• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-25 15:55:03 följande:

Tack så mycket! Vad trist, när kan ni börja om igen?

Tack för tipset jag har hört om vårdgarantin men ej satt mig in i det än. Trodde vi skulle slippa det här :( Ska man ringa på en gång när remissen är mottagen? Hur länge fick ni vänta? Bor inte ni också Stockholm? Har för mig det.

Jag hoppas vi kan köra nästa omgång vid nästa mens jan/feb. Men det beror lite på min sambo som väntar på en operation. Annars blir det väl feb/mars.

Ja ring direkt när allt är klart i er utredning och remissen är iväg. Vi fick papper hemskickat som skulle fyllas i när vi blev ställda i landstingskön, de ska ni besvara först också innan ni ringer. Men de papprena kom fort. Ni får ju besked om hur lång väntetiden är, för oss var det 7-9 månader. Vi ringde och blev flyttade till ivf-kliniken st göran. Där fick vi första tid inom ca 4-6 veckor. Men jag ringde dem och frågade efter återbudstider och fick tid ännu fortare Så jag kan absolut rekomendera vårdgarantin!

Ja, vi bor också i stockholm. Jag kommer inte ihåg att det var några fler mätningar än vikt, längd och blodprover, vul och äggledarspolning.

Hoppas mina svar kan vara till hjälp!
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-25 16:37:05 följande:
    Jag hoppas vi kan köra nästa omgång vid nästa mens jan/feb. Men det beror lite på min sambo som väntar på en operation. Annars blir det väl feb/mars.

Ja ring direkt när allt är klart i er utredning och remissen är iväg. Vi fick papper hemskickat som skulle fyllas i när vi blev ställda i landstingskön, de ska ni besvara först också innan ni ringer. Men de papprena kom fort. Ni får ju besked om hur lång väntetiden är, för oss var det 7-9 månader. Vi ringde och blev flyttade till ivf-kliniken st göran. Där fick vi första tid inom ca 4-6 veckor. Men jag ringde dem och frågade efter återbudstider och fick tid ännu fortare Så jag kan absolut rekomendera vårdgarantin!

Ja, vi bor också i stockholm. Jag kommer inte ihåg att det var några fler mätningar än vikt, längd och blodprover, vul och äggledarspolning.

Hoppas mina svar kan vara till hjälp!
    Tack så mycket för svar. Det var en stor hjälp, nu vet jag hur jag ska gå tillväga med vårdgarantin :) Utredningen är helt klar, tog blodprover för hiv m.m inför inseminationen men de kanske vill ta nytt prov igen. Längtar tills januari nu.

Uppdaterad gärna när ni sätter igång igen. Kram
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-25 22:40:14 följande:

Tack så mycket för svar. Det var en stor hjälp, nu vet jag hur jag ska gå tillväga med vårdgarantin :) Utredningen är helt klar, tog blodprover för hiv m.m inför inseminationen men de kanske vill ta nytt prov igen. Längtar tills januari nu.

Uppdaterad gärna när ni sätter igång igen. Kram

På papprena från landstingskön får du med information om telefonnummer osv till vårdgarantikansliet. Så det är smidigt.

Jag förstår att du längtar till januari, jag längtar till vårt nästa försök också samtidigt som jag är rädd att vi aldrig ska lyckas. Ska uppdatera när vi sätter igång igen. Detsamma gäller dig, uppdatera när ni sätter igång. Ska bli kul att följa er!
  • daisy80

Iskristall och FruA78: så tråkigt att ni inte är gravida. Jag hoppas stenhårt på att det tar sig nästa gång Iskristall! Och fruA, ni borde ju verkligen inte behöva vänta så länge på ivf om ni försökt i två år? Håller tummarna!!

Jag är inte heller gravid, mensen kom, dock lite senare än vanligt, så vi började verkligen hoppas.. Blev lika ledsen som vanligt och kände att nu får det vara nog, så ringde ivf kliniken och de satte oss i kön direkt. Så nu ska vi bli kallade inom tre månader. Känns skönt att finnas med på deras lista nu iaf. Vi hade ju tänkt vänta till januari med att ringa dem, men kändes plötsligt för långt bort, och det gick ju bra ändå som tur var.

Har äl om typ två dagar så ger inte upp på att lyckas själva ändå:) nu får vi se till att 2016 blir vårt år tjejer! Kram och god fortsättning på er!

