• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall

Jag tempar! Fadt kurvan blir ju lite annorlunda för mig den här gången pga ivf. Men har tempat i två år :) Du?

• daisy80
    FruA78 skrev 2015-12-12 17:35:06 följande:
    Det gick bra idag fick tid kl 13.30. Läkaren sa att det var dubbel chans nu eftersom det var två äggblåsor. Vi frågade hur det blev om vi inte lyckades, vi skulle då ringa och boka en ny tid för vidare planering. De öppnar igen den 7/12. Men som det känns just nu tror jag att vi kommer att lyckas. Tack för allt stöd här det betyder mycket.

Det var bra spermaprov idag igen så nu är det bara denna jobbiga väntan i två veckor. Vi får se när jag tänker testa om det blir på julafton eller vänta några dagar till. Är på bim -4 på julafton och resterna från sprutan kan ev. sitta kvar.

Hoppas så att ni kommer lyckas nu denna månad. Vad roligt om vi alla fick varsin julklapp, du, jag och iskristall. Kram
    Heja för dubbel chans nu! Och vad bra att du själv känner det som att ni kommer lyckas nu. Tror att det psykiska spelar sin roll också :) Ja tänk om vi alla kunde få ett fint plus till jul. Jag har bim idag/imorgon, tog ett test igår faktiskt, vilket jag inte brukar göra. Men vi skulle gå ut och äta och jag ville veta om jag kunde ta ett glas vin, vilket jag gjorde eftersom det visade negativt såklart. Än så länge inga tecken på mens dock. Men den kommer nog imorgon.
    Ja visst betyder stödet här mycket. Kram
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-12-12 17:00:37 följande:
    Ska uppdatera! Väntar på din uppdatering från dagen också!
    daisy80 skrev 2015-12-12 16:40:36 följande:

Jag tror det är vanligt att man får de första gravsymtomen typ vid beräknad bim ungefär? Kan ju säkert vara tidigare eller senare också. Hur gör man med ägget som sparades förresten? Är det till för att användas om det behövs ett till försök, eller till ett eventuellt syskon senare kanske?

Här är det bim typ imorgon, känner mig inte ett dugg gravid, usch jag kan knappt vänta till januari, så påfrestande detta! Det är verkligen en emotionell resa man går igenom alltså, tur att det finns några som vet hur det känns <3

Jag håller tummarna hårt för dig så här i bim-tider!

Ja, vi får brev hem i veckan som kommer om de har kunnat odla den till en 5-dagars blastocyst. Om ja så har de frusit ner den och så sparas den till ett nytt försök om det behövs. Den får sparas i fem år, så kan ev bli ett syskonförsök om jag allt förmodan blir gravid nu och allt går vägen.Hur mår du idag?? Inga känningar än? ;) måste kännas så häftigt! Jag tror också ni lyckas nu! Snart ska vi få våra innerligt efterlängtade små bäbisar. Hoppas också att de lyckas odla det andra ägget. Blir nog ett syskon ;) Kramisar
  • Ankissen
    Iskristall skrev 2015-12-12 21:09:52 följande:

Jag tempar! Fadt kurvan blir ju lite annorlunda för mig den här gången pga ivf. Men har tempat i två år :) Du?

Jag har bara tempat sen i somras och varit gravid under den tiden med så det blir inte så många cykler. Därför dyker det ofta upp funderingar fortfarande när jag ska tolka mina grafer. Desto bättre har jag tydliga äl flytningar så jag får gå på dem. :D
  • Iskristall

Daisy80: Tack för dina uppmuntrande ord, det värmer! Min sambo tror också på att vi ska lyckas den här gången. Själv är jag inte lika övertygad kan jag säga. Efter 2 år av kommande mensar så är inte förhoppningarna så där jätteskyhöga från min sida. Men tror även jag är lite pessimistisk som ett sätt att skydda mig själv om det inte blir nåt nu.

Nä, det ända jag känner är biverkningar av lutinus, en vaginaltablett med progesteron jag ska ta fram till testdagen. Illamående, ömma bröstvårtor och så är jag förstoppad/hård i magen

Tråkigt med negativt test! Du tror inte det var förtidigt för dig att testa då?

