• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • daisy80

Jaa jättebra att försöka hålla kvar positiviteten :) och vilken hisnande tanke med tvillingar! Ja blir det så, så är det ju bara att tacka och ta emot!

Jag har inte testat nåt mer, ska låta åtminstone hela morgondagen gå innan jag testar mer. Men som sagt, det är inga höga förhoppningar. Kram

FruA78 skrev 2015-12-13 18:26:34 följande:

Ja vi får hoppas på fina julklappar. Jag känner mig positiv just nu och när jag väl gör det så brukar jag försöka göra allt för att fortsätta känna mig positiv så länge som möjligt. Jag orkar inte vara negativ hela tiden, det tär. Mannen är övertygad att vi ska lyckas och att det blir tvillingar.

Hur har det gått idag? Testat nåt mer? Kram

• Iskristall

God Jul på er tjejer! Hoppas ni får en fin jul!

Hur går det för er?

Jag är inte gravid. Och vi får börja om med sprutor och allt i nästa år då även vårt lilla embryo som var på odling inte kunde frysas

Kram

• FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-24 09:04:00 följande:

God Jul på er tjejer! Hoppas ni får en fin jul!

Hur går det för er?

Jag är inte gravid. Och vi får börja om med sprutor och allt i nästa år då även vårt lilla embryo som var på odling inte kunde frysas

Kram

Nej vad tråkigt. Så skulle det inte gå :( Håller tummarna för er nästa gång.

Jag har haft en massa molvärk och känner mig yr. Tagit test sedan söndags för att se om sprutan gått ur, det hade den inte. Igår testade jag då var det 13 dagar efter sprutan och testet var lika starkt som dagen innan och det som har minskat mycket inom ett dygn. Blev brydd och tog även ett cb som visade mycket starkare än testlagret nya test. Idag vågade jag inte testa för tänk om det skulle vara minus idag. Får se om jag vågar testa imorgon.

God jul på er alla!
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-24 17:25:01 följande:

Nej vad tråkigt. Så skulle det inte gå :( Håller tummarna för er nästa gång.

Jag har haft en massa molvärk och känner mig yr. Tagit test sedan söndags för att se om sprutan gått ur, det hade den inte. Igår testade jag då var det 13 dagar efter sprutan och testet var lika starkt som dagen innan och det som har minskat mycket inom ett dygn. Blev brydd och tog även ett cb som visade mycket starkare än testlagret nya test. Idag vågade jag inte testa för tänk om det skulle vara minus idag. Får se om jag vågar testa imorgon.

God jul på er alla!

Gravtest?
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-24 22:26:55 följande:
    Gravtest?
    Ja gravtest, sorry var lite otydlig ;)
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-24 22:42:55 följande:

Ja gravtest, sorry var lite otydlig ;)

Men åh! Du är gravid?
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-25 01:03:55 följande:
    Men åh! Du är gravid?
    Jag är inte gravid :( Testet var negativt idag. Känns verkligen skit, nu vet vi inte vad som nästa steg är. Har gjort tre inseminationer och 4 ägg sammanlagt och inget har blivit befruktat. Det har gått ett år sedan jag sist var gravid och över två år som vi har försökt.

Ska på återbesök till kliniken i januari får se om de ställer oss i ivf- kön eller om vi måste vänta ett år till. Ställer in mig på att de ställer oss i kön annars kommer vi betala själva för vi väntar inte ytterligare ett år. Skönt att slippa hormoner nu och läkarbesök ett tag framöver. Ska passa på att träna och göra roliga saker under tiden tills det är dags att börja om igen.

Stor kram och jag håller tummarna för ert nästa försök. Kram
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-25 10:25:59 följande:

Jag är inte gravid :( Testet var negativt idag. Känns verkligen skit, nu vet vi inte vad som nästa steg är. Har gjort tre inseminationer och 4 ägg sammanlagt och inget har blivit befruktat. Det har gått ett år sedan jag sist var gravid och över två år som vi har försökt.

Ska på återbesök till kliniken i januari får se om de ställer oss i ivf- kön eller om vi måste vänta ett år till. Ställer in mig på att de ställer oss i kön annars kommer vi betala själva för vi väntar inte ytterligare ett år. Skönt att slippa hormoner nu och läkarbesök ett tag framöver. Ska passa på att träna och göra roliga saker under tiden tills det är dags att börja om igen.

Stor kram och jag håller tummarna för ert nästa försök. Kram

Åh nej trist FruA78

Jag fick negativt test och mens på riktigt idag också.

Ni bör få bli satta i ivf-kö nu! Inte ska ni behöva vänta längre! När remiss och allt är klart, ring vårdgarantikansliet och använd er av vårdgarantin. Ni ska inte behöva vänta längre än 3 månader på ivf om ni har långa köer till ivf där ni bor.

Jag håller tummarna för oss att 2016 är året för oss!
  • FruA78

Tack så mycket! Vad trist, när kan ni börja om igen?

Tack för tipset jag har hört om vårdgarantin men ej satt mig in i det än. Trodde vi skulle slippa det här :( Ska man ringa på en gång när remissen är mottagen? Hur länge fick ni vänta? Bor inte ni också Stockholm? Har för mig det.

• FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-25 11:21:19 följande:
    Åh nej trist FruA78

Jag fick negativt test och mens på riktigt idag också.

Ni bör få bli satta i ivf-kö nu! Inte ska ni behöva vänta längre! När remiss och allt är klart, ring vårdgarantikansliet och använd er av vårdgarantin. Ni ska inte behöva vänta längre än 3 månader på ivf om ni har långa köer till ivf där ni bor.

Jag håller tummarna för oss att 2016 är året för oss!
    Glömde att ställa en fråga till. Vid första mötet när vi gjorde fertilitetsutredningen så skrevs våran vikt in. Var det några mer mätningar innan remissen till ivf skickades? Jag ligger på normalt BMI just nu men har haft problem med svår ibs sedan i somras så jag har gått ner lite och tänker börja träna igen. Gränsen för normalvikt ligger på ca BMI 18.5-25 så just nu är det lugnt.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?