• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • CB1982
    veraicon skrev 2014-11-01 16:14:30 följande:

Kram på dig!

Jag är också tillbaka här. Fick missfall igår. Det var inte länge man fick prova på livet som gravid. Och det var faktiskt mest otroligt jobbigt för vår del eftersom jag hade småblödningar hela tiden som de dock sa var ofarliga. Men nu har det skitit sig helt.

Hej då liten säger vi och hoppas att vi får chansen att bli gravida igen. Hur länge brukar man få vänta med att gå vidare efter ett missfall, någon som vet?

Tack <3

Åhh nej

Hoppas att det går bättre nästa gång.

Man ska haft en normal menstruation innan man påbörjar ett nytt försök.

Kram
  • Bubby
    CB1982 skrev 2014-10-30 14:00:39 följande:

Hej alla!

Var ett tag sedan jag skrev här. Det var aldrig ett missfall utan igår konstaterades utomkvedshavandeskap och jag fick en cellgiftsspruta för att stöta ut embryot.

Mår skit och nu måste jag vänta 3 månader innan vi får börja på ett nytt försök.

Får hoppas att det går bättre nästa gång istället.

Kram på Er <3

Åh, nej. Va otroligt jobbigt.Styrkekramar!
    veraicon skrev 2014-11-01 16:14:30 följande:

Kram på dig!

Jag är också tillbaka här. Fick missfall igår. Det var inte länge man fick prova på livet som gravid. Och det var faktiskt mest otroligt jobbigt för vår del eftersom jag hade småblödningar hela tiden som de dock sa var ofarliga. Men nu har det skitit sig helt.

Hej då liten säger vi och hoppas att vi får chansen att bli gravida igen. Hur länge brukar man få vänta med att gå vidare efter ett missfall, någon som vet?

Va ledsamt och otroligt orättvist. Massor av kramar och hoppas att det tar dig hela vägen nästa gång.
  • Bubby

Gahhh skrev ett långt inlägg som försvann. Skit!!

Jaja,jag ville bara tala om att jag numera är ruvare på ett toppembryo.!

Jag har lutinus sen förut men fick nu även trombyl och perdnisolon utskrivet. Nån som har erfarenhet av dessa?

• veraicon
    Bubby skrev 2014-11-02 12:06:49 följande:

Jag har lutinus sen förut men fick nu även trombyl och perdnisolon utskrivet. Nån som har erfarenhet av dessa?

Tack för omtanken Bubby och lycka till med toppembryot!

Vad har du fått trombylen för, blodförtunnande? Och vad är Perdnisolon?
    Har ni fått ta blodprover och prova er fram på kliniken efter det misslyckade försöket?

Jag har en hel del frågor kring vårt missfall, jag har troligen haft ett tidigare också efter ett normalt försök och undrar vad det beror på. Har några idéer men tänker att de nog bara tycker att man är krånglig om man vill testa lite nya grejor och ta prover...
  • Bubby
    veraicon skrev 2014-11-02 16:56:51 följande:

Tack för omtanken Bubby och lycka till med toppembryot!

Vad har du fått trombylen för, blodförtunnande? Och vad är Perdnisolon?

Har ni fått ta blodprover och prova er fram på kliniken efter det misslyckade försöket?

Jag har en hel del frågor kring vårt missfall, jag har troligen haft ett tidigare också efter ett normalt försök och undrar vad det beror på. Har några idéer men tänker att de nog bara tycker att man är krånglig om man vill testa lite nya grejor och ta prover...

Tack :)

Jag vet faktiskt inte varför jag fick dessa mediciner, han sa bara att nu ska vi öka chanserna för att det blir en graviditet.

Jag har egentligen inte gjort nån utredning efter förra misslyckandet.

Jag tycker helt klart att du ska ta upp dina funderingar, de värsta som kan hända är ju att du får en förklaring till att det inte skulle funka och då slipper du ju fundera på det. Du har ju inget att förlora :).
  • Bubby

Han sa att trombylen skulle hjälpa med blodgenomströmning i livmodern och perdnisolon för att kroppen inte ska stöta bort det "främmande " föremålet i min kropp.

Jag är hoppfull.

• veraicon
    Bubby skrev 2014-11-02 17:17:08 följande:

Han sa att trombylen skulle hjälpa med blodgenomströmning i livmodern och perdnisolon för att kroppen inte ska stöta bort det "främmande " föremålet i min kropp.

Jag är hoppfull.

Det låter ju bra Bubby! Skönt med läkare som verkligen tänker till och vågar prova något nytt för att förbättra chanserna.

Stort lycka till nu, denna gång ska det nog gå vägen ska du se!
  • Längtan 34
    Bubby skrev 2014-11-02 12:06:49 följande:

Spännande!! Lycka till :)!
  • Längtan 34
    Kajo skrev 2014-10-28 09:00:55 följande:

Så spännande! Då är det drygt 2 veckor kvar till äp? Har du märkt av hormonsprayet? Ja nu är det två dagar kvar sen ska vi dit och få vår plan. Längtar ihjäl mig :)

Hejsan! Gick besöket bra :)? Idag fick vi vår plan på posten. De har beräknat ägguttag till veckan innan jul. Härlig känsla när man ser datumen på papper. Blev mer verkligt :)!
  • MTLL

Längtan 34: då följer vi varandra rätt så mycket. Vi fick beräknat ÄP vecka 50 :) Håller med dig! Nu känns det mycket bättre när man får se allt på papper och man känner att man kommer sakta men säkert ett steg längre fram :)

Svar på tråden IVF hösten 2014