• Iskristall
    Ankissen skrev 2015-12-13 16:55:48 följande:

Jag har bara tempat sen i somras och varit gravid under den tiden med så det blir inte så många cykler. Därför dyker det ofta upp funderingar fortfarande när jag ska tolka mina grafer. Desto bättre har jag tydliga äl flytningar så jag får gå på dem. :D

Kommer inte ihåg just i skrivande stund om jag sett dig i tempar-trådar. Använder du dig av Fertilityfriend eller liknande. Jag kör i FF.
  • Ankissen
    Iskristall skrev 2015-12-13 17:05:18 följande:

Kommer inte ihåg just i skrivande stund om jag sett dig i tempar-trådar. Använder du dig av Fertilityfriend eller liknande. Jag kör i FF.

Jag är med i fertility friande tråden men är lite av en perioder där. Det är ju typ vid äl och bim det dyker upp frågor och man blir aktiv. ;)
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-12 17:52:24 följande:

Ja å vad roligt det skulle vara om vi alla tre fick världens bästa julklapp i år

Jag har fått testdag av kliniken den 25/12. Vi kommer testa tidigare så vi vet på julafton om jag måste sörja och kan dricka glögg och nån julöl eller om det blir en julhemlighet för oss att ruva på

Tack! Jag hoppas så att vi kommer lyckas, men är såklart inte helt övertygad förstås!

Ni kanske lyckas med tvillingar!

Ja det vore jätteroligt :)

Förstår att du vill testa innan julafton det hade jag också gjort om jag vore du. Hoppas att det blir alkoholfritt för din del.

Tvillingar vore superroligt. Vi vill gärna ha fler barn men om det ska krångla så här får vi vara nöjda om det till slut blir ett barn. Igår diskuterade vi namn till tvillingar på skoj ;) Mannen är övertygad att vi ska lyckas denna gång och att det blir tvillingar.

Oj vad otålig jag känner mig, vill veta nu hur det gått. Känner mig ogravid och jag vet att det är alldeles för tidigt att känna nåt. Men min hjärna är inte så logisk just nu.

Kram
  • FruA78

Ja vi får hoppas på fina julklappar. Jag känner mig positiv just nu och när jag väl gör det så brukar jag försöka göra allt för att fortsätta känna mig positiv så länge som möjligt. Jag orkar inte vara negativ hela tiden, det tär. Mannen är övertygad att vi ska lyckas och att det blir tvillingar.

Hur har det gått idag? Testat nåt mer? Kram

• daisy80

Ja visst är det lätt att bli lite pessimistisk, man har ju så att säga väntat ett tag, och "varför skulle det funka den här gången när det aldrig gjort det tidigare".. Men för er är det ju faktiskt en helt ny situation nu. Men visst försöker man skydda sig själv och inte våga hoppas för mycket också.

Låter som att de där biverkningarna från tabletten är exakt som gravsymtom. Blir svårt att skilja på när det närmar sig bim kanske :)

Jo visst kan jag ha testat lite tidigt, vissa plussar ju inte förrän flera dagar efter bim. Men som sagt, förhoppningarna är väldigt låga. Vi bestämde igår att om mensen kommer nu så ringer vi fertilitetsenheten redan nu istället för i januari.

Iskristall skrev 2015-12-13 17:00:52 följande:

Daisy80: Tack för dina uppmuntrande ord, det värmer! Min sambo tror också på att vi ska lyckas den här gången. Själv är jag inte lika övertygad kan jag säga. Efter 2 år av kommande mensar så är inte förhoppningarna så där jätteskyhöga från min sida. Men tror även jag är lite pessimistisk som ett sätt att skydda mig själv om det inte blir nåt nu.

Nä, det ända jag känner är biverkningar av lutinus, en vaginaltablett med progesteron jag ska ta fram till testdagen. Illamående, ömma bröstvårtor och så är jag förstoppad/hård i magen

Tråkigt med negativt test! Du tror inte det var förtidigt för dig att testa då?

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?