• Gamlamamman

Kära tjejer,

I min drömvärld skulle vi alla redan vara gravida. Men så ser dessvärre inte verkligheten ut. :(

Så ledsen för er ivf:ares skull. Jag trodde verkligen att det var er tur nu. (Tror fortfarande på nästa försök).

Idag kom min mens smygande och jag känner att jag börjar ledsna på det här. Känner mig gammal och uttjänad. Hoppas så att det kan komma att ta sig men jag har en riktig dipp nu angående hoppet.

Men... Ett nytt år... Nya tag... Kanske det kan funka ändå... Men det känns ändå som att alla "gamlingar" därute blir gravida utom vi. :/

Ledsen för min negativitet, men jag tycker att alla vi fina förtjänar en liten skrutt. :)

Heja oss iaf. Skam den som ger sig. Vi får se till att peppa varandra.

• cesso

Hej där.. vet inte om tråden är aktiv än?? Eller om den bytt spår....
    Men är iaf 35 och ska försöka få en till. Vi provade i somras/höstas men det blev inget. Kanske är äggen redan för gamla. Nu provar vi igen.

Jag har barn sen innan så jag är naturligtvis jättetacksam för det. Däremot växte längtan fram att försöka igen, innan det är för sent. Jag tror jag skulle ångra mig om jag inte försökte.

Nu har vi hoppat på det igen och ska prova. Har haft jättelätt att bli gravid när jag var yngre, men haft många missfall., Har läst en del om fertilitet och det verkar vara väldigt olika vad experterna säger. Vissa att den sjunker snabbt efter 30, andra efter 35 och andra efter 37. 

Har ni barn sen innan? Går det bra att hoppa in i den här tråden?

• JennieJ

35 år och planerar barn och hoppas på att få vara med i gemenskapen trots jag har 3 barn sen tidigare? :)

• Iskristall
    daisy80 skrev 2015-12-26 00:19:31 följande:

Iskristall och FruA78: så tråkigt att ni inte är gravida. Jag hoppas stenhårt på att det tar sig nästa gång Iskristall! Och fruA, ni borde ju verkligen inte behöva vänta så länge på ivf om ni försökt i två år? Håller tummarna!!

Jag är inte heller gravid, mensen kom, dock lite senare än vanligt, så vi började verkligen hoppas.. Blev lika ledsen som vanligt och kände att nu får det vara nog, så ringde ivf kliniken och de satte oss i kön direkt. Så nu ska vi bli kallade inom tre månader. Känns skönt att finnas med på deras lista nu iaf. Vi hade ju tänkt vänta till januari med att ringa dem, men kändes plötsligt för långt bort, och det gick ju bra ändå som tur var.

Har äl om typ två dagar så ger inte upp på att lyckas själva ändå:) nu får vi se till att 2016 blir vårt år tjejer! Kram och god fortsättning på er!

Å förstår att ni började hoppas om mensen var sen. Trist att det inte vart nåt. Håller tummarna för denna äl. Vad bra att ni ringt och blivit ställda i kö, så att ni känner att det börjar hända nåt!
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2015-12-26 03:24:57 följande:

Kära tjejer,

I min drömvärld skulle vi alla redan vara gravida. Men så ser dessvärre inte verkligheten ut. :(

Så ledsen för er ivf:ares skull. Jag trodde verkligen att det var er tur nu. (Tror fortfarande på nästa försök).

Idag kom min mens smygande och jag känner att jag börjar ledsna på det här. Känner mig gammal och uttjänad. Hoppas så att det kan komma att ta sig men jag har en riktig dipp nu angående hoppet.

Men... Ett nytt år... Nya tag... Kanske det kan funka ändå... Men det känns ändå som att alla "gamlingar" därute blir gravida utom vi. :/

Ledsen för min negativitet, men jag tycker att alla vi fina förtjänar en liten skrutt. :)

Heja oss iaf. Skam den som ger sig. Vi får se till att peppa varandra.

Jag är rädd för att jag också är för gammal, förbannar mitt läge litegrann. Varför kunde inte jag hittat mannen i mitt liv några år tidigare, så jag kunde ha fått starta tidigare med bebisverkstad. Nu läser man trådar här där folk inte förstår alls varför man ens försöker skaffa barn som snart 39 åring. Och att man ens skulle få betald ivf-hjälp, verkar vissa tycka är ren dumhet.

Tack för tummarna, mina hålls för dig!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?