• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Vildhallon
    Mon bébe 81: Vad innebär det med många äggblåsor? Det låter ju som att det skulle vara positivt istället Obestämd

Jag känner igen det där med att surfa runt... Man vill ha information samtidigt som man hittar massor av information som man helst inte vill ha... Jag hade ingen aning om att det var så vanligt med missfall innan jag började söka info om det, och nu sitter jag här och är rädd att drabbas av det igen. Ibland är det verkligen bättre att inte veta för om jag läser någon negativ information som helt eller delvis skulle kunna passa in på mig så tror jag automatiskt att jag är drabbad.

Det kan vara bra att tempa och testa för ÄL för att få koll på när ÄL sker. Oftast så är det ju samma cykel efter cykel enligt min egen erfarenhet. Så ser man att det finns ett stabilt mönster så kan man ju bara köra på varannan dag runt ÄL som du skrev och ändå maximera sina chanser.

Tråkigt att du testat negativt, men mensen har ju inte kommit än så då finns det fortfarande hopp. Glad
  • Mon bébé 81
    Vildhallon: hur går det för dig nu? Känner du av några symptom?

Jag har inte tagit reda på så jättemycket om det här med att ha mycket äggblåsor, men vet att det är ett tecken på PCO. Alltså inget bra. Men gynekologen tyckte nog inte att det behövde utredas vidare just då p.g.a. att jag inte hade några andra symptom och inte heller planerade barn just då (var många år sen).

Ja, man blir helt hypokondrisk ibland. Det där med missfall har inte jag heller tänkt så mycket på tidigare, men nu insett att det är ganska vanligt och tänker på det trots att jag inte ens är gravid ännu. Det är som du säger, ibland är det bättre att inget veta! Det som sker det sker.... Känner att jag skulle behöva distrahera mig lite, men jag är hemma sjuk och orkar knappt gå ur soffan. Dock tillräckligt frisk för att orka surfaSkäms.
  • Vildhallon
    Mon bébé 81: Vad tråkigt att du är sjuk! Är det förkylning/influensa? Det är många på jobbet som har varit sjuka i det. Krya på dig {#emotions_dlg.flower}

Jag har fått lite symptom men en del startade ju redan vid ägglossningen så jag är lite osäker på vad som är vad.

Sedan ägglossningen har jag haft en hög kroppstemp och känt mig trött. Kan iofs ha med den mörka årstiden att göra men det dök upp som värst ungefär då. Förhöjd kroppstemp ska man ju få efter ägglossning men denna gången märkte jag verkligen av det vilket jag inte brukar göra annars.

De senaste dagarna har jag fått mer ont i brösten. Känns som att de skulle vara lätt inflammerade eller något. Ibland har jag lite molvärk i livmorderområdet och att det liksom "drar" på främre delen av insidan av låren. I övrigt har jag inga andra symptom än. Jag gick till v 7+2 förra gången och hann inte bli illamående innan dess så jag hoppas att jag slipper det Glad Det är ju faktiskt ganska många som inte mår illa alls under graviditeten.
  • Mon bébé 81
    Vildhallon: skönt att slippa illamående. Hoppas att det förblir så! Som jag har förstått det så är det långt ifrån alla som blir väldigt illamående. Det är bara att hoppas att man tillhör den icke-illamående-kategorin ;). Det där med kroppstemperaturen var ju intressant. Och skönt med lite lagom symptom så där ändå, för då förstår man ju bättre att det tagit sig (även om det verkar vara normalt att inte ha några symptom heller).

Jag har åkt på feber och förkylning. Har haft problem med magen också. Allt på en gång...haha. Men nu har febern gett med sig, och jag började tempa i morse. Kanske är jag fortfarande påverkad av infektionen, men tror knappt det för jag hade så låg temp (36,1 under armen). Blir spännande att se sen när man har gjort det ett tag och kan göra lite "statistik" av detFlört
  • Vildhallon
    Mon bébé 81: Jag har hört talas om en app som heter "Fertilityfriend" som många gillar just för att man kan lägga in tempen varje dag och få en graf/statistik över hur det ser ut. Jag själv fick ingen ordning på den utan använder Menskoll eller "P tracker" som den heter i min telefon.

Hoppas du kryar på dig fort!
  • Mon bébé 81
    Vildhallon skrev 2014-01-09 13:24:44 följande:
    Mon bébé 81: Jag har hört talas om en app som heter "Fertilityfriend" som många gillar just för att man kan lägga in tempen varje dag och få en graf/statistik över hur det ser ut. Jag själv fick ingen ordning på den utan använder Menskoll eller "P tracker" som den heter i min telefon.

Hoppas du kryar på dig fort!
    Ah, tack för tipset! Det måste jag kolla in :).

• Lantlollan

Hej på er!

Får jag också vara med? Kyss Jag är ny på FL sedan några dagar bara och har letat runt ganska mycket efter någonstans att hänga där inte alla redan "känner" varandra. Så hittade jag den här tråden..! Skrattande

Jag och min man bor i Sthlms län, men jag kommer från Skåne. Jag fyller 33 i vår och tog ut kopparspiralen för 1,5 år sedan. Vi har dock inte "försökt aktivt" förrän nu i december (vilket inte lyckades) och jag är redan väldigt nojjig och orolig över hur/om det kommer att gå. Vi längtar efter första barnet!

Jag började tempa mig för ungefär en vecka sedan och har köpt CB ägglossningstest. I övrigt försöker jag tänka på vad jag äter (helst ekologiskt och svenskt, inte en massa konstgjort/halvfabrikat) och röra på mig. Och jag försöker att inte tänka för mycket, men det är svårt. BIM 2/2.

Vildhallon: Jag håller verkligen tummarna hårt för dig!! Även för alla andra, såklart!

• Lantlollan

Tack för det Mon bébé 81Glad

Håller tummarna för att tant röd inte har kommit idag för din del och att du får ett litet plus nästa gång du testar!!

• Vildhallon
    Lantlollan: Välkommen! Jag lägger till dig i vår lista!

{#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Mon bébé 81   10/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 19/1
    MrsLowlife       25/1
    MjölkChoklad   29/1
    Lantlollan           2/2

Mon bébe 81: Hur går det? Mår du bättre?
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?