• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-15 17:30:23 följande:

Känns ganska bra när det blir starkare i allafall... snart blir de nog inte starkare då kan jag bara hålla koll att de inte blir svagare

Härligt! Vad skönt att det fortsatt gå åt rätt håll. Hur känns det i kroppen? Jag känner väldigt lite, får ilningar i livmodern då och då och så ömmar brösten till och från. Annars ingenting alls. Men är ju bara i 4+5 så det kanske inte är så konstigt. Det ser bra ut på stickorna i alla fall.. Igår blev jag lite nojig och tyckte att strecket blivit lite svagare än dagen innan (det näst längst till höger), men idag blev strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket så då blev jag lugn igen. :) Har bestämt att jag ska testa med stickor till och med fredag då jag går in i v.6. I helgen ska jag ta ett till CB digital som förhoppningsvis ska visa 3+, men sen får det räcka med testande. Då ska jag våga hoppas att jag är gravid på riktigt och att jag kommer fortsätta med det länge till.

• calabalic
    Nickidocka skrev 2014-10-15 18:53:32 följande:

Vi var på VUL idag. Såg ett litet pyre med ett fint tickande hjärta. Är i vecka 8+0 idag. Allt såg bra ut sa läkaren. Nu är det mödravården som gäller, läkaren sa att från och med nu är vi bara gravida, utan siffror, antal ägg och hormoner. Nu är vi precis som alla andra gravida Vi är så lyckliga <3 <3 <3

Åh vad härligt!! :) Och vad kul sagt av läkaren, så är det ju faktiskt.. när man kommit så långt så lämnar man ivf bakom sig. :)
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-15 21:52:19 följande:
    Härligt! Vad skönt att det fortsatt gå åt rätt håll. Hur känns det i kroppen? Jag känner väldigt lite, får ilningar i livmodern då och då och så ömmar brösten till och från. Annars ingenting alls. Men är ju bara i 4+5 så det kanske inte är så konstigt. Det ser bra ut på stickorna i alla fall.. Igår blev jag lite nojig och tyckte att strecket blivit lite svagare än dagen innan (det näst längst till höger), men idag blev strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket så då blev jag lugn igen. :) Har bestämt att jag ska testa med stickor till och med fredag då jag går in i v.6. I helgen ska jag ta ett till CB digital som förhoppningsvis ska visa 3+, men sen får det räcka med testande. Då ska jag våga hoppas att jag är gravid på riktigt och att jag kommer fortsätta med det länge till.

Hej... Ja ömma bröst , och väldigt dåligt humör vill helst vara själv i min egen illa bubbla. Retar mig på en massa småsaker, är hungrig på allt typ men när jag sen ska äta så smakar det inte gott alls. Smaken har förändrats mycket. Har lite ilningar i livmodern kvar men nu mest sitter det på sidorna typ över äggstockarna. 
    Mm förstår det där med nojigheten... testar och testar så mycket så jag vet inte hur det står till där uppe ha ha ha  men får det mig lugn så gör jag det bara
    Ja vi får verkligen hoppas att det är vår tur nu.... Allt ser ju bra ut
  • Lisa 236

Blev orolig idag... varit på extra Vul idag... är i v5+4 men de såg ebn fin tjock slemhinna och hinnsäck som var precis i rätt storlek men inget mer.... Hon tyckte dock att allt såg normalt ut MEN skulle de inte sett något mer??? Nästa Vul 29/10

• MiWe
    Lisa 236 skrev 2014-10-17 15:49:56 följande:

Blev orolig idag... varit på extra Vul idag... är i v5+4 men de såg ebn fin tjock slemhinna och hinnsäck som var precis i rätt storlek men inget mer.... Hon tyckte dock att allt såg normalt ut MEN skulle de inte sett något mer??? Nästa Vul 29/10

I 5+4 är det fantastiskt att de öht såg nåt... Varför hade du VUL så tidigt?
  • Lisa 236
    MiWe skrev 2014-10-17 21:58:47 följande:
    I 5+4 är det fantastiskt att de öht såg nåt... Varför hade du VUL så tidigt?
    Pga smärta i ryggen så de ville se så det inte är utomkveds... men det verkade inte så. Har nämligen haft det 3 ggr förrut
  • MiWe
    Lisa 236 skrev 2014-10-17 22:43:02 följande:

Pga smärta i ryggen så de ville se så det inte är utomkveds... men det verkade inte så. Har nämligen haft det 3 ggr förrut

Aha, men då såg du ju det iaf,och så har du snart VUL igen ju, då syns säkert mer. :)
  • Lisa 236

Fick åka in igen på nyt Vul idag.. och trots att det inte finns nån blödning eller nått misstänker de utomkveds.... så ledsen vet inte vilken gång i ordningen. Nu blir det återbesök på tisdag morgon får vi se vad de hittar på....sååååå leeedsen

• veraicon
    Lisa 236 skrev 2014-10-19 16:23:27 följande:

Fick åka in igen på nyt Vul idag.. och trots att det inte finns nån blödning eller nått misstänker de utomkveds.... så ledsen vet inte vilken gång i ordningen. Nu blir det återbesök på tisdag morgon får vi se vad de hittar på....sååååå leeedsen

Näe... Stackars er, så trist och sorgligt. Jag har dålig koll på utomkveds, är det lättare att få det om man haft det tidigare? Jag hoppas verkligen att de har sett fel och att ni slipper ett till!
Svar på tråden IVF hösten 2014