• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Lisa 236
    Bubby skrev 2014-10-21 11:57:38 följande:
    Hoppas verkligen att det går vägen för dig. Sänder dig massor av energi.
    Tänk va man kastas runt mellan hopp och förtvivlan.

Jag är inne på sprutdag 7 med gonal-f och 2 med cetrotide (jag hatar den!!!). Känner mig tung i magen och full på nå vis.
    Hoppas verkligen på många ägg den här gången, sist fick vi bara ut 5 st. På torsdag är det VUL, jag är så nervös.

Grattis till er som fått det efterlängtade plusset!!!!!!
    mm precis. hopp och förtvivlan

lycka till du med nu
  • Bubby
    FrökenF60 skrev 2014-10-12 22:01:10 följande:

Hej! Hoppar in här bland er alla andra. Jag genomgår just nu en ivf behandling. Vår första och känner mig som en newbie. Kan inget om alla förkortningar så jag hänger inte riktigt med på allt här. Vi gör ivf pga gå och slö spermier hos sambon. Vår klinik är falun och är just nu inne på sprutdag fyra med Gonal-f! Hoppas att finna några här inne man kan prata och ventilera med!

Hur går det för er? Har du kört korta eller långa protokollet? (nedreglering eller inte)

Hoppas att allt har gått bra för er.
  • Bubby
    Lisa 236 skrev 2014-10-21 12:53:56 följande:

mm precis. hopp och förtvivlan

lycka till du med nu

Tack.
  • Bubby

Häromdagen när jag satt i väntrummet på våran ivfklinik slogs jag av tanken, att här sitter vi, alla med samma längtan och önskan. Alla med olika erfarenheter och olika bagage att bära på men med samma starka längtan. Det låg något sorgligt över rummet fast samtidigt en liten strimma hopp.

Tänk om vi bara hade vågat prata med varandra, stöttat varandra. Som vi gör här fast fysiskt, ansikte mot ansikte. Varför gör vi inte det? Det kanske är för att skydda sig, kanske det skulle bli för mycket känslor. Men det skulle ju också kunnat bli helt suveränt.

Lite tankar bara:)

Lycka till till er alla, ni är hjältar allihopa, krigare!!!!

• Kajo

Hej!

Jag slänger mig gärna in i denna tråden. Jag och min man börjar vår ivf-resa på torsdag nästa vecka. Då ska vi träffa läkare och barnmorska som ska visa injektionsteknik. Är grymt nervös och samtidigt väldigt förväntansfull. Vi har försökt bli gravida i 2år nu utan något resultat. Vi är helt normala (tydligen mkt bra hormonvärden och spermier). Hur lång tid tar det innan man kommer igårng med sprutorna? Jag beräknar mens kring den 6 nov. Tror ni vi kan komma igång då?

• karro 2014

Hej:)

Nu är äggplocket avklarat, jag var helt säker på att de inte skulle bli mer än 3 ägg med tanke på att de bara var tre stycken normal stora blåsor senast på ultraljudet...

Men de blev visst 6 st ägg, så är väldigt positivt överraskad att de blev det dubbla antalet=)

Nu är de ju bara till o vänta o se vad dem säger imorgon när dem ringer=))))

• TreTriss
    Kajo skrev 2014-10-21 13:22:14 följande:

Hej!

Jag slänger mig gärna in i denna tråden. Jag och min man börjar vår ivf-resa på torsdag nästa vecka. Då ska vi träffa läkare och barnmorska som ska visa injektionsteknik. Är grymt nervös och samtidigt väldigt förväntansfull. Vi har försökt bli gravida i 2år nu utan något resultat. Vi är helt normala (tydligen mkt bra hormonvärden och spermier). Hur lång tid tar det innan man kommer igårng med sprutorna? Jag beräknar mens kring den 6 nov. Tror ni vi kan komma igång då?

Välkommen :)
    Vi är i samma sits - väldigt bra provsvar vid utredningen (frusterande nog?!).

Förmodligen börjar ni redan denna mens som kommer :)
    Vilken klinik går ni på?
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-10-21 14:09:42 följande:

Hej:)

Nu är äggplocket avklarat, jag var helt säker på att de inte skulle bli mer än 3 ägg med tanke på att de bara var tre stycken normal stora blåsor senast på ultraljudet...

Men de blev visst 6 st ägg, så är väldigt positivt överraskad att de blev det dubbla antalet=)

Nu är de ju bara till o vänta o se vad dem säger imorgon när dem ringer=))))

Skönt när man blir positivt överraskad! Skönt det gick bra :)
  • TreTriss
    Bubby skrev 2014-10-21 13:19:51 följande:

Häromdagen när jag satt i väntrummet på våran ivfklinik slogs jag av tanken, att här sitter vi, alla med samma längtan och önskan. Alla med olika erfarenheter och olika bagage att bära på men med samma starka längtan. Det låg något sorgligt över rummet fast samtidigt en liten strimma hopp.

Tänk om vi bara hade vågat prata med varandra, stöttat varandra. Som vi gör här fast fysiskt, ansikte mot ansikte. Varför gör vi inte det? Det kanske är för att skydda sig, kanske det skulle bli för mycket känslor. Men det skulle ju också kunnat bli helt suveränt.

Lite tankar bara:)

Lycka till till er alla, ni är hjältar allihopa, krigare!!!!

Så har jag också tänkt :)
    Det är verkligen guld värt att ha detta forum, men det är kanske för mycket tabu över det för att ta stöttningen i väntrummet haha!
  • Kajo
    TreTriss skrev 2014-10-21 14:23:38 följande:

Välkommen :)

Vi är i samma sits - väldigt bra provsvar vid utredningen (frusterande nog?!).

Förmodligen börjar ni redan denna mens som kommer :)

Vilken klinik går ni på?

Jag hoppas på det med! Vi går på rmc Skånes universitetssjukhus i Malmö, och ni? Hur många försök har ni gjort?
Svar på tråden IVF hösten 2014