• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall

Välkommen Cesso, Millissons och JennieJ!

Klart ni får hänga på. Nu när vi blir lite fler igen kanske tråden blir lite mer aktiv

Cesso, jag har inga barn sen tidigare, tyvärr. Har längtat väldigt länge, iallafall minst 10år, men det är inte förens nu jag funnit mannen i mitt liv som jag vill skaffa barn med.

• FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-25 23:20:21 följande:
    På papprena från landstingskön får du med information om telefonnummer osv till vårdgarantikansliet. Så det är smidigt.

Jag förstår att du längtar till januari, jag längtar till vårt nästa försök också samtidigt som jag är rädd att vi aldrig ska lyckas. Ska uppdatera när vi sätter igång igen. Detsamma gäller dig, uppdatera när ni sätter igång. Ska bli kul att följa er!
    Tack det ska bli roligt att följa er. Jag känner som dig, att oron finns där att tänk om vi aldrig kommer att lyckas. Men kampviljan finns det gått om och jag är förvånad hur snabbt det går att ställa om från ett misslyckande till att vilja försöka igen så fort som möjligt.

Jag har bim idag men ingen mens än, så den kommer väl till kvällen.
  • FruA78
    daisy80 skrev 2015-12-26 00:19:31 följande:

Iskristall och FruA78: så tråkigt att ni inte är gravida. Jag hoppas stenhårt på att det tar sig nästa gång Iskristall! Och fruA, ni borde ju verkligen inte behöva vänta så länge på ivf om ni försökt i två år? Håller tummarna!!

Jag är inte heller gravid, mensen kom, dock lite senare än vanligt, så vi började verkligen hoppas.. Blev lika ledsen som vanligt och kände att nu får det vara nog, så ringde ivf kliniken och de satte oss i kön direkt. Så nu ska vi bli kallade inom tre månader. Känns skönt att finnas med på deras lista nu iaf. Vi hade ju tänkt vänta till januari med att ringa dem, men kändes plötsligt för långt bort, och det gick ju bra ändå som tur var.

Har äl om typ två dagar så ger inte upp på att lyckas själva ändå:) nu får vi se till att 2016 blir vårt år tjejer! Kram och god fortsättning på er!

Jag hoppas att de kommer att ställa oss i ivfkön nu. Har ställt in mig på det :)

Nej vad tråkigt att ni inte lyckades denna gång. Men vad bra att du ringde och att ni står i ivfkön, skönt att veta att ni snart kommer att få hjälp. Uppdatera hur det går vill gärna veta :)

Önskar dig god jul och god fortsättning!
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-27 11:41:35 följande:

Tack det ska bli roligt att följa er. Jag känner som dig, att oron finns där att tänk om vi aldrig kommer att lyckas. Men kampviljan finns det gått om och jag är förvånad hur snabbt det går att ställa om från ett misslyckande till att vilja försöka igen så fort som möjligt.

Jag har bim idag men ingen mens än, så den kommer väl till kvällen.

Håller tummarna hårt att mensen håller sig borta! Kram
  • daisy80

Ja det känns jätteskönt att stå i den där kön.

Har äl idag och en tydlig sådan, ont i brösten och har haft ordentligt med älflytningar flera dar innan, skönt när det är tydligt, inte alltid jag har så.

När får ni reda på när ni får göra nästa äggplock? Hoppas på snart!

Iskristall skrev 2015-12-27 11:14:07 följande:

Å förstår att ni började hoppas om mensen var sen. Trist att det inte vart nåt. Håller tummarna för denna äl. Vad bra att ni ringt och blivit ställda i kö, så att ni känner att det börjar hända nåt!

• daisy80

Tack för stödet. Jag ska absolut hålla er uppdaterade, och detsamma gäller dig :) vet du när ni får besked om ni kommer med i ivf kön nu?

Aldrig ska vi ge upp!!

God fortsättning till dig med!

FruA78 skrev 2015-12-27 11:52:00 följande:

Jag hoppas att de kommer att ställa oss i ivfkön nu. Har ställt in mig på det :)

Nej vad tråkigt att ni inte lyckades denna gång. Men vad bra att du ringde och att ni står i ivfkön, skönt att veta att ni snart kommer att få hjälp. Uppdatera hur det går vill gärna veta :)

Önskar dig god jul och god fortsättning!

• Iskristall
    daisy80 skrev 2015-12-27 17:30:54 följande:

Ja det känns jätteskönt att stå i den där kön.

Har äl idag och en tydlig sådan, ont i brösten och har haft ordentligt med älflytningar flera dar innan, skönt när det är tydligt, inte alltid jag har så.

När får ni reda på när ni får göra nästa äggplock? Hoppas på snart!

Egentligen får vi väl börja vid nästa mens som bör komma slutet på januari. Men vi har ett hinder, sambon väntar på en operation. När han får göra den, som kommer gå före ivf-försök, kommer det bli en paus i bebisverkstan iallafall under en månad tänker vi.
  • FruA78

Tack tjejer men mensen kom nu ikväll. Tack för stödet :)

Kram på er!

• Millissons
    FruA78 skrev 2015-12-27 19:13:38 följande:

Tack tjejer men mensen kom nu ikväll. Tack för stödet :)

Kram på er!

Sorry :// 
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?