• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-12 15:23:18 följande:
    Idag såg det äntligen ut så här...
    Åh vad skönt!! :) Då är pyret i magen nog på g igen. :) När är det ultraljud?
  • calabalic
    CB1982 skrev 2014-10-12 10:54:30 följande:

Hej alla!

Jag blöde för några dagar sedan mörkt blod med två klumpar i. Helt plötsligt slutade det och höll upp två dagar, kom lite till och har nu kommit ytterst lite varje dag.

Testet igår visade fortfarande 2-3 veckor men mina graviditetssymtom har blivit mer, brösten större och fått fruktansvärt illamående. 

Pratade med en barnmorska i fredags och hon trodde att jag blöder från livmodertappen. Fick tid på fredag hos en läkare för att kolla men väntan känns olidligt lång tills dess.

Funderar på att gå till gynakuten imorgon. Fler som har haft det så här?

Hm låter verkligen konstigt det där. Förstår att det måste vara mardröm att bara gå och vänta i ovisshet.. Hoppas tiden går fort till fredag och att du får nåt glatt besked väl där. Jag läste i en annan tråd om en tjej som var helt säker på att hon fått missfall för att hon hade blött massor, alla gravidsymtom hade försvunnit OCH en barnmorska hade påstått att fostret hade dött (!) i v.6 och hon borde varit i v.8.. så hon gick till och med på fest och drack.. Sen upptäckte hon att testerna fortfarande visade jättegravid och hon gick till en annan barnmorska, som hörde hjärtljud och såg att fostret var very much alive. Så kan det också gå..
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-12 16:43:42 följande:
    Åh vad skönt!! :) Då är pyret i magen nog på g igen. :) När är det ultraljud?
    Har fått en tid för Vul den 29/ 10 då hoppas jag verkligen att allt ser bra ut.... är rädd för att gå dit även om det kan bli min lyckligaste dag.....För förra gången gick jag hela vägen dit för att konstatera ofostrig graviditet... det vill jag verkligen inte igen. 
  • veraicon

Jag håller tummar och stortår och allt vad det går. Många som har mycket i farten just nuGlad. Själv måste jag vänta minst en vecka tills det är dags för att tjuvtesta. På ett sätt skönt, behöver liksom inte oroa mig riktigt än kan fokusera på att tänka att allt ännu är möjligt!

• Emmli

Lisa 236 : Härligt att det nu ser ut så! Mycket positivt besked!

Veraicon: Jag tror att du och jag fick återföring av ägg samma dag, i torsdags den 9/10. Långt kvar till testdagen, min är den 28 okt. Dock känner jag mig positiv och hoppfull, kanske ska tilläggas att detta är vårt första ivf. När är din testdag?

• veraicon
    Emmli skrev 2014-10-12 19:55:10 följande:

Lisa 236 : Härligt att det nu ser ut så! Mycket positivt besked!

Veraicon: Jag tror att du och jag fick återföring av ägg samma dag, i torsdags den 9/10. Långt kvar till testdagen, min är den 28 okt. Dock känner jag mig positiv och hoppfull, kanske ska tilläggas att detta är vårt första ivf. När är din testdag?

Det stämmer Emmli, vi är på samma dag! Och jag har testdag 28/10 liksom du. Jag känner mig också positiv och hoppfull. Första IVF:en här med och skönt att veta att det iallafall finns ett befruktat embryo där inne. Det har en ju liksom aldrig tidigare vetat (har aldrig haft missfall).

Vilken klinik går ni på?
  • FrökenF60

Hej! Hoppar in här bland er alla andra. Jag genomgår just nu en ivf behandling. Vår första och känner mig som en newbie. Kan inget om alla förkortningar så jag hänger inte riktigt med på allt här. Vi gör ivf pga gå och slö spermier hos sambon. Vår klinik är falun och är just nu inne på sprutdag fyra med Gonal-f! Hoppas att finna några här inne man kan prata och ventilera med!

• TreTriss
    FrökenF60 skrev 2014-10-12 22:01:10 följande:

Hej! Hoppar in här bland er alla andra. Jag genomgår just nu en ivf behandling. Vår första och känner mig som en newbie. Kan inget om alla förkortningar så jag hänger inte riktigt med på allt här. Vi gör ivf pga gå och slö spermier hos sambon. Vår klinik är falun och är just nu inne på sprutdag fyra med Gonal-f! Hoppas att finna några här inne man kan prata och ventilera med!

Välkommen :)
    Bara att fråga om du undrar över något, många erfarenheter som ryms i denna tråd :)
Svar på tråden IVF hösten 2014