Denna månad ska vi försöka med fertilitetsmonitor,efter tips från flera vänner.
    Har en dotter på snart 8år som kom till på 2a försöket efter 2 missfall.

Välkommen! Det sägs ju att snittet för att bli gravid för normalfertila par är 7 månader, så det kanske är er tur nästa gång! Spännande med fertilitetsmonitorn! Du får tala om vad du tyckte om den Glad När har du BIM nästa gång?
  • Vildhallon
    Tedax skrev 2014-01-04 20:04:20 följande:
    Vildhallon: Härligt att höra att testerna blir starkare och starkare! Glad
    Tack! Glad Jag var riktigt orolig där ett tag, men nu vet jag att det fortfarande växer i allafall. Men som sagt, vad som helst kan ju hända när som helst. Jag ska försöka tänka positivt för det är inget som jag kan påverka ändå. 
  • Vildhallon
    kmor skrev 2014-01-04 19:11:20 följande:
    Tack! Var kommer ni alla ifrån? Jag bor i Jönköping. :)
    Jag är från Värmland! Glad
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?