• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Längtan 34
    Kajo skrev 2014-10-28 09:00:55 följande:

Så spännande! Då är det drygt 2 veckor kvar till äp? Har du märkt av hormonsprayet? Ja nu är det två dagar kvar sen ska vi dit och få vår plan. Längtar ihjäl mig :)

Nej så långt fram är vi tyvärr inte :). När min mens dyker upp räknas det som dag 1 i processen. Enligt beskrivningen vi fick startar man med nässprayen på dag 21 så det är ju ett tag kvar. Tror att vi kommer få göra ägguttag precis innan jul om allt går som det ska. Tror att behandlingstiden kan variera lite men läste att den beräknas till ca 7 veckor (från dag 1 till ägguttag). Känns som lång tid när man tittar på pappret men vips så är det jul igen :).

Förstår inte varför vi inte kunde starta direkt efter vi varit där. Jag visste ju när jag hade haft min mens och hade inte nått dag 21 vid besöket. När jag tänker på det tror jag att läkaren vi pratade med först menade att vi kanske kunde komma igång snabbt men sen gav barnmorskan oss denna planen. Tips är att förbereda er och skriva ner frågor för när man sitter där är det lätt att man glömt av dem :).
  • Längtan 34
    veraicon skrev 2014-10-28 13:52:13 följande:

Testdag idag och det blev plus på stickan! 
    Vi har trott att det hade skitit sig så då jag haft lutinusbruna flytningar i en veckan och några klarröda blödningar. Men det var tydligen någon liten som har hållit sig fast ändå. 

Oj,oj om de första veckorna var en pina börjar en annan sorts orosväntan nu. Nu vill jag för allt i världen inte förlora den lilla parveln, börjar bli riktigt ängslig. Trodde nog inte riktigt att vi verkligen skulle hamna här. 

Stor kram till er alla, denna tråd har varit ett bra stöd och jag säger heja, heja till er alla! Kommer nog kika in här ibland och se hur det går för er. Hoppas verkligen inte att jag kommer att återkomma med en missfallshistoria...

STOR grattiskram och lycka till med allt :)!
  • Längtan 34
    Bubby skrev 2014-10-28 14:34:03 följande:

6 ägg plockade dom av 7 äggblåsor. Förstår inte varför jag är så svårstimulerad. Men, men 1 ägg mer än sist.

Nu hoppas vi på befruktning av samtliga, och ägg till både mig och frysen.

Upplevelsen idag var nog de värsta jag varit med om. Jag är i chock. Det gjorde så sjukt ont. Jag var inte beredd på det eftersom förra gången gick så bra. Men det värsta var inte smärtan det var att läkaren inte verkade tro på mig.

Han var nedvärderande och spydig, jag har aldrig känt mig så illa behandlad tidigare. Nu känns det som om jag inte ens vill dit för återföring... Jag är så ledsen. usch..

Fy det låter fruktansvärt :(. Det är jädra inte ok att han behandlar dig så. Man känner ju sig tillräckligt sårbar och orolig i den situation man är. Hans jobb är att se till att du känner dig trygg och mår bra före, under och efter besöket. Jag hade försökt byta läkare!

Så himla tråkigt att läkaren gjorde att en del av din upplevelse blev så jobbig! Förstår att det är lättare sagt än gjort men försök att tänka bort det och fokusera på att du mår bra istället. Ett stort steg är över nu när äggplocket är gjort och du har en massa spännande att se fram emot :).

STOR kram till dig!
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2014-10-28 16:43:30 följande:

Fy vad jag känner mig deppig idag, fick brev hem idag om att inga embryon kunde frysas ner:(

Åh va tråkigt :(!
    Kram till dig!
  • MiWe
    Längtan 34 skrev 2014-10-28 22:11:19 följande:

Fy det låter fruktansvärt :(. Det är jädra inte ok att han behandlar dig så. Man känner ju sig tillräckligt sårbar och orolig i den situation man är. Hans jobb är att se till att du känner dig trygg och mår bra före, under och efter besöket. Jag hade försökt byta läkare!

Så himla tråkigt att läkaren gjorde att en del av din upplevelse blev så jobbig! Förstår att det är lättare sagt än gjort men försök att tänka bort det och fokusera på att du mår bra istället. Ett stort steg är över nu när äggplocket är gjort och du har en massa spännande att se fram emot :).

STOR kram till dig!

Jag har också haft ett hemskt ÄP, dock ej elak läkare då. Men osmidig hårdhänt läkare på senaste ET, dock verkar det ju funka eftersom det blev plus.

Bit ihop, och jag hoppas ni hade några guldägg! :D
  • Bubby
    Längtan 34 skrev 2014-10-28 22:11:19 följande:

STOR kram till dig!

Tack. Idag känns det bättre, har pratat med kliniken så nu känner jag mig mer positiv igen. Egentligen har jag en annan läkare, som är fantastisk så det var nog bara otur att jag fick den här gubben nu. Hoppas att jag får min läkare vid återföringen iaf.
    MiWe skrev 2014-10-28 22:32:00 följande:

Jag har också haft ett hemskt ÄP, dock ej elak läkare då. Men osmidig hårdhänt läkare på senaste ET, dock verkar det ju funka eftersom det blev plus.

Bit ihop, och jag hoppas ni hade några guldägg! :D

Tack, ja man känner sig ju redan så pass utsatt att lite medkänsla borde ju inte vara för mycket begärt:/

Ja nu hoppas vi på guldägg!

Av de 6 äggen hade 4 blivit befruktade och återföring på söndag, gahh lång väntan. Fast att vänta är väl vi ivf:are experter på, haha
  • CB1982

Hej alla!

Var ett tag sedan jag skrev här. Det var aldrig ett missfall utan igår konstaterades utomkvedshavandeskap och jag fick en cellgiftsspruta för att stöta ut embryot.

Mår skit och nu måste jag vänta 3 månader innan vi får börja på ett nytt försök.

Får hoppas att det går bättre nästa gång istället.

Kram på Er <3

• MiWe
    CB1982 skrev 2014-10-30 14:00:39 följande:

Hej alla!

Var ett tag sedan jag skrev här. Det var aldrig ett missfall utan igår konstaterades utomkvedshavandeskap och jag fick en cellgiftsspruta för att stöta ut embryot.

Mår skit och nu måste jag vänta 3 månader innan vi får börja på ett nytt försök.

Kram på Er <3

Men nej!! Och fy så hemskt! :(( Stor kram till dig! <3
  • Längtan 34

Hej alla!

Kram på Er <3

Åh fy så tråkigt :(!! Ta hand om dig!
    Stor kram!!
  • veraicon

Hej alla!

Kram på Er <3

Kram på dig!

Jag är också tillbaka här. Fick missfall igår. Det var inte länge man fick prova på livet som gravid. Och det var faktiskt mest otroligt jobbigt för vår del eftersom jag hade småblödningar hela tiden som de dock sa var ofarliga. Men nu har det skitit sig helt.

Hej då liten säger vi och hoppas att vi får chansen att bli gravida igen. Hur länge brukar man få vänta med att gå vidare efter ett missfall, någon som vet?
Svar på tråden IVF hösten 2014