MjölkChoklad skrev 2014-01-02 18:14:39 följande:
Som högst låg jag på TSH 3,8 och gränsen i mitt landsting är 3,7. I november var mitt värde nere på 1,4. Ska ta nytt prov i februari. Egentligen vill de inte ge mig medicin (Levaxin) utan bara vänta och ta om prov. Men jag var så himla trött och hängig och lyckades få dem att skrivs ut medicin! Skönt för jag är verkligen piggare
Och nu när vi vill ha ett barn till så är det ju verkligen bra att jag fått hjälp!
Ja, nästan precis 2 år (22 månader). Jätteroligt och de har så kul tillsammans. Om vi lyckas en gång till så blir det lite större skillnad, men jag ser fördelar med båda. Mannen skämtar (?) dock om att vi måste ha två till nu så att de får någon att leka med
Bra att du mår bättre!
TSH-värde på 1,4 är ju jättebra ur fertilitetssynpunkt också.
Jag vill gärna att sonen ska hinna fylla två år innan ett eventuellt syskon, då hinner han börja på förskolan o.s.v. Därför tänkte vi börja försöka i mars, skulle vi bli gravida direkt blir det nästan precis två år mellan barnen. Dessutom blir jag så fruktansvärt trött i början av en graviditet så jag ville inte vara gravid nu när jag snart börjar jobba igen.