• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Tedax
    Vildhallon skrev 2014-01-02 17:46:39 följande:
    Jag lade in namnen i BIM-datumordning. Tedax och CorneliaVelvet: Jag hittade inga datum på er i tråden. Lägg gärna in dem om ni vill Glad
    Vi kommer nog att börja försöka fram i mars, så jag lägger till mig på BIM-listan då. Förhoppningsvis är ni redan gravida då! Solig

• Tedax
    MjölkChoklad skrev 2014-01-02 18:14:39 följande:

Som högst låg jag på TSH 3,8 och gränsen i mitt landsting är 3,7. I november var mitt värde nere på 1,4. Ska ta nytt prov i februari. Egentligen vill de inte ge mig medicin (Levaxin) utan bara vänta och ta om prov. Men jag var så himla trött och hängig och lyckades få dem att skrivs ut medicin! Skönt för jag är verkligen piggare Och nu när vi vill ha ett barn till så är det ju verkligen bra att jag fått hjälp!
    Ja, nästan precis 2 år (22 månader). Jätteroligt och de har så kul tillsammans. Om vi lyckas en gång till så blir det lite större skillnad, men jag ser fördelar med båda. Mannen skämtar (?) dock om att vi måste ha två till nu så att de får någon att leka med  
    Bra att du mår bättre! Glad TSH-värde på 1,4 är ju jättebra ur fertilitetssynpunkt också.

Jag vill gärna att sonen ska hinna fylla två år innan ett eventuellt syskon, då hinner han börja på förskolan o.s.v. Därför tänkte vi börja försöka i mars, skulle vi bli gravida direkt blir det nästan precis två år mellan barnen. Dessutom blir jag så fruktansvärt trött i början av en graviditet så jag ville inte vara gravid nu när jag snart börjar jobba igen.
  • Tedax
    Vildhallon skrev 2014-01-02 17:40:55 följande:
    Tedax: Jag här måste man också ha 3 missfall för att få en utredning alternativt försökt utan resultat i 1 år(!) trots min ålder. Jag tror det är olika för olika landsting. Det är jättefrustrerande... Vad gott att höra att ni blev gravida innan utredningen hann börja. Jag har varit i kontakt med kvinnokliniken och fått progesteron utskrivet då det misstänktes att jag ev kunde ha brist på det. Förutom det har jag inte fått någon hjälp ännu.
    Tråkigt att ni inte kan få hjälp tidigare... Men ditt TSH-värde är ju helt OK och med hjälp av lite extra progesteron kommer det nog gå vägen! Glad Jag använde ProgesterAll ända till vecka 13 när jag var gravid med sonen.
  • Tedax
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-02 19:16:04 följande:
    Var bor ni någonstans förresten?

Jag bor i Stockholms län.
    Vi bor i Halland.
  • MjölkChoklad

Bor i Skåne. Jag använder ProgesterAll kräm från ÄL till BIM eftersom jag har lite problem mellanblödningar o spotting. Tycker att krämen hjälper och förhoppningsvis är den ju bra även nu när vi vill ha barn

• Aftonstjärna

Hej på er!

Jag hänger på. Har länge längtat efter en trea (mina barn är födda 02 och 05) och nu ska det bli av är det tänkt. Hormonspiralen åker ut nästa vecka. Ska bli så spännande att ge sig in i denna värld igen! 

Har alltså pga hormonspiralen ingen aning när jag har ÄL eller mens ännu. Har ingen erfarenhet av ägglossningstest och dyl då båda mina barn kommit på beställning. Till min mans stora besvikelse, han hade hoppats på att få försöka lite först hehe Flört Kanske det blir mera sånt nu när vi är äldre, jag är 37, han 40.

• Mon bébé 81
    Aftonstjärna skrev 2014-01-02 20:11:29 följande:
    Hej på er!

Jag hänger på. Har länge längtat efter en trea (mina barn är födda 02 och 05) och nu ska det bli av är det tänkt. Hormonspiralen åker ut nästa vecka. Ska bli så spännande att ge sig in i denna värld igen! 

Har alltså pga hormonspiralen ingen aning när jag har ÄL eller mens ännu. Har ingen erfarenhet av ägglossningstest och dyl då båda mina barn kommit på beställning. Till min mans stora besvikelse, han hade hoppats på att få försöka lite först hehe Flört Kanske det blir mera sånt nu när vi är äldre, jag är 37, han 40.
    Välkommen Glad.

Vad spännande att "börja om" med en liten när de första barnen blivit lite äldre.

• Hagalu78

Kan jag oxå vara med..fast vi inte riktigt bestämt oss än??...är 35 och i så fall blir det 3:e barnet ....en "sladdis"

• Aftonstjärna
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-02 20:23:59 följande:
    Välkommen Glad.

Vad spännande att "börja om" med en liten när de första barnen blivit lite äldre.

Tack! Ja, det tycker jag med! Min 11-åriga tjej kommer nog att vara till stor hjälp (om det blir en bebbe), hon gillar småbarn och har bett om att få ett litet syskon :) Babyn skulle ju anlända till en "färdig familj" så känns annorlunda än med de första barnen då allt var så nytt. Har liksom lite mer perspektiv nu.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?