• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Längtan 34
    Kajo skrev 2014-10-24 09:00:38 följande:

Hej!

Det är så skönt att höra om andra som sitter i samma situation! Det är som du säger, man känner sig inte så ensam längre. Min bästa vän blev gravid strax efter att vi försökt i 1,5år. Det är grymt kämpigt att stötta henne och lyssna på hennes grivadupplevelser.

Så ni har blivit tilldelade det långa protokollet? Om man har tur blir det då en återföring i december?

Var bor ni?

Hejsan!
    Ja det är verkligen tufft. Plötsligt började alla runt omkring en bli gravida. Vi började försöka långt före de flesta av våra vänner och de har alla barn idag. Precis som du skriver så försöker man stötta, glädjas och lyssna. De försöker göra detsamma men det är svårt när de inte riktigt förstår smärtan och längtan man känner. Så himla frustrerande att alla undersökningar ser så bra ut men att det ändå inte fungerar. Fast sen är det så klart ändå skönt att veta att allt är ok.

Fast efter besöket på RMC har jag hopp igen. Va spännande att ni ska dit på torsdag. Nu är det minsann vår tur :)!! Ja det står beskrivet att från dag 1 (då mensen kommer) tar processen ca 7 veckor så det borde bli i december. Vi bor i Blekinge. Var bor ni?
  • Kajo
    Längtan 34 skrev 2014-10-24 22:08:32 följande:
    Hejsan!
    Ja det är verkligen tufft. Plötsligt började alla runt omkring en bli gravida. Vi började försöka långt före de flesta av våra vänner och de har alla barn idag. Precis som du skriver så försöker man stötta, glädjas och lyssna. De försöker göra detsamma men det är svårt när de inte riktigt förstår smärtan och längtan man känner. Så himla frustrerande att alla undersökningar ser så bra ut men att det ändå inte fungerar. Fast sen är det så klart ändå skönt att veta att allt är ok.

Fast efter besöket på RMC har jag hopp igen. Va spännande att ni ska dit på torsdag. Nu är det minsann vår tur :)!! Ja det står beskrivet att från dag 1 (då mensen kommer) tar processen ca 7 veckor så det borde bli i december. Vi bor i Blekinge. Var bor ni?
    Läser här i tråden att Tgj har pco och det då är lättare att överstimuleras. När jag blev undersökt senast på rmc så såg läkaren att jag hade pco på ena äggstocken, men jag har regelbunden ägglossning trots pco (vilket inte va ovanligt). Så då antar jag att jag också kommer tilldelas det långa protokollet. Vilken fin julklapp det hade varit om det nu kan ta sig innan jul :) 
    Gud jag håller alla tummar jag har att det ska gå för alla oss nu innan jul! 
  • Kajo

Vi bor strax utanför Malmö. Hur ligger ni till? Var i processen är ni?

• Längtan 34
    Kajo skrev 2014-10-27 07:40:25 följande:
    Läser här i tråden att Tgj har pco och det då är lättare att överstimuleras. När jag blev undersökt senast på rmc så såg läkaren att jag hade pco på ena äggstocken, men jag har regelbunden ägglossning trots pco (vilket inte va ovanligt). Så då antar jag att jag också kommer tilldelas det långa protokollet. Vilken fin julklapp det hade varit om det nu kan ta sig innan jul :) 
    Gud jag håller alla tummar jag har att det ska gå för alla oss nu innan jul! 
    Ja då blir det kanske långa för dig också. Snart dags för ert besök :). Kändes så himla skönt när vi hade varit där. Läkaren var himla trevlig och bland det första hon sa var "Jaha då ska vi göra er gravida". Vi gick därifrån med mycket hopp! Jag tror att min mens kommer idag eller imorgon och då är det dags att ringa in och berätta det. Första gången på länge som jag verkligen längtar tills att den ska komma. Sen skickar de hem en plan med alla datum.

Åhh ja vilken fantastisk julklapp det skulle vara Glad. Håller verkligen också tummarna för oss alla!!
  • Kajo

Lycka till Buddy! Du måste berätta hur det var sen. Hoppas du har många fina ägg :)

Bubby skrev 2014-10-28 06:45:52 följande:

Idag är det dags för äggplock, sjukt nervös.

Nu kör vi!!!

• Kajo

Så spännande! Då är det drygt 2 veckor kvar till äp? Har du märkt av hormonsprayet? Ja nu är det två dagar kvar sen ska vi dit och få vår plan. Längtar ihjäl mig :)

Längtan 34 skrev 2014-10-27 22:05:10 följande:

Ja då blir det kanske långa för dig också. Snart dags för ert besök :). Kändes så himla skönt när vi hade varit där. Läkaren var himla trevlig och bland det första hon sa var "Jaha då ska vi göra er gravida". Vi gick därifrån med mycket hopp! Jag tror att min mens kommer idag eller imorgon och då är det dags att ringa in och berätta det. Första gången på länge som jag verkligen längtar tills att den ska komma. Sen skickar de hem en plan med alla datum.

Åhh ja vilken fantastisk julklapp det skulle vara . Håller verkligen också tummarna för oss alla!!

• veraicon

Testdag idag och det blev plus på stickan! 
    Vi har trott att det hade skitit sig så då jag haft lutinusbruna flytningar i en veckan och några klarröda blödningar. Men det var tydligen någon liten som har hållit sig fast ändå. 

Oj,oj om de första veckorna var en pina börjar en annan sorts orosväntan nu. Nu vill jag för allt i världen inte förlora den lilla parveln, börjar bli riktigt ängslig. Trodde nog inte riktigt att vi verkligen skulle hamna här. 

Stor kram till er alla, denna tråd har varit ett bra stöd och jag säger heja, heja till er alla! Kommer nog kika in här ibland och se hur det går för er. Hoppas verkligen inte att jag kommer att återkomma med en missfallshistoria...

• Bubby

6 ägg plockade dom av 7 äggblåsor. Förstår inte varför jag är så svårstimulerad. Men, men 1 ägg mer än sist.

Nu hoppas vi på befruktning av samtliga, och ägg till både mig och frysen.

Upplevelsen idag var nog de värsta jag varit med om. Jag är i chock. Det gjorde så sjukt ont. Jag var inte beredd på det eftersom förra gången gick så bra. Men det värsta var inte smärtan det var att läkaren inte verkade tro på mig.

Han var nedvärderande och spydig, jag har aldrig känt mig så illa behandlad tidigare. Nu känns det som om jag inte ens vill dit för återföring... Jag är så ledsen. usch..

• karro 2014

Fy vad jag känner mig deppig idag, fick brev hem idag om att inga embryon kunde frysas ner:(

Svar på tråden IVF hösten 2014