• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Lisa 236
    veraicon skrev 2014-10-19 18:08:16 följande:
    Näe... Stackars er, så trist och sorgligt. Jag har dålig koll på utomkveds, är det lättare att få det om man haft det tidigare? Jag hoppas verkligen att de har sett fel och att ni slipper ett till!
    mm jag med men nu är det bara väntan
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-19 16:23:27 följande:

Fick åka in igen på nyt Vul idag.. och trots att det inte finns nån blödning eller nått misstänker de utomkveds.... så ledsen vet inte vilken gång i ordningen. Nu blir det återbesök på tisdag morgon får vi se vad de hittar på....sååååå leeedsen

Ånej!!! Hoppas de har fel! Vad är det som gör att de tror att det är utomkveds?
  • veraicon

Befarar att vårt första försök redan är slut. RD 12, var först glad och hoppfull för att allt gått bra nu när jag varit bortrest i helgen. Men på tåget hem fick jag långvarig mensvärk och nu har det kommit både rosa flytningar och lite blod. Vet ju att det kan komma småblödningar men hoppet dör ju en aning om man säger så... 

Vad har ni andra för erfarenheter av blödningar i det här skedet?

• Lokattis
    veraicon skrev 2014-10-20 19:41:21 följande:

Befarar att vårt första försök redan är slut. RD 12, var först glad och hoppfull för att allt gått bra nu när jag varit bortrest i helgen. Men på tåget hem fick jag långvarig mensvärk och nu har det kommit både rosa flytningar och lite blod. Vet ju att det kan komma småblödningar men hoppet dör ju en aning om man säger så... 

Vad har ni andra för erfarenheter av blödningar i det här skedet?

Jag fick också lite blodiga flytningar och en del blod på rd10-12 (och värk, precis som mensvärk), och då trodde jag att det var kört. Ställde helt in mig på att det inte fungerat. Men så slutade det på rd13 och på rd14 så plussade jag! Är nu i v7+0

Håller tummarna för dig.
  • Emmli

Veraicon: Exakt samma här... Också rosa flytningar på rd 12. Känns som loppet är kört, dock blev jag mer hoppfull av lokattis kommentar. Får försöka att hålla modet uppe ett tag till. Har du testat? Funderar på att testa imorn trots att jag hade bestämt mig för att vänta-men det var innan de rosa flytningarnas intågande. ..stor kram till dig!

• veraicon
    Emmli skrev 2014-10-20 22:10:02 följande:

Veraicon: Exakt samma här... Också rosa flytningar på rd 12. Känns som loppet är kört, dock blev jag mer hoppfull av lokattis kommentar. Får försöka att hålla modet uppe ett tag till. Har du testat? Funderar på att testa imorn trots att jag hade bestämt mig för att vänta-men det var innan de rosa flytningarnas intågande. ..stor kram till dig!

Blev också mer positiv av lokattis kommentar, tack lokattis!
    Vi tjuvtestade imorse för första gången och det var ett svagt streck. Roligt att se något när det alla andra gånger bara varit blankt! Ingen mer mens än. Känns som om denna dag är lite avgörande, om mensen dyker upp så var det väl bara en "hormonrest" men annars hoppas vi att strecket växer sig starkare. 

Hur har ni gjort Emmli, testade ni nu på morgonen?

Stor kram tillbaka!
  • Lisa 236

Är så sjukt nervös , rädd och ledsen idag. Ska på Vul då de misstänker utomkveds. Jag vet inte hur man ska orka ett nederlag till efter 12 provrörsbefruktningsförsök och av dom 8 Graviditeter men inget barn.... Åååh hitta styrka.

• Emmli

Veraicon: Grattis till plusset! Härligt att du äntligen fick se ett plus på gravtestet!! Jag testade inte imorse..väntar några dagar till, för att se om det blir mer rosa flytningar eller om mensen kommer igång eller det som jag allra mest hoppas-blödningar uteblir! Än så är allt lungt, inget tilltagande gällande blödning.

Tack lokattis för din kommentar! Hoppet finns kvar!

• Lisa 236

Hej gick bättre än väntat idag i allafall. I och med att jag gjort provrörs så vet man ju när det blev befruktat så då är fostret litet, så vi får se vad som händer. MEN det är inget utomkveds å är så tacksam för det.

Hemsk läkare jag träffade i söndags som dömde ut allt  och såg inte ens det de såg idag och läkare i fredags sa att det såg ok ut och hon såg samma som läkaren idag. Så det kan vara så olika vem man träffar.

Vi får se vad som händer återbesök på torsdag .

• Bubby
    Lisa 236 skrev 2014-10-21 11:28:02 följande:

Hej gick bättre än väntat idag i allafall. I och med att jag gjort provrörs så vet man ju när det blev befruktat så då är fostret litet, så vi får se vad som händer. MEN det är inget utomkveds å är så tacksam för det.

Hemsk läkare jag träffade i söndags som dömde ut allt  och såg inte ens det de såg idag och läkare i fredags sa att det såg ok ut och hon såg samma som läkaren idag. Så det kan vara så olika vem man träffar.

Vi får se vad som händer återbesök på torsdag .

Hoppas verkligen att det går vägen för dig. Sänder dig massor av energi.

Tänk va man kastas runt mellan hopp och förtvivlan.

Jag är inne på sprutdag 7 med gonal-f och 2 med cetrotide (jag hatar den!!!). Känner mig tung i magen och full på nå vis.

Hoppas verkligen på många ägg den här gången, sist fick vi bara ut 5 st. På torsdag är det VUL, jag är så nervös.

Grattis till er som fått det efterlängtade plusset!!!!!!
Svar på tråden IVF hösten 2014